Fina MC vägar?

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Vart hittar man kurviga landsvägar inom fyrkantens område?

Min favorit i dagsläget är den som går mellan Boden- utanför N.svartbyn-och förbi flarken

Håller med, tror dem efter den vägen börja bli redigt less på mig :tummenupp

Annars är vägen mellan Älvsbyn - Piteå också helt okey:näsblod

Från Boden mot Niemisel vidare mot Morjärv, vidare mot Kalix via Kamlunge och Marieberg. Dålig beläggning på vägen mellan Boden och Morjärv dock, förrutom sista 7-8KM, då det är ny svart asfalt, rena GP-banan mitt i skogen.

Den är väl inte så jäkla kurvig, menmen.

Sen från Gunnarsbyn upp mot Mårdsel är ju nyasfalterad och fin. Ganska kurvig.
Dock verkar den ha en tendens att lura folk till att gena i kurvorna och dra upp grus på vägen.

Fast lite grus kanske inte gör nått, om man ändå ska köra grusvägen sen från Mårdsel mot Edefors, eller kanske till Pålkem och ta en fika.

Borde väl vara MC-fika/lunch i Mårdsel snart igen. Var ju nån Lördag förra året under sommaren dom hade det.

Redigering:
Kom ju på att vägen från Brännberg mot Älvsbyn är ju nyasfalterad och ganska kurvig. Dock några byar emellanåt.

Last edited:
Mina personliga favoriter är

-Råneå via Sundom till Börjeslandet. Kurvig utan dess like men inte bästa beläggningen. Kan finnas grus i kurvorna
-Avan till Klöverträsk. Gillar bakhjuls knösen strax före Klöverträsk, har inte kör där i år men gissar att beläggningen är halvkass.
-Ersnäs till Rosvik (Ej E4an utan kör ut mot havet). Även denna kurvig som satans med halvkass beläggning och grus på sina stället.

Åk och utforska, meddela status sen.

Sen har jag en touring hoj som inte är främmande för gropar och grus så jag vet inte hur det är med en sporthoj.

Från Boden mot Niemisel vidare mot
Fast lite grus kanske inte gör nått, om man ändå ska köra grusvägen sen från Mårdsel mot Edefors, eller kanske till Pålkem och ta en fika.

Borde väl vara MC-fika/lunch i Mårdsel snart igen. Var ju nån Lördag förra året under sommaren dom hade det.

Tyvärr har dem som höll i fikat flyttat till Härjedalen (mina päron:tummenupp ) Så vi får se hur det blir med fikat i år, man kan ju alltid hoppas:näsblod

-Ersnäs till Rosvik (Ej E4an utan kör ut mot havet). Även denna kurvig som satans med halvkass beläggning och grus på sina stället.

Åkte denna igår. Tyckte den var riktigt trevlig. Kurvor, backar...
Men det var lite gropar, lite grus och mycke älg =)

Åkte denna igår. Tyckte den var riktigt trevlig. Kurvor, backar...
Men det var lite gropar, lite grus och mycke älg =)

Jag kan vara ute och cykla men är det inte denna väg som är helt jävla kass?
Har inte den en massa gropar och grussträckor?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick