fixa bucklor på slipon

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
hallojsan! tänkte betala 500:- för sliponet som är på bilderna nedan men som ni ser är det inte det bästa skicket på skiten! Kan man fixa de där bucklorna på nått sätt eller det bara att putsa upp det så bra det går å sen sätta på det å låta bucklorna vara?? Känns ju som om jag fick det billigt!

edit: ja va fasen nu e dom här! :kocko

Bifogat

• avgas1.jpg
    avgas1.jpg
    118.7 KB · Visningar: 148
  • avgas2.jpg
    avgas2.jpg
    101.8 KB · Visningar: 188
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
herge skrev:
hallojsan! tänkte betala 500:- för sliponet som är på bilderna nedan men som ni ser är det inte det bästa skicket på skiten! Kan man fixa de där bucklorna på nått sätt eller det bara att putsa upp det så bra det går å sen sätta på det å låta bucklorna vara?? Känns ju som om jag fick det billigt!

Jag letar och letar, men kan inte hitta några bilder ändå? :va

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
herge skrev:

Bara bilden kvar då?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Dom där bucklorna blir nog svåra att få bort! Dels är det vassa kanter, dels repigt och skadat i plåten.

Antingen lever du med dom som dom är, eller så borrar du bort popnitarna, och vrider skadorna inåt, och nitar fast röret igen!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Lite jobb det

Ja det blir nog lite jobb det,antingen lever du med det eller oxå kan du ta bort nitarna och skilj hela burken.Kanske kan nån mekanisk verkstad i staden hjälpa dig med att göra ett helt nytt skal till burken som du sedan bara nitar fast igen.
Pris...ingen anning men kanske kan bli mer än vad det smakar eller bara ett winerbröd eller så.
Lycka till!

gnagaren

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Blackbird
Det går att byta yttre röret på dämparen...kanske till och med kan hitta kolfiber-rör :tummenupp

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
farsan jobbar på gymnasiets indutridel med inrikrning metallbearbetning så det kanske går att ordna! :> beror ju iofs på hur pass svårt det är att ta bort/sätta på ny aluminium men det borde ju inte vara så svårt. bara att rulla den runt typ! tack för svaren!

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
tack för alla svar! blir att ta tag i det nu i veckan! kunglig hjälp!

DonDiego

Muttern
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Trajja Daytona
herge skrev:
tack för alla svar! blir att ta tag i det nu i veckan! kunglig hjälp!

Borra bort poppisarna...bort med röret...köp en bit titanplåt...snurra den i valsen...borra nya hål...tryck i några nya poppisar å sen e det klart. :tummenupp

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
demontering och renovering del1

sådär idag har jag slaktat skiten och det var SOTIGT så det var bara till att börja tvätta och avfetta för att då det hyffsat rent i varje fall.
Stoppningen inuti var väldigt sliten såg det ut som (kolla bilder). Var köper man sånt och ska man tänka på något speciellt eller bara göra rulla en matta som läggs runtom nätkorgen inuti sliponet?? Blir att antingen fixa nytt överdrag eller banka ut bulorna och slipa ner det fula! fortsättning följer.

Bifogat

• avgas3.jpg
    avgas3.jpg
    136.5 KB · Visningar: 59
  • avgas4.jpg
    avgas4.jpg
    107.9 KB · Visningar: 67
  • avgas5.jpg
    avgas5.jpg
    109.4 KB · Visningar: 60

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Du ska va glad att du ens hittat ett slipon till din hoj. Jag letade förgäves i månader men fann inget när jag hade en lika dan.

rg500

www.roslagens-racing.se
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Westfield Gen 2 hayabusa
bra att du använder okq8as naturavfettning när du avfettar på gräsmattan :tummenupp

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
tack jag gillar det naturligt :tummenupp
men som sagt var inhandlar jag sånt där istopp till dämparn å ere någe speciellt material till olika dämpare osv osv?? Rulla en bit av en matta å trä på bara??

rg500 skrev:
bra att du använder okq8as naturavfettning när du avfettar på gräsmattan :tummenupp

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Köp riktig ljuddämparull av din lokale MC-Handlare. Jag har provat RockWool, glasfiberull (drevmassa till fönsterkarmar) och stålull också. Den enda skillnaden mellan dessa tre är färgen på lågorna ur avgaset när det brinner upp.

Ett tips, dock, -linda ullen så löst du kan. Ju hårdare du packar ullen, desto högre låter blåset.

Edit: Jag tror det skiljer på tvåtakts och fyrtaktsull. Antagligen temperaturtåligheten.

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...