Firefox 3.6...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hur fan får man eländet att göra som jag vill?:huvet

Har skitit i att uppgradera jävligt länge då jag var nöjd med hur min gamla version (2.nånting...) funkade, men så idag sa youtube att de skulle droppa stödet för de äldre webbläsarna och att jag var tvungen att uppdatera. Så det gjorde jag. Men nu finns det en grej jag stör mig jävligt mycket på med den här nya versionen, och det är adressfältet och dess funktion. På min gamla version var det bara att skriva in adressen i fönstret och klicka Enter för att det skulle lagras en snabbväg under den där lilla pilen, men nu måste man tydligen lägga till varje enskild hemsida som ett separat bokmärke för att det ska dyka upp under pilen. Och då lagras den ju såklart också som ett bokmärke, vilket inte hände tidigare. Varför? Jag vill inte ha det så, jag vill lagra en genväg (inte ett bokmärke, vanlig jävla genväg som bara finns under pilen) bara genom att klicka Enter. Anledningen till detta är att jag läser en hel del serier över nätet och helt enkelt burkar markera adressen och trycka enter när jag vill sluta läsa, för på så sätt kan jag klicka på pilen och på adressen för senaste sidan när jag vill börja läsa igen. Så, hur göra för att det nya ska funka som det gamla?

Hjälp tack.

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Nu e jag inte säker, men tror mig förstå att du saknar att FF själv fyller i gamla adresser du varit på ?

Kolla dina inställningar enligt bilden.

Bifogat

• ff.jpg
    ff.jpg
    34 KB · Visningar: 43

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu e jag inte säker, men tror mig förstå att du saknar att FF själv fyller i gamla adresser du varit på ?

Kolla dina inställningar enligt bilden.

Nja, inte riktigt... Du vet kanske hur det är på exempelvis explorer eller gamla firefox, där alla adresser man har skrivit in och klickat enter på i adressfältet dyker upp, i inlagd ordning, när man klickar på nedåtpilen längst ut till höger i adressfältet? Nya firefox funkar inte så. Den visar istället alla bokmärken under sagda pil, och följdaktningsvis måste du lägga in alla dina favoritsidor som bokmärken för att komma åt dem lika snabbt och smidigt som vanligt. Vilket blir lite osmidigt när du skapar nya sidgenvägar jävligt många gånger varje dag. Jag vill att den sidan jag är på för tillfället ska läggas till som genväg under nedåtpilen om jag markerar adressen och klickar enter. Går det?

Inställningarna är så som de är på bilden.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Nja, inte riktigt... Du vet kanske hur det är på exempelvis explorer eller gamla firefox, där alla adresser man har skrivit in och klickat enter på i adressfältet dyker upp, i inlagd ordning, när man klickar på nedåtpilen längst ut till höger i adressfältet? Nya firefox funkar inte så. Den visar istället alla bokmärken under sagda pil, och följdaktningsvis måste du lägga in alla dina favoritsidor som bokmärken för att komma åt dem lika snabbt och smidigt som vanligt. Vilket blir lite osmidigt när du skapar nya sidgenvägar jävligt många gånger varje dag. Jag vill att den sidan jag är på för tillfället ska läggas till som genväg under nedåtpilen om jag markerar adressen och klickar enter. Går det?

Ändra till end historik.

Bifogat

• ff36.jpg
    ff36.jpg
    109.6 KB · Visningar: 42

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ändra till end historik.
Funkade tyvär inte.

Fler förslag, någon?

Har nu testat en add on kallad "oldbar", som tog tillbaka utseendet hos det gamla adressfältet. Men inte heller nu skapas det några genvägar medelst enterklick...

Det är alltså såna här genvägar jag vill ska skapas genom att man bara skriver in adressen i fältet och klickar enter:

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    201.5 KB · Visningar: 47

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk

Här hittade jag mera:
Sätt till "Use custom settings for history" så får du fler val.

Bifogat

• This_way_maybe.jpg
    This_way_maybe.jpg
    43.6 KB · Visningar: 38

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Har för mig att det finns en plugin för att göra FF V3.* till V2.* adressradsgrej
Du får Googla lite :)

Nyheter
Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen