Ryktet säger att de inte är särskilt trevliga mot tjejer. Så är det en tjej som ska intensivköra är det nog smartare att lägga upp en egen intensivkurs hos en trafikskola i Uppsala.
Jag tog mitt KK -99 på V-ås Bil och Mc skola, så det är ju ett tag sedan.
Han såg till att man klarade uppkörningen. Hade mycket hög procentandel som klarade uppkörningen på första försöket, åtminstonde -99.
Han var krävande men som sagt, han vill att man klarar uppkörningen. Det var en kille som kuggade körningen dagen innan jag skulle köra upp, när dom kom tillbaka till "hojgaraget" fick killen som kuggade sig en rejäl avhyvling
"Varför i helvete körde du så där, så har du aldrig kört vid övningskörning" Det kanske inte var vad killen behövde i sin besvikelse.
Men det gjorde att jag skärpte mig dagen efter.
Intensivkurs innebär ju att man ska lära sig mycket på kort tid, om det ska fungera är det bra med motiverade elever som vill nöta (ibland) tråkiga övningar och lärare som vet vad som krävs för att klara uppkörningen.
Samma år som jag körde i Västerås var det en elev som fick nöta garagevändning, fram till kl. 21.30 en kväll, vi andra två hade fått sluta vid 17-tiden. 1999 hade V-ås Bil och Mc prisgaranti, Hojkort 8000kr, då är det klart att skolan vill att man klarar första uppkörningen.
Jag vet om 4 tjejer som tagit KK där, två st. samma år som mig, en året efter och en något år senare. De tre första var nöjda, den senare mindre nöjd, så han kanske har förändrats. Eller så kanske personkemi är inblandad??
Johannes på Upplands trafikskola är ju en trevlig och duktig hojåkare/lärare som sett till att många i Uppsala har hojkort. Hör med honom om det går att göra en "Kongolösning" så slipper man pendla.