Har själv samma funderingar. Har LF på bolån, tog dom för det vart billigast att samla allt hos dom (bolån och bil/mc försäkringar) för ca 6 år sedan samt var lite less på Nordea av olika anledningar. Har idag bara lånet kvar då försäkringar blir billigare hos andra. Var i kontakt med dom för några veckor sedan då jag börjat kolla efter en fastighet att köpa och lämpligt objekt dök upp. Ingen större förståelse från deras sida då jag väl fick träffa nån överhuvudtaget, man ska ju ha en sk "personlig bankman", jo tjena...under dessa 6 år har jag nog haft 3-4 st så värst personligt blir det inte. Då jag träffade den senaste och skulle kolla möjlighet att köpa denna fastighet och efter ca 5 minuter undrar kvinnan jag pratar med om jag "idag är kund hos banken för det skulle ju underlätta"....jag vart som lite tyst ett tag där
Kollade med andra banker och den som jag fick störst förtroende för var Handelsbanken, men som sagts tidigare (tror jag) är väl vem man får träffa. Hos de flesta banker har man väl idag "personlig bankman" och det kan ju vara bra, men inget hindrar ju personen att byta jobb och då får man en ny. Men verkar vara dålig personalomsättning på Handelsbanken så där känns det som man får samma kontakt under lång tid(förmodligen pga deras Oktogonen pensions/vinstandelsstiftelse som kan bli riktigt bra för trotjänare).
Personlig bankman har jag aldrig sett röken av hos LF.
Det är säkert något lokalt som din LF kör med, är dock inget LF Östgöta kör.
Tyvärr har jag dock fått samma handläggare av bolånet vid de senaste 2 kontakterna, tyvärr hade jag inte den kontakten när jag väl tecknade lånet..
Hade jag haft det så skulle jag aldrig ha tagit lånet hos LF..
Som det ser ut idag hos LF Östgöta så har jag blivit skickade från A-B-C-A-C-A.
Där A försökt nå mig via telefon, men då ringt när jag suttit i möten och när jag har ringt så har han inte svarat..
Sen när väl fick tag på honom så fick jag beskedet att de minsann inte kunde låna ut några pengar till mig utan att göra en ny värdering av lägenheten.
Med tilläggslånet jag ville ha skulle jag ändå landa på under 50% belåning...
Sen när jag väl fick erbjudandet så låg räntan på 1,83% rörligt (1,5% på gamla lånet....) och dessutom skulle jag betala en hyfsad slant i div "startavgifter"....
Sålänge jag har en person med mail/telefonnummer är jag nöjd.
Att folk slutar är ganska givet och sånt som händer.
Hos LF har jag hela tiden fått gå via deras hemsida och göra en ansökan där, sen hoppas att någon faktiskt ringer upp, vid ett tillfälle där jag faktiskt kan svara i telefonen..