Foliera Ramen-Kolfiber Vinyl?

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
xt125x (såld) rg125f (till salu) rg125f (till salu) och nu en Suzuki GSXR -97 + en R1 -07 banhoj
Tjena!
Har märkt att det här med "fake" kolfiber verkar bli allt mer vanligt o läst hur många diskusioner om det som helst på Amerikanska forum. Men jag undrar om det är någon som vet om det skulle hålla kvar om jag skulle foliera ramen trotts värmen?

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Det håller troligtvis inte med tanke på att du värmer det med värmepistol när du sätter på det för att få till hörnen. Men värmer du hela tiden så lär det flagna efter ett tag. Sen är en personlig åsikt att det blir fördjävligt tacky med Cfrp vinyl. :tummenupp

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
xt125x (såld) rg125f (till salu) rg125f (till salu) och nu en Suzuki GSXR -97 + en R1 -07 banhoj
precis det jag tänkte med värmen, men taför svaret! och jo inget jag är förälskad i men har nåra "stains" (vet inte vad det heter på svenska) på ramen som jag inte lyckats få bort än o tänkte att det vore ett billigt o enkel lösning. Funtar dock på att testa carbon fiber skinning o göra egna frame protectors!

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Det tål värmen, även om den blir spröd med tiden. Kommer dock fortsätta krympa lite så det kan hända att den kryper ur håligheter lite med tiden. Problemet blir mindre ju mindre du sträcker vinylen i monteringen. Det händer även om man är noga med att "döda" vinylen när man är klar, pga den konstanta värmen.

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Neeeeeeeeej, inte fejkad kolfiber, snälla! :)

Varför försöka få det att se ut som något det inte är? Använd vanlig svart eller någon annan färg istället men inte fejkad kolfiber, please! :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy