Flash-reklamen

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Jag inser att reklamen är viktigt för att sidan ska gå runt men varför måste det vara en fet flash reklam högst upp? Sitter ofta på min mediadator och den har bara en amd e350 på 1,6ghz och det blir väldigt irriterande att använda denna sida. Tex sitter jag nu med 5 flikar öppna på sidan (inga på andra sidor) och min cpu ligger på höga 65% för enbart webbläsaren och tar jag och kör refresh på en av flikarna så maxar jag cpun tills sidan laddats helt. Så min fråga är om det går att göra något åt detta, tex byta till fasta bilder? Vill helst inte blocka flash / reklamen men det blir lätt frustrerande när det går så sakta endast pga att ni har flash-reklam.

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Märkte tydligen att om man disablar flash så visar den reklamen i alla fall fast som en bild istället :banana

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Instämmer. Den här sajten är obrukbar om man inte "stänger av" reklamen. Jag har aldrig upplevt problemet på någon annan sajt.

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Hur gör man? Ligger konstant på 100%.. Sist jag uppgraderade på datorfronten var 2004 :yoparty

Jag kör med internet Explorer och då klickar man på kugghjulet och sen manage-addons och väljer shockwave flash och klickar på more information. När du gjort det så tar du remove all sites. Problemet då är den alltid kommer att fråga om du vill tillåta flash. En lösning är att disabla för varje sida. Då klickar man på kugghjulet -> safety -> ActiveX protection. För att tillåta flash på sidor med flash kommer en liten ikon uppe bland ikonerna i urllänken

moddlaren

Guest
ja reklamen är verkligen ett jäkla gissel på sporthoj:gnissla Men med ADblocker instalerat så försvinner all skit i form av reklam o annonser o sporthoj blir ett kleant och syggt samt snabbt forum igen.

https://adblockplus.org

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Flash är ett verkligt virus som även jag hoppas vi blir av med snart:huvet

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten