Filmar ni när ni kör?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nån härifrån Uppsala med sporthoj/motard som brukar filma när ni är ute och kör? Vore kul att se lite filmer från trakten...

Är helt inställd på att handla DV kamera och en hjälmkamera till sommaren :D

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Fina vägar :tummenupp

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Har tyvärr blivit påtok för lite filmat, måste bli bättring på det nästa säsong!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Ugluks filmer

Jag har laddat ner och delat ut bla Ugluks filmer på min hemsida. Det finns en del som filmar och har små minilinser som de fäster med kardborrefästen på hjälm och dylikt som de filmar med, oftast med rätt bra resultat!
filmer på simba.se

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreuger skrev:
Har tyvärr blivit påtok för lite filmat, måste bli bättring på det nästa säsong!

Ja, är man ett gäng likasinnade så kan det nog va grymt kul att filma när man kör. Inte för att jag är nån stuntkung, men det är ju jävligt kul att kolla på filmer där man är med själv och man känner alla som kör.

Ska övas flitigt på bakjulskörning nästa sommar, så man kan stajla framför filmkameran nästa höst :squid :hihi

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Enda gången jag haft en onboard-cam var vid kinnekullekörningen i sen somras, och det materialet sitter Sphyrna på. Fanns en del schysta scener där....

:7peta

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Penguin skrev:
Enda gången jag haft en onboard-cam var v id kinnekullekörningen i sen somras, och det materialet sitter Sphyrna spå. Fanns en del schysta scener där....

:7peta

Mmm väntar på den rullen så man kan kika på mitt fotpinne skraaap!
Äntligen nånting som tar i! :lol

Samt en liten incident när "någon" tränger av ovan skrivandes Pingvin av banan! :banana

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
MackeNo1 skrev:
Ja, är man ett gäng likasinnade så kan det nog va grymt kul att filma när man kör. Inte för att jag är nån stuntkung, men det är ju jävligt kul att kolla på filmer där man är med själv och man känner alla som kör.

Ska övas flitigt på bakjulskörning nästa sommar, så man kan stajla framför filmkameran nästa höst :squid :hihi

Jag hade nöjet att prata lite med en engelsman - och va han berättade vart inte kul....

En kille hade filmad - från en lystig dag på hoj med polarna - slängd filmen up på nättet (exact som vi gör här på SH) - och farten var som vanligt högra än politikerna har gett lov till!

Policen därborta har sen identificerad hoj-ägaren, och han har fått ½ år bak om galler för hans brott :fatta!

Detta endast fakta info.... (jag var lite sugen på sån där Cam-recorder - men, tror att jag strunter i den!)

Björk

Socio #3561
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Ducati
Galne Dansken skrev:
Policen därborta har sen identificerad hoj-ägaren, och han har fått ½ år bak om galler för hans brott :fatta!

Detta endast fakta info.... (jag var lite sugen på sån där Cam-recorder - men, tror att jag strunter i den!)

det där tror vi inte på...
med vänlig helsning

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
X-Expert skrev:
det där tror vi inte på...
med vänlig helsning

Det beror ju lite på hur dum /smart man är när man filmar....
Det är ju inte helt nödvändigt att filma regplåtar och ansikten plus att dessutom skriva med sitt namn i eftertexten :kocko
En film där några hojar kör fort och leker runt utan att visa ovanstående kan garanterat omöjligt generera en fällande dom.

Jag vet en gammal film där en Japan toppar sin Ferrari på allmäna gator där filmen användes som bevis och ledde till fällande dom.
Men han kunde inte hantera sin dumhet utan var tvungen att ta åt sig äran för det han gjort, mao filmat tydligt att det var han som körde :huvet
Är man så totalt blåst får man stå sitt kast!

Men nästa sommar så skall det investeras i en tankkamera och filmas så hårddisken blir överfull :hoppa

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mr_SoaP skrev:
Tjena Macke en liten fråga... Har du flyttat?? eller du kanske inte bodde i GBG när vi var ute o körde!

och tillbaka till rätt ämne..
Funderar på att köpe en dvkamera och en sådan här http://www.helmetcamera.com/products.htm kan ju alltid var kul att ha! :)

//Jocke

Jepp, visst har jag flyttat.. Visade sig helt omöjligt att hitta ett vettigt jobb i Gbg, så jag började söka på lite andra ställen också. Fick jobb på OnOff här i Uppsala på en gång, så det va bara att säga upp lägenheten och flytta :) Kommer ju ursprungligen ifrån en liten håla som ligger 7mil norr om Uppsala så nu har man nära hem till föräldrar och barndomskompisar :tummenupp

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
MackeNo1 skrev:
Jepp, visst har jag flyttat.. Visade sig helt omöjligt att hitta ett vettigt jobb i Gbg, så jag började söka på lite andra ställen också. Fick jobb på OnOff här i Uppsala på en gång, så det va bara att säga upp lägenheten och flytta :) Kommer ju ursprungligen ifrån en liten håla som ligger 7mil norr om Uppsala så nu har man nära hem till föräldrar och barndomskompisar :tummenupp

jo det e ju trevligt att ha nära till alla gamla polare o sådant själv har man ju typ 36mil till sina gamla. Men du får ta o komma till GBG o köra ngn gång igen på någon SH körning till sommaren! :yoparty

//jocke

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag vet en som ger specialpris till er på kamerafästen, ni är ju en bra klubb med många profiler.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...