Film SRW 080511

Robz

Guest
Såå... äntligen blev alla regskyltar maskerade, korta sekvenser med maskering, men ett dj-a jobb.:gnissla

Första körningen på SRW med nya moppen (Röd grupp)...
Alex och Gamle (?), mfl får se sig smårökta :D
...jeje...surt långsamt, men tempot har stigit lite för varje pass - ge mig lite tiiid :huvet

http://www.youtube.com/watch?v=POBtvHZv9SI&fmt=6

För er som undrar så är kvalitén betydligt bättre innan den komprimeras sönder på Youtube... ActionCamen är helt OK för ändamålet :tummenupp

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Najs! fan va sugen man blir att köra lite igen.. :tummenupp

Robz

Guest
Najs! fan va sugen man blir att köra lite igen.. :tummenupp

Neeej!! Inga fler piloter som kör fortare än jag... och du har viktigare uppgifter på banan :mad:

Har du utrustningen kvar kan du... hrm, få testa moppen lite försiktigt vid tillfälle :tummenupp

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Neeej!! Inga fler piloter som kör fortare än jag... och du har viktigare uppgifter på banan :mad:

Har du utrustningen kvar kan du... hrm, få testa moppen lite försiktigt vid tillfälle :tummenupp

hehe, jag kör inte fortare än dig längre.. kanske om jag fått köra en säsong så jag blir varm i kläderna, men det är mycket tveksamt.. :)

Tack för erbjudandet men provar jag så är jag fast.. det vågar jag inte. Har ju nog med utgifter på kameran. hehe..

Gadde

Medlem i lowbudgetracing
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Fireblade-08(Gata), Fireblade-08(Racehoj) R6-00 (Racehoj till salu)
Alltid kul med folk som filmar :tummenupp
Testade med min videokamera, funkade inte för det e hårddisk, buffrar o writingerror... :huvet
Varför var det inte med när jag körde om dig :arsele :pannkyss
Får snart ut o gazza igen :tummenupp

Mvh // Gadde

Ps, var hittade du sista låten :va Rockar fett :näsblod

Robz

Guest
...Ps, var hittade du sista låten :va Rockar fett :näsblod

I 11-årige sonens bibliotek... tyckte den var rolig/speedad :tuttar

Jorå - du körde om mig så det rök.... vänta bara tills du fått ditt första riktiga close call, så kör vi lika fort sedan :D

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Najsig film!
Snygga spår! =) Man skulle nästan kunna tro du var instruktör...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hahaha... tack - lätt att köra "rätt" när det går lusigt.
Körde du på en lånad 400-kubikare eller körde du i lågeffektläget :confused: :D

Jag har lite avvikande uppfattning om de där spåren. (Blir någon förvånad?)

Man vinner inget på att gå ut till vänster inför dammaböjen. Det är bara att gå rakt på kurvan och följa innerspår. Det finns ingen accelerationssträcka efter kurvan och då väljer man kortaste vägen.

Högern ut på start/mål kan man däremot gå djupare in i för att få en rakare utgång och kunna gasa tidigare. Kurvan öppnar upp och det finns ingen anledning att gå in till linjen på banans innerkant. Gå ut mot ytterkant istället och testa ett vidare spår, cykeln blir mer upprätt under en mycket längre sträcka -> mycket mer knuff ut på raksträckan :fakta

Sen tycker jag att det verkar som att ni apexar liiite tidigt i de båda vänsterkurvorna efter bakrakan, men det kan bero på att det ser annorlunda ut på film än från förarplats.

Robz

Guest
...
1. Man vinner inget på att gå ut till vänster inför dammaböjen. Det är bara att gå rakt på kurvan och följa innerspår. Det finns ingen accelerationssträcka efter kurvan och då väljer man kortaste vägen.

2. Högern ut på start/mål kan man däremot gå djupare in i för att få en rakare utgång och kunna gasa tidigare. Kurvan öppnar upp och det finns ingen anledning att gå in till linjen på banans innerkant. Gå ut mot ytterkant istället och testa ett vidare spår, cykeln blir mer upprätt under en mycket längre sträcka -> mycket mer knuff ut på raksträckan :fakta

3. Sen tycker jag att det verkar som att ni apexar liiite tidigt i de båda vänsterkurvorna efter bakrakan, men det kan bero på att det ser annorlunda ut på film än från förarplats.

1. Håller med, och jag går väl aldrig bredare än max mitten? Ofta kör jag om där just allra innerst... lite lägre hastighet, men mycket kortare väg.

2. Skall testa nästa gång - gillar inte den kurvan, konstigt bankad, fetlägg och så mycket acc. man vågar... släpper det gör det rejält ont, och ja - vi såg ju hur en Gixxer kan se ut efter ett släpp där :gnissla

3. Håller ej med - efter rakan, ta höger o vänster curbs i rak linje med broms emellan (det skumpar för mycket vid höger curbs), många svänger här fram och åter ("följer banan") till ingen nytta. Gå sedan i bred parabel för att få ett rakare spår ut med mer power över sista curbsen på vänster sida. Jag gasade inte fullt i filmen, men normalt hade jag en väldigt bra utgång där med Millen :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
3. Håller ej med - efter rakan, ta höger o vänster curbs i rak linje med broms emellan (eh, va!? Var på banan är vi nu?) (det skumpar för mycket vid höger curbs), många svänger här (var är "här"?)fram och åter ("följer banan") till ingen nytta. Gå sedan i bred parabel för att få ett rakare spår ut (över krönet?)med mer power över sista curbsen på vänster sida. Jag gasade inte fullt i filmen (jasså, det är därför... :rolleyes: :D ), men normalt hade jag en väldigt bra utgång där med Millen :tummenupp
Du, det där stycket är inte särskilt lätt att förstå... :va

Fast det är nog filmperspektivet som gör att det ser "fel" ut för mig. Min poäng var just att man fick ett rakare spår över krönet om man körde på annat sätt. Hojens lutning upplevs som större på film än på riktigt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2. Skall testa nästa gång - gillar inte den kurvan, konstigt bankad, fetlägg och så mycket acc. man vågar... släpper det gör det rejält ont, och ja - vi såg ju hur en Gixxer kan se ut efter ett släpp där :gnissla
Den är knepig därför att den är blind i ingången. För mig handlar den om självövervinnelse. Inte bromsa innan kurvan, ett snabbt och kort avslag på gasen och vräk ner hojen på höger sida. Det är där man har maximalt nerlägg. Man kommer då långt ut till vänster, känns som att man ska drifta ut på vänstersidan. Direkt efter gasavslaget går man på gasen, försiktigt först men sedan är det bara att successivt öka påslaget genom hela kurvan. Den öppnar sig och "tål" mer gas ju längre in i den man kommer så man kommer mer eller mindre automatiskt att hålla fullgas i utgången. I utgången hamnar man långt ut till vänster och med väsentligt mindre nedlägg än om man tar "innerspår".

Jag tycker att den kurvan är i världsklass. Kräver dock ett visst mått av självövervinnelse i ingången, som sagt...

Last edited:

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Robz, jag tycker du är lite mesig när det gäller att köra om, du borde kunna bättre.

Robz

Guest
Du, det där stycket är inte särskilt lätt att förstå... :va
.....
Jahaaa... My bad - jag förstog din "Bakraka" som rakan mot BMW-kurvan. Prova läsa mitt inlägg med den vyn :D
Då förstår jag vilka kurvor du menar, och ja - de två svängarna tas ofta för tidigt in - speciellt gamla snabbvänstern!

Robz, jag tycker du är lite mesig när det gäller att köra om, du borde kunna bättre.
Ja, ja... Hänsyn & Omdömme är mesigt... jag veeeet! :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag kommer aldrig att köpa en Kåsjua, den går ju jättesakta, 1.21 är ju 10 sekunder sämre än med Millen.

Banan ser lite skumpig ut på film, ska bli kul att testa den nu på fredag, man kanske får släppa lite på returen.

Kul med film :)

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj