Flytt och städhjälp

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Finns det sådan hjälp att uppbringa i samband med flytt och kanske även mer regelbunden städhjälp.

Var finner man det ?

Närmsta städfirma som sysslar med hemstäd förstås. Samma avdrag på flyttstäd som på vanligt hemstäd, och det bästa är att avdraget görs direkt sedan i juli istället för som tidigare att man får tillbaka på skatten nästkommande år. :)

Jag kan tipsa om bra städhjälp i södra stockholm, men det hjälper ju inte dig. :va

RUT avdraget är en bra tanke, detta innebär att man som kund bara faktureras halva kostnaden.

Tänkte mig en seriös städare/städerska som kan komma veckovis.

RUT avdraget är en bra tanke, detta innebär att man som kund bara faktureras halva kostnaden.

Tänkte mig en seriös städare/städerska som kan komma veckovis.

Min ROT-städerska är definitivt seriös och kommer punktligt var fjärde vecka för storstädning. Om jag ringde städfirman och frågade om flytthjälp skulle dom plättlättsnabbt garanterat fixa flytthjälp och flyttstäd också.

Lyssnar med 10 valfria personer på stan så ska du se att minst EN kan rekommendera en bra polack.

Är det svartarbete du menar? Att anlita svartarbetande polack har liksom tappat sitt värde sen ROT-avdraget för städhjälp infördes eftersom man nu får en vitarbetande för samma pris och de förmåner som hör till för städerskan. En av tio lär om inte annat kunna rekommendera någon bra som städar för en schysst städfirma.

Last edited:
Är inte övertygad om att det bir billigare med ROT-avdraget.... Knappast.

Anja - vad betalar du för din ROT-städerska?
Iofs är det inte så stor prisskillnad kanske.

Är inte övertygad om att det bir billigare med ROT-avdraget.... Knappast.

Anja - vad betalar du för din ROT-städerska?
Iofs är det inte så stor prisskillnad kanske.

156 kr timman efter avdraget. Det kanske är lite dyrare än svart städhjälp men hos min ingår följande:

* SGI för städerskan :tummenupp
* pension för städerskan
* försäkring
* rent samvete

Det är det värt.

156 kr timman efter avdraget. Det kanske är lite dyrare än svart städhjälp men hos min ingår följande:

* SGI för städerskan :tummenupp
* pension för städerskan
* försäkring
* rent samvete

Det är det värt.

SGI är ett skit :mad:
150.-/h kan man väl leva med, men det är säkert 50.- dyrare än motsvarande svartjobb. Å andra sidan, om man anlitar dom 4h/månad så är det bara 200.- dyrare. Inget att gnöla över.

Finns tyvärr inga svenska arbetshästar. Valfri utländsk städare jobbar som två svenska

Tyvärr så är det sant men jag prioriterar inhemsk arbetskraft med F skattsedel, sedan om dom har ett utländskt namn stör mig inte det minsta.

Egen erfarenhet ?

Använder mig av dom här när våra hyresgäster inte har städat efter flytt. Är nöjd som fan med dom.

Verkar seriöst :tummenupp

Last edited:
Egen erfarenhet ?

Nej, min erfarenhet av kvinnor som städar är obefintlig då jag aldrig skulle låta dem sköta ett så viktigt jobb. Men du kanske inte är lika pedantiskt som jag själv, då kan det vara bra med en fru som städar kanske :tummenupp
Har du tur kan hon laga mat också, så kan du minska slitaget på mikrovågsugnen :gnissla

Nej, min erfarenhet av kvinnor som städar är obefintlig då jag aldrig skulle låta dem sköta ett så viktigt jobb. Men du kanske inte är lika pedantiskt som jag själv, då kan det vara bra med en fru som städar kanske :tummenupp
Har du tur kan hon laga mat också, så kan du minska slitaget på mikrovågsugnen :gnissla

Tidspress och minimal lust gör att alternativet att betala för det väldigt intressant.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick