Flaggvakter 30/8 Sturup Raceway

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag ska flagga nån och köra nån har ja tänkt mig, lite beroende på om ja får ledigt från jobb.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
kan du inte hänga med och köra knutstorp den 20e och flagga sturup 3-4 st istället :) 15 platser kvar den 20/8 röd2 :yoparty

hehe ja ska köra bana första gången på torsdag, har inte kommit till röd grupp än. ;)
menar du 20 augusti? har inte kolla sydskånes schema än, ska se hur det ser ut.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
kan du inte hänga med och köra knutstorp den 20e och flagga sturup 3-4 st istället :) 15 platser kvar den 20/8 röd2 :yoparty
Det där är inte rätt, kollade precis, vi har totalt 15 lediga platser:

1 st i GUL
4 st i RÖD2
10 st i VIT

Vill inte vara en tråkgubbe men se för fan till att vara anmäld i rätt grupp (inte specifikt menat till dig):

GUL - för de som hanterar bankörning.
Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare och gruppen är till för de som vill träna spårval och vill ha lite mer marginal i sin körning. Omkörning är tillåtet på raksträckor samt på utsidan i kurvorna.

RÖD - för de som har kört mycket på bana och har stor erfarenhet.
Förarna i röd grupp förväntas hålla goda spår och köra med god marginal samt köra om med hänsyn trots ett högre grundtempo. Omkörning är tillåten. Tänk på att det krävs stor vana av bankörning i denna grupp.

VIT - för de som kör riktigt fort och har mycket stor erfarenhet.
Här är går det riktigt fort med ett högt grundtempo. Förarna förväntas att hålla mycket goda spår, eftersom marginalerna är mindre. Det krävs mycket stor vana av bankörning samt att du kör med en extra portion ansvar och omdöme. Licensförare är vanligt i denna grupp.

Vi förbehåller oss rätten att neka dig fortsatt körning om du inte lever upp till vald grupps krav!

Gruztager

snabbare än min egen skugga
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yamaha R1

1 st i GUL
4 st i RÖD2
10 st i VIT

Vill inte vara en tråkgubbe men se för fan till att vara anmäld i rätt grupp (inte specifikt menat till dig):

Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare och gruppen är till för de som vill träna spårval och vill ha lite mer marginal i sin körning. Omkörning är tillåtet på raksträckor samt på utsidan i kurvorna.

Förarna i röd grupp förväntas hålla goda spår och köra med god marginal samt köra om med hänsyn trots ett högre grundtempo. Omkörning är tillåten. Tänk på att det krävs stor vana av bankörning i denna grupp.

Här är går det riktigt fort med ett högt grundtempo. Förarna förväntas att hålla mycket goda spår, eftersom marginalerna är mindre. Det krävs mycket stor vana av bankörning samt att du kör med en extra portion ansvar och omdöme. Licensförare är vanligt i denna grupp.

Vi förbehåller oss rätten att neka dig fortsatt körning om du inte lever upp till vald grupps krav!

Ja ok totalt menade jag då.. men såg ingen gul plats när jag anmälde.. körde gul igår på knutstorp SMC BKK och det kändes som det inte var några problem.. lite väl sakta emellanåt vilka varvtider kör röd2? jag klarar säkert 1.20 iaf

1 st i GUL
4 st i RÖD2
10 st i VIT

Det fanns röd2 och vit bara när jag skulle anmäla.. jag anser mig kunna ta bra spår även om jag bara kört bana ett par ggr.. ca 1.20 tider.. och hade tänkt hålla mig i bakgrunden till att börja med... tror du det kan funka? :)

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ja ok totalt menade jag då.. men såg ingen gul plats när jag anmälde.. körde gul igår på knutstorp SMC BKK och det kändes som det inte var några problem.. lite väl sakta emellanåt vilka varvtider kör röd2? jag klarar säkert 1.20 iaf

är ju rätt stor fartskillnad på gul och röd grupp, har du bara kört en gång i gul kanske det är bättre och köra en gång till? Bättre att bli uppbytad än nerbytad. :)

fråga Tim, han vet hur det kan gå. :arsele:tungan

Gruztager

Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yamaha R1
hehe ja ska köra bana första gången på torsdag, har inte kommit till röd grupp än. ;)
menar du 20 augusti? har inte kolla sydskånes schema än, ska se hur det ser ut.

jag tänkte prova röd :) Blå fanns inte men röd 2 verkar vara som den ungefär.. gul var inte snabb alls om man nu kan jämföra olika bandagar..

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
jag tänkte prova röd :) Blå fanns inte men röd 2 verkar vara som den ungefär.. gul var inte snabb alls om man nu kan jämföra olika bandagar..
Det kan man inte, SMC - BKK är en fantastisk utbildning där farten naturligtvis hålls nere för att man ska kunna öva in olika moment.
På våra körningar övar man väl mer på att utföra det man lärt sig i lite högre hastighet.
Om du kör 1:20 på Knudan som snabbast så blir du nog ett omkörningsobjekt i röd. De snabbaste i röd kör ca: 1:10 eller t.o.m. lite under. Det känns som om man är långsam på 1:17. Dessutom är inte hastighet allt:

Anser du dig ha det efter en dag på en SMC-utbildning?
Detta tänker inte jag svara på utan du får fundera på det själv.

Vi i SSEmse kör efter devisen ANSVAR, HÄNSYN och OMDÖME så ställ dig själv frågan, uppfyller jag dessa krav?

Välkommen till banan! :tummenupp

Gruztager

Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yamaha R1
Det kan man inte, SMC - BKK är en fantastisk utbildning där farten naturligtvis hålls nere för att man ska kunna öva in olika moment.
På våra körningar övar man väl mer på att utföra det man lärt sig i lite högre hastighet.
Om du kör 1:20 på Knudan som snabbast så blir du nog ett omkörningsobjekt i röd. De snabbaste i röd kör ca: 1:10 eller t.o.m. lite under. Det känns som om man är långsam på 1:17. Dessutom är inte hastighet allt:

Anser du dig ha det efter en dag på en SMC-utbildning?
Detta tänker inte jag svara på utan du får fundera på det själv.

Vi i SSEmse kör efter devisen ANSVAR, HÄNSYN och OMDÖME så ställ dig själv frågan, uppfyller jag dessa krav?

Välkommen till banan! :tummenupp

tack så mkt.. jag hade varit tacksam om du som verkar ha lite mer koll då skulle vilja visa hur jag nu bytar till gul grupp :tummenupp.. Måste jag avanmäla min bokning först kanske? Självklart är jag grön på bana och vill inte bromsa upp andra - men tänker inte köra gul grupp smc igen .. men tack för info och hoppas på hjälp/tips :Bugar

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
tack så mkt.. jag hade varit tacksam om du som verkar ha lite mer koll då skulle vilja visa hur jag nu bytar till gul grupp :tummenupp.. Måste jag avanmäla min bokning först kanske? Självklart är jag grön på bana och vill inte bromsa upp andra - men tänker inte köra gul grupp smc igen .. men tack för info och hoppas på hjälp/tips :Bugar
Skicka ett mail till info@sydskanesemse.nu så försöker vi hjälpa dig så gott det går.

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Jag tänkte agera funktionär den 30/8, för första gången.
Kör bil från/till Lund, om någon vill ha skjuts.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
fråga Tim, han vet hur det kan gå. :arsele:tungan

Körde faktiskt en hel gång innan jag klotade:D

Skicka ett mail till info@sydskanesemse.nu så försöker vi hjälpa dig så gott det går.

Det är ngt jag tycker kan förbättras. Om man nu som jag en gång i tiden bokade in sig i fel grupp. Efter jag hade bokat mig så snackade med lite folk som hade kört med er och insåg mitt misstag.

Men då går det inte att byta grupp fastän det finns lediga platser. Den gången hade jag plats i både grön och gul grupp men körde bara i gul. Billigt och bra:gnissla

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Körde faktiskt en hel gång innan jag klotade:D

Ja o du körde väl ändå utan dina snygga däckvärmare..

Ligga bakom en instruktör som kör antingen 10varv på passet innan eller haft däcksvärmare på gör skillnad, iaf i röd grupp

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Någon som vill flagga den 30e?? Jag har bokat in mig men kan inte, jobbar. Vill ni ha den så säg till!! :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning