Mellanlanda för en flygning inom Europa? Kom igen nu.... Nu när sas har fimpat sin C-klass inom Europa så känns ändå norwegian som ett helt ok val, de brukar ha en flight till Malaga runt 6-7-tiden också så du är framme i bra tid.
Det är väll bara å leta runt.Brukar alltid med lite framförhållning gå att få mellan 1800kr och 2500kr. Gick själv på en nit nu med industrisemestern så åkte på 3100kr v.30
SAS var faktiskt riktigt billiga då när jag kolla (men de ändrade sig över en natt)
Finnair tog dock under 2000 och norwegian över 4000 kr när jag kollade, med en timme eller två i Helsingfors, men det kanske var ovanligt dyrt för Norwegian.
Edit: Dessutom så verkar Norwegian mellanlanda i antingen Oslo eller Helsingfors på vägen till Malaga.
Bokar du via Oslo så kan du göra det, men de har 2-3 direktflyg från Arlanda per dag också. Tycker 4000 för Norwegian till AGP lät överkomligt, klart det kan bli billigare också om man har lite tur eller är flexibel med datumen.
Jag väljer mycket hellre Finnair framför Norwegian som flygbolag men tycker det känns för omständligt med en mellanlandning på en sådan kort resa. Då får Norwegian duga. Samma sak med LH som nämnts tidigare.
vueling
flyger från arlanda till malaga och har bra priser samt bra service.
Flög i februari med dem från cph till barcelona och kan varmt rekommendera.
Vueling är kända för att vara Europas största instegsbolag för piloter. Skulle inte bli förvånad om det inte finns en pilot inom det bolaget med mer än 1000 timmars sammanlagd flygerfarenhet, de flesta med knappt någon alls utanför simulatorn. När 19 av 20 flygolyckor beror på piloterror kan sådana faktorer vara intressanta. Men men alla prioriterar vi olika saker när vi bokar biljetter.
Tänka sig att hederliga gamla SAS även dom accepterade piloter direkt från flygskolorna när dom inte gick konstant minus i kassan! Flyg med vueling om man vill. Det finns krav på piloter och flygbolag som man måste klara för att ens få flyga. Vueling är inte farligare än någonannan. Med vänliga hälsningar från en i branschen.
Som jag sa prioriterar vi alla olika saker när vi bokar biljetter... Vissa mår bra av att känna att piloterna som jobbar framme i cockpit är sådana som lyckats ta sig ifrån de 'erfarenhetsbyggande' flygbolagen där de måste acceptera långa dagar, kontraktsanställningar och annan kass personalpolitik för att få den erfarenhet i luften som behövs för att börja på ett i dessa bemärkelser bättre bolag. Andra är lyckligt ovetandes eller bryr sig helt enkelt inte. Sen om det handlar om äkta säkerhet eller bara påhittad (Ryan air, vueling eller för den delen Norwegian har ju inte crashat än, även om det varit nära för Ryan air) spelar ingen egentligen ingen roll i sammanhanget då det för mig handlar om en känsla och i viss mån kanske även en ståndpunkt emot vissa saker som händer i branschen, men det är en annan diskussion.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |