Finns det några seriösa företag som ringer upp en på mobil/hemtelefon?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nej, inga seriösa företag säljer genom direkt uppsökande försäljning. Reklam är ju indirekt uppsökande och det använder sig ju alla av mer eller mindre.
Har man dessutom en bra produkt så säljer den sig själv, oavsett om den är fysisk eller ej.
Med andra ord, om någon ringer och erbjuder något fantastiskt så är det bara skit som inte går att sälja på andra sätt. Till exempel där man har möjlighet att syna produkten i en butik innan köp eller liknande.

Likförbannat är det ju kul att driva med dessa försäljare. Ett företag har ringt mig flertalet gånger då jag tydligen lät positiv första gången. Men de har aldrig fått sälja något så jag vet inte varför de fortsätter med sitt jagande. Nu har jag ju deras nummer sparat så jag svarar bara när jag känner mig uttråkad och har tid att prata.

Vem fan är så jävla dum att de köper tvättmedel via telefon och får det hemkört för att det är smidigt? Jo, de lata med låga krav på prylarna och inga andra. De förstår inte att de kan ringa till Ica och få det utkört gratis om det skulle krisa sig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Min dotter jobbade ett litet tag på en telemarketingfirma när hon var typ 15, för att tjäna lite extrapengar, men hon klarade inte av det.

Dom som köper skiten som säljs på det viset är ju gamla tanter som är godtrogna och folk som inte förstår bättre.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
En av ledamöterna har en fin villa i Djursholm. Beställ grus till uppfarten eller fyll i ett Sverigehäfte åt honom.

Tycker id-kapning verkar lämpligare bestraffning. Men jag har ingen lust att skita ner mig på något sätt för den typen av människor. De får vad de förtjänar tillslut.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag svarar ibland på skyddat nummer, dock bara på arbetstid eftersom mitt privatliv är privat.
Är det tyst i luren eller en nasare så lägger jag ifrån mig luren nån kvart så har dom alltid gett upp på grund av oväsendet (bilverkstad)
Ett annat trix är att skrika "VA" i luren och sen sätta tryckluftsmunstycket vid micken en stund, det har ingen pallat hittills.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå företag som ringer upp... När jag köpte min Z1000SX så ringde de på hojfirman upp några veckor senare för att höra om jag var nöjd med hojen och om det var något jag undrade eller behövde.

Det är väl i princip det enda tillfället som ett seriöst företag ringer upp kunder, för att följa upp. Inte för att sälja.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
I fredags runt 1800 ringde det från skyddat/privat nummer, guess who......

Radiotjänst!

Må de brinna i helvetet.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Hemligt nummer är också ett bra motmedel.

Har ett "lockbete", en gammal telefon med ett kontantkort i. Ingen ringsignal, den bara ligger där och fiser. Registrerar mellan 10-15 samtal i veckan från allsköns försäljarföretag. Inga betraktar jag som seriösa......

I min "riktiga" telefon, inte ett samtal från nån nasare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hemligt nummer är också ett bra motmedel.

Har ett "lockbete", en gammal telefon med ett kontantkort i. Ingen ringsignal, den bara ligger där och fiser. Registrerar mellan 10-15 samtal i veckan från allsköns försäljarföretag. Inga betraktar jag som seriösa......

I min "riktiga" telefon, inte ett samtal från nån nasare.

Jag hade en jobbtelefon som hade ett nummer som någon registrerat på alla möjliga reklamställen, det gick inte en dag utan att det kom något SMS om erbjudanden. Då och då ringde någon och undrade om jag sett deras erbjudande.
Det var i princip bara reklam för väldigt kvinnoinriktade produkter.

Den jobbtelefonen fick mest bara ligga med ljudet avstängt och tjänstgöra som bredbandsmodem. :hihi

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Hade en jävel från mitt företagsförsäkringsbolag...de ville kolla läget så att säga enligt säljaren. Han började mumla om min bil som jag äger privat. Han gav mig ändå ett kostnadsförslag på bilförsäkring. Förklarade att de var runt 300% dyrare o att jag inte var intresserad. Fick sedan hem ett papper i posten där det stod att min nya bilförsäkring skulle träda i kraft ett visst datum. Ringde upp försäkringsbolaget o var så jävla förbannad. Så nu trycker jag bara på avsluta samtal när säljare ringer. Finns ingen mening att ens prata med dem. Enkelt o tidseffektivt!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år