Flytta till spanien över vintern

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja... vilka här ska flytta till Spanien över vintern? Jag funderar på det. Drar isåfall det dem mest sydliga delarna. Stannar iaf från efter nyår till runt mitten till slutet av Februari. Nån som gjort detta? Nån som vet hur det bäst ska gå till? Jag hatar vintern. Så jag tar med mig båda hojjarna ner dit isåfall å kommer försöka gassa i deras 20 gradiga typ, sol dem har under "vintern".. :bow

ifall nån mer känner för å göra detta, säg till! Vore ju inte fel om en grupp folk flyttade söderut under extremvintermånaderna som sverige har. Skaffa ett hus där som alla bor i osv!

Najs ju! Party evey day! :banana

Som sagt, vad jag vill få ut av den här tråden är väl mest för å se om nån vet hur man ska gå till väga, å kanske ifall nån annan vill haka på. :)
 

Henken

Guest
Hur ska man lösa det rent praktiskt då? Vet inte hur det ser ut på jobbfronten där nere & spec när spanskan begränsar sig till Hola, Que tal (?) och uno (kortspel,hehe)
 

Therudeboy

Guest
Henken skrev:
Hur ska man lösa det rent praktiskt då? Vet inte hur det ser ut på jobbfronten där nere & spec när spanskan begränsar sig till Hola, Que tal (?) och uno (kortspel,hehe)


Har du 20.000 över klarar du dig i ca 3månader med hyra festande och så vidare.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
äh! kan väl inte kosta sååå mycket å bara överleva. Tänk dig typ 300kr om dagen för mat o grejs. inte mer än 9000kr över en tvåmånadsperiod. Tänk dig lite festade å ha kul. typ 10.000kr till. runt 20kkr. Går väl å spara ihop?
ta hojjarna ner kostar väl 10.000kr fram och tillbaka. Uppe i 30kkr.

Orten jag kommer pysa till kommer bli Malaga om något. Varmast där. :)

Jobb finns det väl alltid där om du nu måste jobba. Var ju menat som en 2 månaders semester :) inge jobba där inte, förutom på tjejer ;) skämtar! eller? lol. Se till å inte ha rakad skalle bara, man blir uttittad som ett miffo (var där förra året.. å råkade inte ha nått hår på knoppen).

många spanier kan engelska, speciellt i Malaga o dem andra stora städerna då dem har MYCKET turister... som inte kan spanska. "hamburgesa el por favor" borde räcka för å få mat varje dag iaf! sen finns det ju lexicon :brynad
 

Therudeboy

Guest
Står detta erbjudandet till förfogande för alla eller dina närmsta vänner? :)
 

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Skulle lätt vilja glassa i värmen under den svenska skitvintern, hatar kyla!!!

Men tyvärr är jag för feg :rodnar för att göra nåt sånt, samt att tjejen skulle väl vilja säga mig ett och annat om jag gjorde så!

Hade jag varit modig och singel hade jag hängt med, men är tyvärr mes och sambo...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
partynissar som oxå kör hoj å trixar å grejjar är välkomna. Jag kommer vara där nere å träna stunts å köra hoj mestadels av tiden :)

åldersgräns... typ 20+ måste du iaf vara. annars är du omogen :rolleyes:

vänner? såna har inte jag.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
vill du inte tillbaka till staterna?? eller får du inte:) skulle nog hakat på om inte jag hade dessa 2 stOrA förhinder.men ärligt talat det är ju inte så lätt att bara dra sådär..dom 'flesta' har ju jobb o liknande att ta ansvar för..önskar att jag kunde byta mina 26 år mot 20´!! fan så mycket man skulle ändrat på,och gjort verklighet av:)

HASTA LA VISTA
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Finns det inte hela "städer" i Spanien och Frankrike som består av stora samlingar kringresande med husbilar, tält osv.?

Ingen som vill flytta med mig upp till Svalbard nästa sommar istället :crash

Har haft funderingar på det, kanske gå nån kurs i arktisk marinekologi. Det är dock lag på att man måste vara beväpnad utomhus där uppe... tvingas väl spara till en puffra i så fall.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Känns lite fel att bara dra iväg så där. Man vill ju gärna ha något slags vettigt jobb så man slipper att leva på andra.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Waiden skrev:
Skulle lätt vilja glassa i värmen under den svenska skitvintern, hatar kyla!!!

Men tyvärr är jag för feg :rodnar för att göra nåt sånt, samt att tjejen skulle väl vilja säga mig ett och annat om jag gjorde så!

Hade jag varit modig och singel hade jag hängt med, men är tyvärr mes och sambo...

FAN MICKE!! VI KAN JU TJUVÅKA DIT TILLSAMMANS.ingen behöver få veta!! he he :D ljug ihop nån historia om nått med jobbet,typ konferans 1 vecka eller nåt sånt :tummenupp
 

Therudeboy

Guest
Hm kommer aldrig bli mogen oavsett ålder,ska ju köpa en större hoj i december/januari så kanske man kommer ner och ansluter om inte åldern krånglar med dig? ;) hade varit skönt att prata lite spanska igen så man inte glömmer av den helt./loco
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Har du ärvt något Swedie?
Eller hur kommer det sig att du har råd att bara "leva" sådär.
En annan måste tyvärr jobba för att ha råd med hoj osv :(

Se min Signature...

//A.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
planen är att träna i spanien i vinter, men det har den ju varit i ett par år nu, får jobba hårt med sponsorjakten så...
reste runt i australien några månader -94-95, jävligt juste..

har en affärsidé för spanien på G,,,,,,,,,,,,,
 
Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Kan rekomendera Granada i södra spanien. Fullt med studenter, bra uteliv... men så jävla varmt blir det inte. Ska du ha typ 20 grader under vintern får du åka längre söderut... Mallis kanske.

/P
 

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
twinner666 skrev:
FAN MICKE!! VI KAN JU TJUVÅKA DIT TILLSAMMANS.ingen behöver få veta!! he he :D ljug ihop nån historia om nått med jobbet,typ konferans 1 vecka eller nåt sånt :tummenupp

Mmm...måste få hojen såld bara. Annars så finns det inga som helst pengar till nåt sånt :(
Jag är nöjd bara jag kommer ner till värmen, sen att få se alla åka omkring och stunta med hojarna gör ju inte det hela sämre!

JAG VILL TILL PLAJAN!!! :rock
 

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Järfälla/Viksjö
Hoj
Ducati 1000SS -06
FFS! Jag skall bara sälja SAABen och kicka ut tanten.. och kräva sjukskrivning från jobbet pga av stress så e jag på.. fast jag e mera inne på att bara festa.. o kanske åka hoj ;-)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Pengar finns och rejsbuss att ta hojarna i. Enda problemet är att jag inte kan sticka från jobbet sådär, utan att bli av med det. Hade jag haft ett pissigare jobb, så fanns det inget att fundera över.

<suck> Alltid är det något som skiter sig...
 

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
*
Kommer nog åka ner till alicante några veckor(7-8st), flickvännen ska plugga lite spanska där nere hela våren.
Så nu är det verkligen läge att plocka ut den sparade semestern :cool:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top