Flickor eller mc?

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Ort
Scottsland
Hoj
Skeppshult
Har man kvar hojen, så har man något man kan glädjas åt och med, som dessutom hjälper till att skaffa ett vettigt ragg istället.

Har man kvar tjejen, jaaa.. vad har man då?
en surkärring som vet att hon kan domdera och bestämma över vad du får och inte får göra...




Ett vänligt men bestämt nej, passar inte det så finns det betydligt finare fiskar i havet.




ha ha du har så rätt:D
 

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
Vad är det egentligen som går först? Flickvän eller mc. Vissa kvinnor är väldigt bestämmande och tror att dom kan bestämma över allt. Men vad händer om tex din tjej plötsligt bestämmer sig för att du ska sälja din juvel i garaget som du stolt och busigt far omkring med mellan benen. För att hon har kommit på andra saker ni behöver pengar till. Allmänna hus,kök och trädgårdsgrejjer och annat skit som intresserar de flesta kvinnar :arsele

hmmmm...inget sex VS inget bakhjulsåkande.......

Linjen är tunn!
 

knorrhane

Eutrigla gurnardus
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Triumph Speed triple -06
Min fru hittade min nuvarande hoj på blocket åt mig. Hon undrade om inte en svart gsx-r 1000 06 skulle vara en bra hoj.:tummenupp
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Kan inte damen acceptera dina hobbies så är det läge att börja fundera på om förhållandet är någonting att ha.

Det kanske bara är så att jag har tur, men min tjej låter mig hållas med det jag vill göra.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Om det bara är så att hon kräver att man ska sälja nån av sina grejer för att köpa nånting åt henne som egentligen inte behövs så är hon dum i huvet. En sån tjej skulle iaf inte jag vilja ha. Finns det en giltig anledning så är det en annan sak.
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Sälja hoj för någon annans skull?
Är det inte samma sak som att sluta leva, och bara existera?!
Nej det skulle inte komma i fråga i mitt fall! Det måste vara ett skämt va? Finns det verkigen människor som försöker kräva nåt sånt? *s*
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Säkert redan sagt men är inte det smidigaste å kaffa en tjej som själv kör hoj då?:tummenupp :tuttar
 

Dominator-Rocks

Guest
Säkert redan sagt men sälj nån av hennes grejer...... Må :cdevil ta alla dumma fruntimmer:yoparty

Säkert redan sagt men är inte det smidigaste å kaffa en tjej som själv kör hoj då?:tummenupp :tuttar

:hihi Å du är singel förståss, Schyst kontaktannons :hihi
 
Last edited:

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ninja
De flesta vettiga personer fattar att man inte skall börja tjafsa om sin partners hobby. Att ta ifrån en person en hobby är riktigt illa och skulle en tjej försöka sig på något sådant med mig så skulle hon få en spark i arslet så hon visslar ut genom ytterdörren.

Att inte respektera sin partners hobby är första steget till att krasha ett förhållande ordentligt. Ingen, och jag menar verkligen INGEN tjej är värd att kasta bort dina intressen för.

Självklart finns det undantag och du kanske inte skall hålla i hojen stenhårt om ni riskerar att få gå ifrån hus och hem, men samtidigt så skall du inte tolerera en tjej som vill bestämma vad du tycker är kul och inte kul.

MVH

/Leo
 

Gabor

Guest
Vad är det egentligen som går först? Flickvän eller mc.

Kärleken till det som står en närmast. Om man är materialist, då åker kvinnan ut, betyder känslor mer så ställer man hojen åt sidan. Inget är svart eller vitt. Kommunikation är viktigt, tala om vad man vill och vad det betyder för att man ska må bra, vilket i grund och botten är allt. Inser inte partnern vikten av att må bra, typ att få ha hoj, bör paret omvärdera sitt gemensamma liv. Diplomatiskt uttalat.:D

Underförstått, hoj byts inte mot en självgående gräsklippare och en 3-sätes soffa. PUNGT.
 

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Örsundsbro
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
De flesta vettiga personer fattar att man inte skall börja tjafsa om sin partners hobby. Att ta ifrån en person en hobby är riktigt illa och skulle en tjej försöka sig på något sådant med mig så skulle hon få en spark i arslet så hon visslar ut genom ytterdörren.

Att inte respektera sin partners hobby är första steget till att krasha ett förhållande ordentligt. Ingen, och jag menar verkligen INGEN tjej är värd att kasta bort dina intressen för.

Självklart finns det undantag och du kanske inte skall hålla i hojen stenhårt om ni riskerar att få gå ifrån hus och hem, men samtidigt så skall du inte tolerera en tjej som vill bestämma vad du tycker är kul och inte kul.

MVH

/Leo


Precis, bra skrivet :tummenupp
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Var en man
Jag skulle aldrig klara av en kille som inte står för sina egna åsikter och vet vad han vill. Herregud vem behöver en mus som gör precis vad man säger, friktion värmer.

Samma sak om någon kille skulle vilja att jag slutade med mina intressen och satt hemma å pillade navelludd varje kväll *bläää*. Nä det är bara nyttigt att ha olika intressena och att man klarar sig på egen hand utan någon som går och håller handen.
 
Last edited:

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Om situationen skulle uppstå att man tillsammans med sin respektive bestämt sig för att skaffa familj/hus/lgh eller ngt annat som kan få en ekonomi ner på knä, då, och endast då är det läge att ställa sig frågan om det är läge att ta en paus från sporthoj något år, eller gå över till en avsevärt billigare hoj.

Men då är man lite mer seriös i sitt förhållande och resonerar förhoppningsvis inte: "bruuudar är allt", "ragga järnet" osv...

Allt har sin tid och sin charm!

Ursäkta om jag blev för seriös, givetvis är ragga och knulla det viktigaste, åt helvete med breuuwden! :yoparty

/Thelinski
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Köp en hoj till henne också så blir det lugnt :tummenupp
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Ett förhållande handlar om att man respekterar varandra och i det ingår också sådant som intressen - även om man inte delar dem eller ens förstår dem.

Så svaret är, skulle jag bli utsatt för påtryckningar som var så starka att jag MÅSTE välja... så ryker tjejen. Inte för att jag föredrar hojen framför en människa jag älskar, utan för att människan ifråga uppenbarligen inte visar mig respekt.

Men nu är världen inte så svartvit så att man egentligen kan svara på en sån fråga utan att känna till hela situationen...
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vad är det egentligen som går först? Flickvän eller mc. Vissa kvinnor är väldigt bestämmande och tror att dom kan bestämma över allt. Men vad händer om tex din tjej plötsligt bestämmer sig för att du ska sälja din juvel i garaget som du stolt och busigt far omkring med mellan benen. För att hon har kommit på andra saker ni behöver pengar till. Allmänna hus,kök och trädgårdsgrejjer och annat skit som intresserar de flesta kvinnar :arsele

Bara det att du faktiskt frågar tyder på en obalans i förhållandet. Om hojåkning är en passion, vad är det för tjej som tror att förhållandet utvecklas genom att strypa den passionen?

Sen varierar ju prioriteringarna i livet. Jag har alla vuxenpoäng utom hund: Volvo, villa, fru (som dessförinnan var min flickvän & sambo i 8 år), två underbara kids och sommarstuga med flaggstång. Men jag har också två hojar eftersom hojåkning är en passion jag inte kan leva utan. Och även om min fru kanske inte delar intresset till 100% så skulle hon aldrig drömma om att slänga fram utpressningsargument av typen "hojen eller husfriden", det finns inte i hennes sinnevärld.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top