Flödar över? GSX-R 600 -97

petta-77

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
Suzuki gsxr 750/1100 -90, Gsxr 1000 -05
Har problem efter vintern med att den trycker ur soppa till luft burken och det forsar soppa under hojen när man trycker på start knappen. Kan det bli så om flotör nålarna kärvar? Eller vad kan det vara? Har plockat bort filtret som sitter i tanken och monterat ett på slangen i stället. Kan det på verka?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Min egen erfarenhet är att kommer det en skitflaga som fastnar i en ventil (t.ex. flottörnålshålet) så blir det inte helt tätt utan läcker. Så jag gissar på skit. Rengöring av förgasarna, du själv eller lämna in. Min uppfattning är att nytt filter på slangen inte ska ge det här felet. Frågan är snarast varför du tog bort filtret i tanken? Det borde gå sätta på ett extra filter på slangen utan problem.

petta-77

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
Min egen erfarenhet är att kommer det en skitflaga som fastnar i en ventil (t.ex. flottörnålshålet) så blir det inte helt tätt utan läcker. Så jag gissar på skit. Rengöring av förgasarna, du själv eller lämna in. Min uppfattning är att nytt filter på slangen inte ska ge det här felet. Frågan är snarast varför du tog bort filtret i tanken? Det borde gå sätta på ett extra filter på slangen utan problem.

Okey var bara så snopen att det tok pumpa ur soppa har varit med att det droppar ur (dreneringen) visseligen på mikuni rs 36. Filtret tog jag bort för att hojen dör, som man vred av en soppa kran vid rödljus och liknande har läst en del på forumet att det kunde vara ett gammalt filter som orsakade det.

petta-77

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
Okey var bara så snopen att det tok pumpa ur soppa har varit med att det droppar ur (dreneringen) visseligen på mikuni rs 36. Filtret tog jag bort för att hojen dör, som man vred av en soppa kran vid rödljus och liknande har läst en del på forumet att det kunde vara ett gammalt filter som orsakade det.

Några fler förslag?

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Hade exakt samma problem på min 750-96.
Vet inte om det är samma förgasarbrygga på dem.
Min flödade så pass att den fylde cylindrarna med bensin.
Sitter även en vakumstyrd bensinkran på den.
Börja med att byta membranet i den, finns som piratdel.
Funkar inte det så får du skruvaisär förgasarna och kontrollera att det inte sitter något som gör att nålmunstyckerna inte kan stänga riktigt.

Kolla även så att det inte har runnit ner bensin i oljan, det gjorde det på min.

petta-77

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
Hade exakt samma problem på min 750-96.
Vet inte om det är samma förgasarbrygga på dem.
Min flödade så pass att den fylde cylindrarna med bensin.
Sitter även en vakumstyrd bensinkran på den.
Börja med att byta membranet i den, finns som piratdel.
Funkar inte det så får du skruvaisär förgasarna och kontrollera att det inte sitter något som gör att nålmunstyckerna inte kan stänga riktigt.

Kolla även så att det inte har runnit ner bensin i oljan, det gjorde det på min.

Okey tack så mycket:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...