Filmer/Bilder - Mantorp Park 130627 - 130630 - Team Trackday

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Tänkte skapa en tråd för att samla alla filmer och bilder från detta fyra dagars arrangemang. Borde kunna bli en hel del!

Jag börjar med att bjuda på några filmer. :)

Svart grupp, Pass 1, 130630

Svart grupp, Pass 2, 130630

Svart grupp, Pass 3, 130630

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Varning för känsliga tittare:

Det är väl med risk för att bli bannad från banorna i Sverige som jag lägger upp denna... Men det var en speciell situation. Jag fick bara 12 varv i turisttempo första dagen, så jag lär mig fortfarande banan i mångt och mycket. Omkörningarna är aggressiva, men till mitt försvar så var _enda_ sättet att bli satt i lämplig grupp att sätta en tid. Med 50-65(!) på banan samtidigt var det inte så lätt! Man fick ta seden dit man kom, och danskarna kör tydligen hårt, heh.

Lovar på heder och samvete att inte köra såhär med svenska arrangörer! :)

http://youtu.be/0zX0AtXPfG8

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Varning för känsliga tittare:

Det är väl med risk för att bli bannad från banorna i Sverige som jag lägger upp denna... Men det var en speciell situation. Jag fick bara 12 varv i turisttempo första dagen, så jag lär mig fortfarande banan i mångt och mycket. Omkörningarna är aggressiva, men till mitt försvar så var _enda_ sättet att bli satt i lämplig grupp att sätta en tid. Med 50-65(!) på banan samtidigt var det inte så lätt! Man fick ta seden dit man kom, och danskarna kör tydligen hårt, heh.

Lovar på heder och samvete att inte köra såhär med svenska arrangörer! :)

http://youtu.be/0zX0AtXPfG8

Ähh, så farliga var väl inte omkörningarna!

Inte den snyggaste depåinfarten kanske, men i övrigt hade du rätt så bra marginal tycker jag. Men kanske är avtrubbad från dom snabbare grupperna. :)

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
Ähh, så farliga var väl inte omkörningarna!

Inte den snyggaste depåinfarten kanske, men i övrigt hade du rätt så bra marginal tycker jag. Men kanske är avtrubbad från dom snabbare grupperna. :)

Blev lite ställd när det låg två hojar i kurvan vad-den-nu-heter innan depåinfarten, en i sandfållan och en på kerbsen. Så jag tog ett hastigt beslut att komma av banan så fort som möjligt. Kanske inte rätt beslut, men men... man lär så länge man lever. :)

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Trångt som fan, vi var 65 pers i blå grupp. Bad med om att bli flyttad till röd och fick svaret från sekretariatet att jag måste sätta en MYCKET snabbare tid (hade då kört 1:38 och tiderna i röd var 1:29-142. Tiderna i blå var 1:30-2:06), förklarade att jag på 2½ dagar fått 0st fria varv och att det e stora klungor med folk ivägen och fick svaret att det e ju bara åka förbi.

På söndag morgon gick jag ut och körde 1:36 och gick återigen till sekretariatet och fråga hur snabbt man måste köra för att få byta till röd och då fick jag byta utan problem. När man väl fick vara i röd grupp sista dagen var det en underbar bandag :D äntligen kunde man börja fila lite på bromspunkter och sånt utan att folk vinglar omkring framför en och kör 30km/h i kurvan, mina tider sjunk direkt till 1:33-1:34. Innan dess helt klart den sämsta bandag jag varit på men förstår ju er som körde i röd/svart hela helgen att ni är nöjda.

Prata med en annan på banan vars transponder inte fungerade första dagen och han blev då satt i grön grupp, han förklarade för sekretariatet att han hör mer hemma i svart eller röd och fick samma svar som jag att det e bara gå ut och sätta en snabb tid så kan du bli flyttad. Han körde 1:30 i grön grupp andra dagen med 20 omkörningar per varv, riktigt snyggt av arrangörerna att utsätta alla nya i grön för det, måste skitit i brallan när han bomba förbi.

Nån som har film från röd grupp på söndagen vill jag gärna se :D

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
2:a passet den 30 i röd grupp fast om man ska va ärlig så borde man vara i blå men då man har tur ibland med varvtiderna så.... iaf bakdäcket e anignen kasst så blev till att mjukgasa å ha en växel högre här å där.

Samma grupp men pass 4 har jag för mig

sista passet för mig den dan, sprint race C...

Last edited:

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
Röd grupp pass 3 (tror jag) på söndagen. Fick klippa ned den till 15 minuter, om det nu är nån som kollar så länge... :)

Nåt av varven ska nog vara en 27:a. Missade apex, fegbromsningar och växlingsmissar bjuder jag på gratis! ;)

http://youtu.be/abFUUO3PFPM

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Röd grupp pass 3 (tror jag) på söndagen. Fick klippa ned den till 15 minuter, om det nu är nån som kollar så länge... :)

Nåt av varven ska nog vara en 27:a. Missade apex, fegbromsningar och växlingsmissar bjuder jag på gratis! ;)

intressant vid 4:55 :rolleyes:

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
intressant vid 4:55 :rolleyes:

Tja, jag var beredd på det faktiskt. Ärligt! :tungan Jag märkte att många inte gasade alls ut ur parisaren så att man fick en enkel omkörning in i högerknicken. Så jag lade mig där inne utifall att, men var beredd på att få släppa förbi. Nu gasade han precis sådär lagom så vi kom dit nästan samtidigt, men jag hade koll på honom i ögonvrån.

Edit: För hetsigt? Kanske inte hade ställt om mig till snabbare grupp ännu...

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...