Flyttade in baklampan idag *Bilder*

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Flyttade in baklampan idag *Bilder* Nu nrplåten också!

Flyttade in baklampan idag!
Ett steg närmare en ren bak på MXen..

Ska också: Flytta in nummerplåten och handla pyttepyttesmå blinkers :tungan
Några tips om mini (MINI) blinkers?
Jag har funderat lite kring sådana blinkers som sitter mot plasten, med dubbelhäftande tejp. Har ju plockat bort stänkan där blinkerserna satt förut :rolleyes:

Har också plockat bort fågelpinnen på styret.. Jag äger ingen fågel och behöver därmed ingen pinne!

Jag vet, bilderna är kassa!

Måste handla lite silikon imorgon bara, så det inte läcker in vatten i lampan :rolleyes:
Någon som kan rekomendera någon sorts tätningsmassa?
Får gärna var en massa som "stelnar" lite och som det samtidigt går att fylla ut med! Fan vilka krav jag har :tungan :lol

050505 :tungan

Flyttade idag in nummerplåten i hjulhuset!
Den ser ut att sitta lite snett nu men det är för att jag råka böja den lite, ska fixas senare!
Nu fattas bara några små blinkare.. och ett avgassystem.. och ett par hundra kubik till :rolleyes:

Edit: Kameran är en mobil så klaga inte :tungan

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    28.9 KB · Visningar: 151
  • 05052005(001).jpg
    05052005(001).jpg
    57.6 KB · Visningar: 115
  • 0505200).jpg
    0505200).jpg
    36.4 KB · Visningar: 120
Last edited:

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
Du frågade om tips vid köp av miniblinkare...

Viktigt är att lampan som sitter i dina nya blinkers måste gå på samma effekt som dem gamla gjorde. Standard är väl 21W.. Om inte så kommer det att fitta sig när du blinkar eftersom bimetallfjädern i blinkreläet inte bryter strömmen då.
Men om du har ett elektroniskt blinkrela så behöver du inte bry dig om effekten då är det bara att sätta vad man känner för nåt.

Miniblinkers har ibland 10W vad jag har hört, om du köper sådana så måste du sätta dit en liten resistor till varje lampa så att effekten blir densamma som 21W.

Sen så ska blinkersglaset vara vitt, hehe.

Det var ett fin arbete du har gjort förresten ;)

ha D

Last edited:
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Allround skrev:
Miniblinkers har ibland 10W vad jag har hört, om du köper sådana så måste du sätta dit en liten resistor till varje lampa så att effekten blir densamma som 21W.
Att byta till miniblinkers är inga problem! Bara att löda dit ett litet motstånd i blinkerkretsen, - ett på varje sida. I detta fall om du byter från 21W till 10W behöver du ett motstånd på 13 ohm som klarar en effekt på 11W. Lätt som en plätt! :hihi :tungan

Snyggt!!! :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Extreem_ skrev:
Att byta till miniblinkers är inga problem! Bara att löda dit ett litet motstånd i blinkerkretsen, - ett på varje sida. I detta fall om du byter från 21W till 10W behöver du ett motstånd på 13 ohm som klarar en effekt på 11W. Lätt som en plätt! :hihi :tungan

Snyggt!!! :tummenupp

...eller, så köper man ett par miniblinkers med 21W-lampor så får man lite kräm i dom också

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Svanen skrev:
Flyttade in baklampan idag!
Ett steg närmare en ren bak på MXen..

Ska också: Flytta in nummerplåten och handla pyttepyttesmå blinkers :tungan
Några tips om mini (MINI) blinkers?
Jag har funderat lite kring sådana blinkers som sitter mot plasten, med dubbelhäftande tejp. Har ju plockat bort stänkan där blinkerserna satt förut :rolleyes:

Har också plockat bort fågelpinnen på styret.. Jag äger ingen fågel och behöver därmed ingen pinne!

Jag vet, bilderna är kassa!

Måste handla lite silikon imorgon bara, så det inte läcker in vatten i lampan :rolleyes:
Någon som kan rekomendera någon sorts tätningsmassa?
Får gärna var en massa som "stelnar" lite och som det samtidigt går att fylla ut med! Fan vilka krav jag har :tungan :lol

050505 :tungan

Flyttade idag in nummerplåten i hjulhuset!
Den ser ut att sitta lite snett nu men det är för att jag råka böja den lite, ska fixas senare!
Nu fattas bara några små blinkare.. och ett avgassystem.. och ett par hundra kubik till :rolleyes:

Edit: Kameran är en mobil så klaga inte :tungan

Mycket fint, nått jag skulle satsa på om jag haft hojen vart att korta ner ljudämparen en bit (röret), Om nu iden går igenom glöm inte kolla evt motstånd osv, snacka med nån som kan mycket om sånt innan. Men den sticker ut ganska duktigt. Annars mycket fin hoj.

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Padde skrev:
Mycket fint, nått jag skulle satsa på om jag haft hojen vart att korta ner ljudämparen en bit (röret), Om nu iden går igenom glöm inte kolla evt motstånd osv, snacka med nån som kan mycket om sånt innan. Men den sticker ut ganska duktigt. Annars mycket fin hoj.

Ska skaffa effektsystem så snart som möjligt!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Padde skrev:

Det ska inte vara något problem att korta av den lite.. Helst vill man kompensera det med att smala av burken lite men, värt?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...