Film: Längta du efter att plocka fram korvmojshojen, jag kör så länge...

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Jag vill se den där i enduroskogen och på crossbanan, grusåkare är tjockisar. :fakta :arsele

Den hojen på bilden har faktiskt varit på både crossbana samt endurobana i min ägo.

Nåja... på parkeringen till banorna i alla fall:D.
Men har provat på skogskörning också. Det går, men det är tungt...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag vill se den där i enduroskogen och på crossbanan, grusåkare är tjockisar. :fakta :arsele

Buhu, jag är tjock...

ser riktigt roligt ut:yoparty:yoparty:yoparty

ser ut som de inte va första gången du körde i snö

Fast jag faktiskt inte kört så mycket snö. Men pudersnö är knappast en utmaning. Blötsnö är vidrig.

Blev isåka hela helgen.
Lovely.

Jag hoppas isen här snart är klar. Den lilla sjön bottenfryser så vi väntar på det innan traktorn får rulla ut. Nu har jag dock svarvat ner dubben på endurospåret så kanske ska leta efter ett finndubb.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Buhu, jag är tjock...

Fast jag faktiskt inte kört så mycket snö. Men pudersnö är knappast en utmaning. Blötsnö är vidrig.

Jag hoppas isen här snart är klar. Den lilla sjön bottenfryser så vi väntar på det innan traktorn får rulla ut. Nu har jag dock svarvat ner dubben på endurospåret så kanske ska leta efter ett finndubb.

Äh, lite halvslitna endurodubb duger fint, då går de brett o fint =)

Om nån helg när de fruse till ordentligt tänkte jag göra nån liten slinga som går över en liten ö en bit ut så de blir lite blandad körning.

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Åkstilen och valet av en BMW hintade om det. :hihi ;) Ut och härja på riktigt vettja! Jag är mycket mindre tjock nu, än när jag började åka enduro. :fakta

Du började inte köra enduro då?
Verkar jobbigt att åka med bakpå/breve? :rolleyes: :tummenupp

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Åkstilen och valet av en BMW hintade om det. :hihi ;) Ut och härja på riktigt vettja! Jag är mycket mindre tjock nu, än när jag började åka enduro. :fakta

Nu har du varit dum. Som straff får du låna ut 1098:an en helg så ska jag testa slangningsegenskaperna.

Äh, lite halvslitna endurodubb duger fint, då går de brett o fint =)

Om nån helg när de fruse till ordentligt tänkte jag göra nån liten slinga som går över en liten ö en bit ut så de blir lite blandad körning.

Sant med det lär gå åt lite dubb på våren när det börjar smälta så då kan jag lika gärna åka finndubb när det bara är is som ska köras.

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Sjukt kul när det är sådär lite snö. Men när snön kommer ersätter det ju inte skotern =D

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
MC det varma halvåret. Förkovra sig i spriten det kalla. Hur svårt kan det va? :rolleyes:

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
.
Ska du köra i stan eller bara ut på småvägar? Vad är det för dubb? Mina tar jävligt mycket stryk så fort det bara blir lite barmark.

Håller mig till vägar som har bra underlag, så blir ju mest mindre vägar... Har testat en sväng på E4 men kändes ganska obehagligt på asfalt. Bifogar en bild på bakdäcket :)

Bifogat

• Däck.jpg
    Däck.jpg
    223.4 KB · Visningar: 54

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
barbra streisand:yoparty

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Vinteråka är nästan roligare än sommaråka.
Vi har i flera år haft flera km isbana hos en god vän. (fast nu har jag ju flyttat...)
E-dubb, Finndubb, fuldubb, oavsett vad man har är det sjukt kul, och faktiskt riktigt lärorikt :)
Om föret tillåter är det ruggigt kul även att köra skoterled.
Men på t ex en motard bör man se till att man inte har hårdaste inställningen överallt...:näsblod

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...