Finns det någon abstrakt konstnär här?? ;)

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Tjääna,

Vill ha tag i någon som kan skissa lite abstrakt konst, mot betalning såklart.
Det gäller ett tatueringsmotiv! Hojta till isåfall!

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
shoot.

hur mycket deg har du?

Beror på hur bra det blir...nää, tänkte mig en femhundring lr liknande för ett lätt skissat motiv. Ingen tavla kvalitet. Med lite konstnärlig känsla borde det inte ta mer en 1-2 timmar att skissa borde man tycka (säger jag som amatör nu då =D

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
vad är motivet? hur abstrakt?

Hade tänkt mig ett ugglemotiv som denna:

Owl-and-Skull-illustration.jpg

Så det jag behöver är att man printar ut halva ugglan som den..men andra halvan(från mitten sett) ska vara som man ritade ugglan i denna abstrakta stil typ,

46-watercolor-tattoo.jpg

med lite streck o färger i bakgrunden som denna:

watercolor-tattoos-30.jpg

Så är du sugen ska du få exakt den ugglan jag tänkt mig..har inte den nu..men nu förstår du iallafall lite hur jag hade tänkt.

Kommer vara en revbenstatuering btw

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
ok, tänkte att det var ganska mycket friare tolkning ang. ditt motiv.

Har du någon speciell stil i tanke o har det på bild så visa gärna. Om du menade fri tolkning av själva motivet så är det en uggla med dödskalle jag tänkt mig tyvärr.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Har du någon speciell stil i tanke o har det på bild så visa gärna. Om du menade fri tolkning av själva motivet så är det en uggla med dödskalle jag tänkt mig tyvärr.

mjaa, vi har väl helt enkelt olika åsikter om 'abstrakt' konst och dess visualisering. tänkte mig mer i den här stilen fast med flera olika färger; övre halvan i mörka och undre halvan mer färgglatt:

a24.jpg

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Alright..då ligger vi en bit ifrån varann

den här varianten av abstrakt visualisering, är exceptionell med tanke på huden som 'duk'; hud ändras och förändras under årens lopp och motivet blir således levande, vilket ju en uggla är som den organism den är.

och femhundringen blir på sätt och vis också en symbolik över konstverket/uppdragsgivaren, i stil med amerikas ursprungsbefolkning indianerna och deras starka symbolikspråk.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Tänkte väl det ja, inte fasiken var bettskena någon "konstnär".

Ska man nu skaffa sig den där "unika" gaddningen. Så ska man inte diskutera det över ett öppet forum. Om jag inte minns fel så har det "stulits" tatueringar förr på detta forum. Tror dessutom att en bra tatuerare är det man söker då han vet hur duken som det ska jobbas med ändrar och förvanskar bilden.
Konstverk på hud är knepigt. Och den unika bilden som det tatuerade identifierar sig med är en bild en annan man/tjej ritat.
Men jag har också fördomar och är konservativ vad gäller tatueringar.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Tänkte väl det ja, inte fasiken var bettskena någon "konstnär".

Ska man nu skaffa sig den där "unika" gaddningen. Så ska man inte diskutera det över ett öppet forum. Om jag inte minns fel så har det "stulits" tatueringar förr på detta forum. Tror dessutom att en bra tatuerare är det man söker då han vet hur duken som det ska jobbas med ändrar och förvanskar bilden.
Konstverk på hud är knepigt. Och den unika bilden som det tatuerade identifierar sig med är en bild en annan man/tjej ritat.
Men jag har också fördomar och är konservativ vad gäller tatueringar.

Att diskutera det över ett öppet forum tycker jag är ett ypperligt tillfälle att snappa upp någon som känner igen och är van med stilen jag vill ha.
Att fråga ett tatuerare funkar såklart...dock så kan även de vara begränsade ifall det är en stil som de sällan/aldrig har gjort (snackar om motivdesignen alltså..och inte själva tatueringsutförandet i sig)
Vill man få ett hus byggt så vill man anlita någon som kanske inte bara gjort det en gång tidigare utan 30-50ggr alt mer.
Att tatuera sedan kör av en flash funkar alltid. Är de duktiga får de till det...det är själva bilden/motivet motivet i sig som är avgörande huruvida man kommer trivas med tatueringen livet ut

Last edited:

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Jag skulle utan tvekan låta Bettskena både rita motiv OCH gadda på fri hand mot dubbel ersättning. När har du tid?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kör hårt. En sån mexardödskalle har min tjejkompis på vaden.. så du är bara halvunik där..

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag skulle utan tvekan låta Bettskena både rita motiv OCH gadda på fri hand mot dubbel ersättning. När har du tid?

jag är väldigt seriös när det handlar om mitt konstnärskap och att visualisera inre tankar med diverse olika tekniker med/utan symbolikspråk.

så det handlar mer om; hur mycket tid har du?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
mjaa, vi har väl helt enkelt olika åsikter om 'abstrakt' konst och dess visualisering. tänkte mig mer i den här stilen fast med flera olika färger; övre halvan i mörka och undre halvan mer färgglatt:

View attachment 398910

Du är bättre än jag trodde!:klappar

(Gamle Sigismund skulle nog ha ett och annat att anföra beträffande fallos men även kvinnliga könsdelar som förmodligen oavsiktligen dyka upp i verket. Lycka till med det!)

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Kör hårt. En sån mexardödskalle har min tjejkompis på vaden.. så du är bara halvunik där..

Har inget behov att vara unik och som det ser ut idag finns det knappt något motiv som inte tatuerats idag..candy/sugar skull är ett jävligt vanligt motiv ja...likaså dödskallar/ormar/drakar/båtar/hundar/skor/moln/löv..

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...