fira jul och nyår med rr i varma spanien

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
undrar om det finns intresse för ett tidigt träningsläger i spanien i mellandagarna samt ett par dagar efter nyår ca 6 dagar fördelat på 2 banor eventuellt cartagena och valencia inget klart än men om man kan få ihop 8-15 pers som kan dela på frakt, lastbil får vi låna billigt återkommer med mer info

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nämn pris!! Jag är DEFINITIVT INTRESSERAD!!! Eller vänta .. vi säger så här.. JAG ÄR PÅ! Fetpå! Jag kan inte åka min långa resa till Spanien å stanna månader, för jag kommer ha massa att göra i Sverige.

Som sagt! Pris...

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki 1000
Varför åker man så tidigt om man bara ska stanna några dagar?! Är det inte bättre att åka i Mars nånting så man slipper få ett glapp innan man kan börja åka i Sverige?!
Dessutom, har alla verkligen klart med sitt material som ska användas -04 så tidigt??!

Jag kommer köra min första säsong 2004 o funderar oxo på att dra ner en sväng men så tidigt har jag inte klart me alla prylar...

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6
Krävs det att man har licens?

Jag har tänkt att ta licens till nästa år, men jag antar att jag inte hinner det innan nyår.

Jag har CE-kort som kanske kan vara till nytta?

//Chribba

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ja, det skulle vara intressant. Om man visste vart det skulle hamna i pris ungefär....

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Danny boy skrev:
Intressant!

Fram med priser!

:banana :fyllisar :banana :yoparty

om man kan få ihop 15 hojar så blir frakten ca 2lax per näsa sen kostar träningslägret några tusen det med ang lägret så finns info på watz-racing.com
tror jag hiiim jag återkommer

Watz

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
Kör bil
Godkväll.....Jag har precis blivit klar med alla lappar om detta, så om en timme eller nåt sånt ska jag ha hunnit skriva ner det på hemsidan http://www.watz-racing.com, annars maila mig så jag får Era mailadresser så skickar jag det på stört.

Ha de gott / Hälsningar Linda

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Skulle inte tro det !! Varför inte åka till varma Spanien och fira jul och nyår med träningar och tävlingar istället? Vi har kollat runt lite med lämpliga banor, datum, kostnader osv. Målet för detta arrangemang är att få ihop runt 15-25 st förare, i första hand 125cc och 250cc, men naturligtvis är alla andra också välkomna.

Lastbil med lämplig förare är bokad, och priset för transport tur och retur är såklart beroende på hur många som anmäler sig, men priset kommer ligga på 1.500 – 2.500 Sek / förare. I priset ingår cykel samt all utrustning till denna, transport mellan banorna samt alla normala transportförsäkringar.

Datum Bana Pris Bokas på:
23 – 25 dec 2003 Cartagena 220 Euro www.rehm-online.com

27 – 31 dec 2003 Valencia 499 Euro www.jura-racing.de
2 – 4 jan 2004 Valencia 350 Euro samma
Eller så bokar Du båda datumen på Valencia och betalar 790 Euro istället

Datum Typ Datum Typ
27/12 Träningar 1/1 Ledigt
28/12 Träningar 2/1 Träningar
29/12 Träningar + Tävlingar 8 varv 3/1 Träningar + Tävlingar 8 varv
30/12 Träningar + Tävlingar 19 varv = GP-distans 4/1 Träningar + Tävlingar 19 varv
31/12 4-tim Race
31/12 Sylvester Party

Klasser och tider finns på hemsidan, tyvärr är den enbart på tyska men det går att leta sig fram, om inte annat hör av Dig till oss så hjälper vi till. Men det finns en klass för alla så det är inget att oroa sig för även om det på våra tyska vänners hemsida ser väldigt rörigt ut.

På Valencia finns pit box att hyra för 125 Euro / dag. Boxarna är stora så vi behöver inte hyra så många för att få rum med alla samt att vi kan ha koll på varandras grejor. Även på Cartagena finns boxar att hyra, vet inte exakt pris men tror det ligger runt 100 Euro / dag. Boxarna bokar vi när vi vet hur många som ska samsas och splittar kostnaden därefter.

Du väljer naturligtvis själv vad Du vill delta i, men viktigt är att du anmäler Dig och betalar till våra tyska arrangörer. Lika viktigt är också att Du bokar plats på lastbilen, som Du gör på bifogad anmälningsblankett.
OBS – Lastbilen går från Linköping den 20 december 2003.
Vi letar nu med ljus och lykta efter lämpliga flyg eller andra möjligheter att ta sig dit och hem, samt likaledes lämpligt boende. Några ideér är att antingen hyra ett plan eller en buss men för att ha koll på hur många vi blir måste Du anmäla Dig snarast, hur många hojar och hur många personer Du tar med. Tyvärr kan vi inte säga någon kostnad för detta ännu eftersom vi måste först veta hur många vi blir – men tanken är självklart att vi ska ta oss dit utan att göra för stora hål i plånboken.

Du kommer fortlöpande att uppdateras varefter fler tips och mer information kommer in. Om Du själv skulle hitta något av värde hör av Dig till oss, vare sig det gäller transport, boende eller något annat.

Bifogat är anmälningsblankett för transport av hoj samt personer och kontaktinfo till hotell. Glöm ej att Du själv måste boka plats på banorna…… Fyll i anmälan till oss så fort som möjligt och skicka, maila, faxa eller ring in den.

Hör gärna av Dig om det är något Du undrar över, eller om Du har några tips mm.

Hälsningar
Kjelle & Linda

Adress Telefon dagtid Fax E-mail
Watz 013 – 15 19 31 013 – 15 23 04 watz.racing@home.se
Box 6145
580 06 Linköping Mobil Linda 070 – 399 29 77 Mobil Kjelle 070 – 399 29 81

ANMÄLAN

Watz

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
Kör bil
GG, din mamma får nog gilla läget ändå eftersom det är du som LUGNT och SÄKERT ska frakta ner hela lasset till Spanien.... /Linda

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Synd att man inte fått ihop räcern tills dess. Hade nog vatt gööörskoj :tummenupp

750RR

Freddy

har bra balans...
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
BMW
marcus nilsson skrev:
Är det några licenskrav annars är jag med om priset blir humant!
jag var på valencia träningen 2002 och då visade jag min vanliga svenska licens för att få köra i snabba gruppen för origistrerade hojar...
annars behöver du nog ingenting bara legitimation.

dessutom när jag var där var det väldigt fint väder typ 20-25 grader på dagarna.. men nätterna kan vara minus...
i valencia är pitboxarna rätt stora så man kan lätt dela totalt8-10 hojar.

mvh freddy papunen

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6
Freddy skrev:
jag var på valencia träningen 2002 och då visade jag min vanliga svenska licens för att få köra i snabba gruppen för origistrerade hojar...
annars behöver du nog ingenting bara legitimation.

dessutom när jag var där var det väldigt fint väder typ 20-25 grader på dagarna.. men nätterna kan vara minus...
i valencia är pitboxarna rätt stora så man kan lätt dela totalt8-10 hojar.

mvh freddy papunen

Jag har bara kört på bana 2 ggr innan och har ingen licens än, är det någon idé att jag följer med eller bör jag vara bättre förberedd innan?

Det jag undrar är om det finns någon grupp som passar min långsamma fart? Eller kommer jag bara att vara i vägen för alla andra?

//Chribba (som är duktig på att köra lastbil och kan lite spanska)

Freddy

har bra balans...
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
BMW
Chribba skrev:
Jag har bara kört på bana 2 ggr innan och har ingen licens än, är det någon idé att jag följer med eller bör jag vara bättre förberedd innan?

Det jag undrar är om det finns någon grupp som passar min långsamma fart? Eller kommer jag bara att vara i vägen för alla andra?

//Chribba (som är duktig på att köra lastbil och kan lite spanska)

klart du ska... jag tror det finns 3 el 4 grupper kör hela dagarna.. grupper för alla farter....

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Många
Kul

Låter kul med lite Spanien träning. Själva åker vi ner redan runt den 6-7 Dec. för en veckas träning och racing.. :tummenupp Men lämnar nog kvar hojen så man kan flyga ner under vinterhalvåret, för här hemma är det ju så halt under vintern :lol GG hör av dig om det är något man kan hjälpa till med :tungan
MVH RR Team Gull

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...