Fireblade VS Sabb 900!!!!

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Cbr600rr 04
ZXR Ninja skrev:
2579946 http://www.youtube.com/watch?v=otiWwG5ggvI
Inga fjolliga komentarer om att killen på bladen inte kan gasa för jag lovar att det kan han.:tummenupp
Och jag kan även lova att han gasade så mycket det bara går med hojen men bilen tar in på honom ändå.:yoparty
Kul att se att det finns bilar med lite drag i.

Killen på bladen kan inte gasa och jag lovar att det går gasa lite mer.... :tungan :tungan

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Jag kan inte säga att jag tyckte bilen tog in på honom. Men men, bilen gick ju mycket bra iaf. Men mot en Honda......

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag började leka med en Saabkombi på värmdövägen med min gamla R1-01, den stekte mig inte men den hängde på förvånansvärt bra måste Jag säga.
sitter man då på en surblade kan Jag förstå att man får problem.

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
kraschandburn skrev:
2579966 Jag kan inte säga att jag tyckte bilen tog in på honom. Men men, bilen gick ju mycket bra iaf. Men mot en Honda......

1 varför sitter hojföraren upp, man kan tjäna massor på att krypa bakom kåpan.

2 är bilen orginal? o isf vad är alla mätarna på a-stolpen till? inte är dom standard iaf.

quip

[ kwip ]
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Yamaha FZR600R, -94; GSXR750, -86, fighterprojekt; ZXR750, -93, ombyggd
ZXR Ninja skrev:
2580002 Nej, Saaben är inte orginal jag tror att den var bänkad till ca 450 kusar.

Hmm, kan inte så mycke om bilar eller hojar med mycke kusar. Men jag håller med kraschandburn, tyckte inte bilen tog in så mycket. Sen vet man ju inte om hojen sakta in för att det blev enkelfiligt och han tyckte han hade gasat klart? :)

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
ZXR Ninja skrev:
2580002 Nej, Saaben är inte orginal jag tror att den var bänkad till ca 450 kusar.

Varför stog inte hoj föraren upp istället?...sitter man så där så tar man väldigt mycket vind över 220+ , 450 räcker ej :arsele , killen kanske kan gasa... men han kan inte sitta rätt + stuma längre :tummenupp

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Liten tankeställare, vad kostar det att trimma en sur (framhjulsdriven) saab till ~450 Bhp? Uppskattningsvis minst 100 000:- om det ska vara någotsånär hållbart/seriöst, förmodligen betydligt dyrare, dessutom ska väghållning och bromsar uppgraderas, Fälgar och bra däck handlas m.m. m.m. samt inköp av bil gör att totalkostnaden för saaben ligger nånstans runt ~300-500 pistoler, lägg dom pangarna på blejden och gör om samma rejs å se ifall saaben fortfarande vinner?

En hoj ger helt enkelt ruggiga prestanda direkt från fabriken till mycket rimlig kostnad..

Dessutom som sagts tidigare så tyckte jag inte bilen knappade in/drog ifrån så mycket..

Bara min åsikt,

Robban

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
ZXR Ninja skrev:
Inga fjolliga komentarer om att killen på bladen inte kan gasa för jag lovar att det kan han.:tummenupp
Och jag kan även lova att han gasade så mycket det bara går med hojen men bilen tar in på honom ändå.:yoparty

Tämligen ointressent jämförelse, Skulle dock vara Intressent att sett om Hondan hade haft lika %-ig effektökning från orginal som saaben har.

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Hoj
2006, Suzuki GSR
Skulle detta vara snabbt????

Jag såg inte hastighetsmätaren i SAAB:en, men 180 km/h verkar vara en schysst gissning tycker jag.

Som nybakad Blade-åkare (för året) så har jag själv svuret över att jag växlat upp på tok för tidigt, och samma gäller nog i detta fall.

Den dagen som jag blir upphunnen av en SAAB under acceleration ska jag tacka nej till sex.

Danne_

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Honda 900rr i nyskick
ZXR Ninja skrev:

Ja det va drag i den saaben. Men killen på hojen vetefan!! Visst är det en jävla skillnad att sitta på en hoj i över 200 än att sitta helt vindstilla i en bil och gasa. Men hojen borde gå snabbare mycket snabbare.
Dessutom. Varför denna kamp mot bilar hela tiden. :va
Två helt skillda fordon:rolleyes:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
blackburn_xt skrev:
2580117 Skulle vara kul att se ett race mellan robert uhr´s nya saab(http://www.garaget.org/?car=13583) och en standard r hoj.
Robert siktar på att få världens snabbaste framhjulsdrivna bil

Inte så värst intressant tycker jag.
Hur många hundratusentals kronor har han lagt ned på den bilen ?

Själv tycker jag att det skulle vara intressant att lägga ned samma tid och pengar på en R-hoj och sedan köra ett race.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
äh löjligt sitta i en plåtbruk som kan bära mer HKs å mer fördelaktig strömlinjeforming på bil fan :p tror inte han hade vart lika kaxig om han satt på hojjen istället :p

burner skrev:
2580138 Inte så värst intressant tycker jag.
Hur många hundratusentals kronor har han lagt ned på den bilen ?

Själv tycker jag att det skulle vara intressant att lägga ned samma tid och pengar på en R-hoj och sedan köra ett race.
kunde inte säga de bättre själv :tummenupp :yoparty

Last edited:

Muckee

Kär
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -04
JackDaniels skrev:
2580074 Liten tankeställare, vad kostar det att trimma en sur (framhjulsdriven) saab till ~450 Bhp? Uppskattningsvis minst 100 000:- om det ska vara någotsånär hållbart/seriöst, förmodligen betydligt dyrare, dessutom ska väghållning och bromsar uppgraderas, Fälgar och bra däck handlas m.m. m.m. samt inköp av bil gör att totalkostnaden för saaben ligger nånstans runt ~300-500 pistoler

eller hur, varför inte köpa en M5a direkt (eller en schysst hoj)...

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
när jag hade min 929 så drog jag ifrån den nya m3 och tro mig jag drog på för fullt å det gjorde han med ..
men efter 290 på min mätare så va jag tvungen att sakta ner å han drog ifrån mig .. kan sakna ibland 300 +++ på mätarn heheh..

men den bilen va det inget fel på om man nu gillar skrot :tummenupp

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Lägg lika mkt tid o pengar på trim till bladen, som man lagt på saaben så ska biljävlen se på andra bullar!:tungan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024