Firestorm som hackar och går dåligt

El Torpedo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
VTR Firestorm
När jag var ute och körde nyss började hojen uppföra sig konstigt: den började hacka och gå lustigt ungefär som vid bensinslut, och toppade ungefär 150. Men ibland var det som om en propp släppte och då gick den helt plötsligt som vanligt igen. Till slut dog den i alla fall i en rondell men på tredje startförsöket gick den igång och verkade helt normal. Men 50 meter senare började den gå lustigt igen...

Vet någon vad det är för fel?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
El Torpedo skrev:
2243086 När jag var ute och körde nyss började hojen uppföra sig konstigt: den började hacka och gå lustigt ungefär som vid bensinslut, och toppade ungefär 150. Men ibland var det som om en propp släppte och då gick den helt plötsligt som vanligt igen. Till slut dog den i alla fall i en rondell men på tredje startförsöket gick den igång och verkade helt normal. Men 50 meter senare började den gå lustigt igen...

Vet någon vad det är för fel?

Du har inte undertryck i tanken (p g a strul med luftningen)? Skitigt soppafilter? Kolla med att öppna tanklocket när hackandet börjar...

Ha de!

El Torpedo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
VTR Firestorm
roffe_s skrev:
2243108 Du har inte undertryck i tanken (p g a strul med luftningen)? Skitigt soppafilter? Kolla med att öppna tanklocket när hackandet börjar...

Ha de!

Ska undersöka saken imorgon när alkoholdimmorna har skingrats en aning. Som den beter sig nu vågar jag inte köra en meter, man vill ju inte bli stående på motorvägen nånstans.

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
El Torpedo skrev:
2243284 Ska undersöka saken imorgon när alkoholdimmorna har skingrats en aning. Som den beter sig nu vågar jag inte köra en meter, man vill ju inte bli stående på motorvägen nånstans.

Kom du fram till vad felet var?

Min betedde sig lite liknande när jag var ute och långkörde igår (50mil), den började låta "hackigt" sen dog den bara körde väl ca 120, rullade in till vägkanten och lät den vila en stund. Kollade olja och kylvätska, men det var inga problem med nivåerna? Körde ca 10 mil i regn innan det hände, kan det ha något med det att göra?

Ska ge mig ut och åka 200-300mil om ett par veckor, behöver man vara orolig inför den resan?

Någon som har några idéer på vad man ska kolla upp?

Mvh
Martin

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras