Flatside!!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ifag fick jag min TM40-6 på posten.... :tummenupp

MEN, jag undrar lite över dess funktioner... Behöver alltså en manual... :fakta

Jag har hittat en massa manualer till Hs40, som verkar vara en Harley förgasare... Inte likadan... Jo kanske dess funktioner osv.. Men jag söker efter en exakt manual till Just TM40...

Är det någon som kan hosta upp en adress eller varför inte en fil?! Så skulle jag blir väldigt lycklig....

Jag vill tex veta om man ska justera så att trottelrörelsen ska pumpa "acc-stången" i botten eller inte. Min var inställd så att den knappt pumpade alls.... osv....

Mycket tacksam för svar!!!

/Zana

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Det följde alltså inte med någon instruktion till knasaren???

Var den ny eller beg?

Var den ny så måste du väl kunne begära att få en manual där du köpte den...tycker jag iaf.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
fireblade skrev:
Det följde alltså inte med någon instruktion till knasaren???

Var den ny eller beg?

Var den ny så måste du väl kunne begära att få en manual där du köpte den...tycker jag iaf.

Den var ny, och den är kittad... dvs öppnad osv... och jag fick inte med kartongen... Undrar om man får en manual med, tror inte det faktiskt.....

Och jag fick en liten anvisning på tyska :läs, utomjordiskt språk... =)

/Zana

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Pumpen fungerar så länge den rör sig, den måste inte gå i botten, utan det är mer en fråga om hur tidigt och hur sent den ska arbeta. Normalt är den inställd så att den börjar vid lite mer än grundgas (vilket kan höjas en aning) och slutar pumpa vid 3/4, 4/5 eller nåt sånt, för att det inte har lika stor verkan då, som för "mellangas".

Jag har ställt så den startar lite senare och pumpar längre stund, vilket verkar funka bra för min körstil.

Har mekat helt utan manual.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
TomK...

Okey... men är det inte i början man vill ha den där duschen av extra bränsle insprutat i cylindern?

När jag tänker efter så är det kanske vid mellangas man vill ha effektknallen, när man ska wheela tex så drar man ju upp den i fart... Hmm...

Blir väl så att man får testa sig fram helt enkelt....

Tack för hjälpen...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kör du cross vill du ha pumpen gå i från början, men för landsvägsåka och motard m.m. är det bättre att man kör i lugn takt utan pump (t.ex. ligger och puttrar fram i stan). Dels för att man inte behöver någon knuff i förgasaren och för att spara soppa. Det är först vid verklig acceleration som pumpen ska slå till för att kompensera bortfallet av rätt bränsleblandning när trotteln snabbt lyfts upp. Känn efter ungefär hur mycket du vrider på rullen när du rullar i jämn takt i t.ex. 50 km/h och ställer sedan så att pumpen går i precis efter det läget.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...