Flatslideförgasare från en 2-takts snöskoter på min gsxr 1100

thesn3j

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2014
Hoj
Suzuki gsxr 750 -03
Tjena tjena .. går i tankarna att byta ut mina äckliga krånglande vacum förgasare , de jag då undrar är om med rätt bestyckning och allt sånt går att plocka 4st mikuni flatside förgasare från en snö skoter ? Ser lite här å var att de ska vara skillnad på förgasare till 4takt och 2takt , men känns faktiskt som att de inte ska spela nån roll , hojen i fråga är en Suzuki gsxr 1100 från -93 och tänkte isåfall utgå med 4förgasare från Polaris edge 600 :) nån som har nån erfarenhet av detta område? Mvh Jens

Bifogat

• FB_IMG_1502127262464.jpg
    FB_IMG_1502127262464.jpg
    77.2 KB · Visningar: 18

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ge fan i det skulle mitt svar bli....

Dels får du inga accpumpar, det går iof att leva utan men är trevligt för responsen. Men sen är alla bestyckningsdelar vanligen annorlunda mellan 2-t och 4-t med samma förgasare. En brygga från en CBR kommer att vara ganska rätt för din hoj medan en Polaris brygga kommer att vara way off i bestyckning och du lägger snabbt en mindre förmögenhet på nålar/munstycken/emulsionsrör/trottlar osv.

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Jag har kört många olika tvåtaktsgasare på fyrtaktsstånkor och de funkar mer eller mindre bra men jag avråder o strängast för de är ett jäkla jobb att få till!!
För de första är trottlarnas cutting i helt fel grader (för flack) så om man försöker sätta dit en tvåtaktsgasare rakt av drunknar motorn i soppa på tomg. Man måste slipa cuttningen brantare och bara det är tidsödande med 100a tester/slipa/test.
Sedan kan man bli tvungen att kapa ner nålmunstyckets uppstick för att mildra vacumsuget. Trottelnålarna stämmer aldrig heller.
Och inte minst avsaknad av accpump är ett dilemma.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kolla noggrant att du får en brygga för den vattenkylda 1100'an. Skiljer på delningen mellan mittenfuggarna.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS