Finns intensivkurs för mc kort i Uppsala?

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Finns det någon körskola i Uppsala som erbjuder intensivutbildning för mc?

Eller måste man ta sig till någon annan stad för att kunna ta det?

Vilken körskola i Uppsala skall man vända sig till om man vill ta kortet snabbt och lätt i annat fall?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Du menar att du nu tagit förnuftet till fånga och ska sluta fulköra... ? :tummenupp

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jag gjorde en specialare med Johannes på Upplands trafikskola,www.upplandstrafikskola.com när det gällde bilkort åt tjejen, vi "skapade" så att säga en intensivkurs. bokade in många lektioner under kort tid och bokade uppkörning. Gick kanon, nu har hon kortet!

Anledningen är att jag, som många andra tog MC-kortet med Johannes och han är en riktigt bra lärare! så kontakta honom så kan ni säkert komma överens!

Och precis som sagts ovan, bra att du slutar fulköra nu vid din ålder :rolleyes:

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Ryktet säger att de inte är särskilt trevliga mot tjejer. Så är det en tjej som ska intensivköra är det nog smartare att lägga upp en egen intensivkurs hos en trafikskola i Uppsala.

Min erfarenhet säger att de var ganska strikta och hårda mot alla, men det tycker jag bara är bra. Bättre att få veta när man är kass och göra fel än att linda in det i fina ord. Jag var riktigt nöjd med skolan och jag har även flera polare som har tagit hos dem och varit mycket nöjda.

Men smaken är ju oftast delad :)

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Min erfarenhet säger att de var ganska strikta och hårda mot alla, men det tycker jag bara är bra. Bättre att få veta när man är kass och göra fel än att linda in det i fina ord. Jag var riktigt nöjd med skolan och jag har även flera polare som har tagit hos dem och varit mycket nöjda.

Men smaken är ju oftast delad :)

Strikt och hård är väl en sak men jag har också hört att han (en av dem) är värre mot tjejer.

Hör med Lotta här på forumet, tror hon har gått där..

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Jag vet att gubben var väldigt nöjd med Västerås trafikskolan.
Vet att duracells flickvän gick där och var nöjd.

Men som sagt smaken är ju som baken...

Man kan annars gå in på http://www.str.se/

och kolla var de har de närmaste trafikskolorna för hoj avanserad sökning och sedan bocka i de kort du ivll ha samt stad.

Men om jag minns rätt så är det inte många av trafikskolorna här i stan som äns har MC utbildning sedan trafikövningsplatsen revs.
Men kolla länken för säkerhetsskull.

Lycka till!!!

Henka81

Snigelräsern (våga vägra grus)
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Jag körde hos Axelssons i Västerås. Började på måndagen och hade lappen i handen på fredagen. Gick snabbt och bra.. trevlig personal där 2005 men det brukar ju vara rätt duktig omsättning på folk på körskolor så man vet ju inte hur det är nu.

http://www.axts.se/trafikskola_bilskola.htm

edit: Hade tagit teorin på egen hand innan..

Last edited:

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Ryktet säger att de inte är särskilt trevliga mot tjejer. Så är det en tjej som ska intensivköra är det nog smartare att lägga upp en egen intensivkurs hos en trafikskola i Uppsala.
Jag tog mitt KK -99 på V-ås Bil och Mc skola, så det är ju ett tag sedan.
Han såg till att man klarade uppkörningen. Hade mycket hög procentandel som klarade uppkörningen på första försöket, åtminstonde -99.
Han var krävande men som sagt, han vill att man klarar uppkörningen. Det var en kille som kuggade körningen dagen innan jag skulle köra upp, när dom kom tillbaka till "hojgaraget" fick killen som kuggade sig en rejäl avhyvling :hördu "Varför i helvete körde du så där, så har du aldrig kört vid övningskörning" Det kanske inte var vad killen behövde i sin besvikelse.
Men det gjorde att jag skärpte mig dagen efter.

Intensivkurs innebär ju att man ska lära sig mycket på kort tid, om det ska fungera är det bra med motiverade elever som vill nöta (ibland) tråkiga övningar och lärare som vet vad som krävs för att klara uppkörningen.
Samma år som jag körde i Västerås var det en elev som fick nöta garagevändning, fram till kl. 21.30 en kväll, vi andra två hade fått sluta vid 17-tiden. 1999 hade V-ås Bil och Mc prisgaranti, Hojkort 8000kr, då är det klart att skolan vill att man klarar första uppkörningen.
Jag vet om 4 tjejer som tagit KK där, två st. samma år som mig, en året efter och en något år senare. De tre första var nöjda, den senare mindre nöjd, så han kanske har förändrats. Eller så kanske personkemi är inblandad??

Johannes på Upplands trafikskola är ju en trevlig och duktig hojåkare/lärare som sett till att många i Uppsala har hojkort. Hör med honom om det går att göra en "Kongolösning" så slipper man pendla.

Last edited:

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Får tacka för dom förslag som ramlat in.

Det som verkar vettigast är nog Kongos förslag, då arbetstiden är lite svår att få till.

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
GSXR 1000 k9
Jag gjorde en specialare med Johannes på Upplands trafikskola,www.upplandstrafikskola.com när det gällde bilkort åt tjejen, vi "skapade" så att säga en intensivkurs. bokade in många lektioner under kort tid och bokade uppkörning. Gick kanon, nu har hon kortet!

Anledningen är att jag, som många andra tog MC-kortet med Johannes och han är en riktigt bra lärare! så kontakta honom så kan ni säkert komma överens!

Och precis som sagts ovan, bra att du slutar fulköra nu vid din ålder :rolleyes:

håller med, Johannes är helt utan tvekna den bästa i denna stad, ja var i västerås o skulle ta en intensivkurs men tyckte att deras sätt att lära ut va illa, så ja tog tre lektioner hos Johannes o klara kortet direkt,

Danne980

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
KTM
Jag vet inte om trevligast i denna stad då jag bara provat en körskolärare men tycker han var riktigt bra och trevlig. Det var på Liljeborns eller vad det heter mitt i city. Håkan hette kille med 95% säkerhet.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping