Flatlöss, vart kommer dom ifrån?

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Vi satt några hemma hos mig igår kväll och pratade om insekter som vi inte kunde hitta nån logisk förklaring till varför dom finns.

Som till exempel fästingen. Är det ett nytto djur som om den skulle utrotas så får vi ett överflöd av antiloper i Sverige eller vad har den för levnadsberättigande igentligen?

Vi kom också in på flatlöss.
Vart kommer dessa ifrån? Dom måste ju komma från nått ställe från första början. Ligger det latent flatlöss ägg i könshåret och när rätt typ av könshår möter varandra så kläcks dom? Eller känner dom av att det är är en som idkar sexuellt umgänge med flera olika personer, där kryper vi in i könshåret så vi kan sprida oss vidare till nästa person.

Är det nån här på Sh som vet vart flatlössen ursprungligen kommer ifrån?

Edit1: Ja, jag har förmycket tid på jobbet så jag kan lägga ner tid att starta en tråd om detta

Edit2: Nej jag har inte flatlöss, lever i ett monogamt förhållande sen flera år tillbaka.

Precis så. Det muteras fram (flug-/lus-/mus-/amerikan-)larver i samband med att smutspartiklarna intar gynnsamma positioner i ett balanserat (smutsigt) klimat.

Så teoretiskt så är det en åkomma från amerika från början?

En amerikan sätter på en smutsig hund i en mörk gränd och sen har denne amerikan sex med nån prostituerad eller nått krogragg. På så sätt har flatlössen spridit sig över världen?

Så teoretiskt så är det en åkomma från amerika från början?

En amerikan sätter på en smutsig hund i en mörk gränd och sen har denne amerikan sex med nån prostituerad eller nått krogragg. På så sätt har flatlössen spridit sig över världen?

Just flatlöss uppkommer av friktionsvärmen när pubeshår gnuggas mot pubeshår. Jag vet inte riktigt, men har hundarna i USA pubeshår?

Jag bara MÅSTE få lägga upp en bild jag hittade. Den här tråden får duga.
(jag sökte på flatlus och hund på googles bildsök och fick upp den här)

lika-som-bar.jpg

Jag menade att amerikaner kommer från smuts. Pappskallar.
Smuts kommer iofs från amerikaner oxå. Och säkerligen även flatlöss.

Cirkeln är sluten.

Hur är det med andra utländska människor är dom också smutsiga,tex jag har en dansk i min släkt,kan jag få flatlöss av han ?

Edit:

FBI kommer att plocka Dreggel nu.

Hur är det med andra utländska människor är dom också smutsiga,tex jag har en dansk i min släkt,kan jag få flatlöss av han ?

Edit:

FBI kommer att plocka Dreggel nu.

Skit oxå.

Danskar är i allra högsta grad smutsiga. Det har till och med färgat av sig uppåt skåne...

Skit oxå.

Danskar är i allra högsta grad smutsiga. Det har till och med färgat av sig uppåt skåne...

O det värsta är att det verkar emigrera massa folk från Skåne till Sthlm i alla fall om man läser på SH...
Det bådar ite gott det här...

Jag menade att amerikaner kommer från smuts. Pappskallar.
Smuts kommer iofs från amerikaner oxå. Och säkerligen även flatlöss.

Cirkeln är sluten.

Om amerikaner kommer från smuts så borde min förklaring vara rätt. Att en amerikan, smutsig sådan, sätter på en smutsig hund i en smutsig gränd.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick