Folkesson skadad!!!

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Sista svängen på sista varvet blir Stefan torpederad bakifrån av någon vildhjärna med resultatet en krasch.
Han ligger i bussen nu på väg hem till ett svenskt sjukhus med ett 40 gånger 40 cm stort "plåster" på höften därunder finns ett gott köttsår plus att han har slagit av ett utstick i ryggen som förbinder ryggraden med revbenen, han inte så mycket minne av vad som har hänt själv, men han har jävligt ont kan jag säga...

Uppdataring kommer på Folkessons hemsida inom det närmsta förhoppningsvis.

Som sagt en skithelg med svenska ögon sett, så krya på er Watz och Folkesson :hej

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Aj, som fan!! Typiskt för honom som kämpat så länge i EM nu att säsongen ska rumphuggas så här tidigt...

Hoppas att det läker bra så att hela säsongen inte är borta iaf

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ajaj, låter som en otrevlig skada. Hoppas det är läkbart iaf.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Aj som f-n, tråkigt att han blev torpederad :(

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Chrille skrev:
Aj, som fan!! Typiskt för honom som kämpat så länge i EM nu att säsongen ska rumphuggas så här tidigt...

Hoppas att det läker bra så att hela säsongen inte är borta iaf

Visst är det, men i samma andetag så snackade han om Gälleråsen ihelgen men vi får se.
Vet tyvärr inte hur det gått för de andra svenskarna han har som sagt inte mycket pejl på vad som hänt han kommer inte ihåg racet och ett bra tag efteråt och UEM har inte uppdaterat...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Låter nog som han behöver vila en stund iaf. Har man fått en sådan rejäl hjärnskakning att man inget minns så är det viloläge minst någon vecka eller två, förutom de andra skadorna som nog kan ställa till med en del andra problem.

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
oFFkeFF skrev:
Låter nog som han behöver vila en stund iaf. Har man fått en sådan rejäl hjärnskakning att man inget minns så är det viloläge minst någon vecka eller två, förutom de andra skadorna som nog kan ställa till med en del andra problem.

Tro inte att han fått hjärnskakning det sa han inget om men som sagt han är på väg hem till sverige och den svenska sjukvården istället.....

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
det verkar nästan som om "utlänningar" är lovliga byten i utlandet.

Hörde av Miinin hur fransoserna betedde sig under 24h LeMans.....

Skicka en hälsning till "Folke"

The Pilot

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1
ducati748rs skrev:
Visst är det, men i samma andetag så snackade han om Gälleråsen ihelgen men vi får se.
Vet tyvärr inte hur det gått för de andra svenskarna han har som sagt inte mycket pejl på vad som hänt han kommer inte ihåg racet och ett bra tag efteråt och UEM har inte uppdaterat...

men kenneth du känner väl stefan.. han är ju alltid så yr ;)

Skämt å sido.. han tog röntgen plåtarna med sig så att han kunde spara lite tid.. (slippa att röntga i sverige..)

snackade precis med honom.. helt yr.. "ner drogad"

/A

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
ducati748rs skrev:
Tro inte att han fått hjärnskakning det sa han inget om men som sagt han är på väg hem till sverige och den svenska sjukvården istället.....

Heh, slår man i huvudet så att man inte minns vad som hänt, har man slagit sig medvetslös och fått en hjärnskakning, oftast en ganska rejäl sådan.
Men om det är en som tvingar en till vila i 2-4 veckor syns på röntgen, annars bör man ta det lugnt i 3-5 dagar och sedan ha nogrann koll på att man inte blir yr.

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
The Pilot skrev:
men kenneth du känner väl stefan.. han är ju alltid så yr ;)

Skämt å sido.. han tog röntgen plåtarna med sig så att han kunde spara lite tid.. (slippa att röntga i sverige..)

snackade precis med honom.. helt yr.. "ner drogad"

/A

Precis som jag i lördags när jag messade din syrra på natten vet fortfarande inte vad som skrevs vet bara att vi messade på rätt så bra.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Heh, slår man i huvudet så att man inte minns vad som hänt, har man slagit sig medvetslös och fått en hjärnskakning, oftast en ganska rejäl sådan.
...

Bara för sakens skull då.

När jag dök på Sviestad förra årets så var jag enligt funktionärerna helt borta en lite stund (10-15 sek?) och har MYCKET taskiga minnesbilder. Två förbryllade doktorer konstaterade förvånat att jag inte hade hjärnskakning trots medvetslöshet, sönderslagen hjälm och röda märken i pannan efter hjälmen....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:

När jag dök på Sviestad förra årets så var jag enligt funktionärerna helt borta en lite stund (10-15 sek?) och har MYCKET taskiga minnesbilder. Två förbryllade doktorer konstaterade förvånat att jag inte hade hjärnskakning trots medvetslöshet, sönderslagen hjälm och röda märken i pannan efter hjälmen....

Tappar man luften kan man få lite svårt att minnas saker också, men visst kan man klara sig utan hjärnskakning också. Men är det hel minnesförlust är det nästan 100% hjärnskakning.
Jag har haft en hjärnskakning där jag inte ens tyckte jag slog i huvudet särskilt hårt, föll bakåt över en järnstolpe, ställde mig upp direkt, råkade få in fingret i hålet i huden bak i skallen.. 15 minuter senare föll jag i backen, vilket jag inte har något minne av..
Vet att folkesson vart med ett tag, men man blir väldigt stark av smärtstillande, och tror sig kunna göra saker man inte är kapabel till, så enda som gäller är ju att kolla upp sig väldigt noga när man kommer hem.

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Chrille skrev:

Har med graden av tjockskallighet att göra..... ;)

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Folkessons hemsida är numera uppdaterad med följande.

Stefan, som nu är hemma efter en katastrofhelg i Kroatien, ber om ursäkt för den usla uppdateringen av hemsidan och lämnar denna rapport från sjuksängen.

"Det har varit en riktig skithelg. Det började redan på vägen ner till Kroatien, strax utanför Berlin, då växellådan på husbilen gav upp. Så det blev till att åka fyrväxlat hela natten tills vi kom ner till Salzburg där vi fick tag i en Fiat verkstad som kunde fixa växelådan... Dyrt, dyrt ,men vad ska man göra? Så det hann bli en sen onsdagskväll innan vi var framme vid banan i Rijeka.

Träningarna på torsdag och fredag gick ganska bra, vi åkte nästan all träning på den nya hojen som blev klar (just in time...) innan vi åkte. Hojarna är väldigt lika i chassi och fjädring och det är ett plus eftersom man då kan åka på vilken hoj som helst. Tidskvalet gick inte på räls direkt, hade svårt att få riktigt flyt i körningen och varvtiderna var en sekund för långsamma. Vi fick inte bättre än 12:e tid och fick därmed starta i tredje startled.

Mycket mer än så här kan jag inte berätta för jag minns inte ett dyft av vad som hände på racet. Tydligen kraschade jag riktigt ordentligt i sista kurvan ut på rakan på sista varvet. Jag var tydligen flitigt uppvaktad av en polack i slutet av racet och han provade att passera mej på innern och jag såg honom inte så vi krokade i hop och kraschade. Tydligen så slogs jag medvetslös i kraschen och var så i cirka tio minuter och skadeläget ser ut som följer. Vänster arm och axel blå slagen, höger höft och skinka kraftigt blåslagen med ett djupt sår i höften som är ihoptråcklat med åtta kroatiska korsstygn (ser ut som fan). Höger ljumske kraftigt sträckt. Fraktur på femte ländkota i ryggen (på denna sitter tydligen ett ben som är avslaget....). Så jag har ju mått bättre men å andra sidan kunde det ju varit värre. Så tyvärr måste jag avstå från att köra i Karlskoga till helgen. Trist men ett faktum som jag måste acceptera. Men jag kommer tillbaka till Falkenberg om min rehabilitering går som jag tänkt... Med vänliga hälsningar från en jävligt öm räserförare...."

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Lite mer uppdaterat från Folkes Hemsida

03-06-05 / HÄLSNING FRÅN SJUKAN

Först och främst vill vi tacka alla för deras deltagande och alla hälsningar (sorry för att gästboken legat nere men det är något som våra (o)vänner i USA som handar den får stå för). Hälsningarna värmer hälsar Stefan. Tyvärr är dock Stefan inlagd på sjukhuset för tillfället där han får dropp. Anledningen är att höften som svullnat upp kraftigt också har en inre blödning som gjort att Stefan tappat mycket blod. Så Stefan kände sig svag och yr ock kunde knappt gå utan att trilla ihop. Men nu känner han sig bättre och imorgon skall dom titta närmare på honom. Tydligen så kan dom inte tappa svullnaden eftersom den sitter ganska nära det brutna benet i ryggen och läkarna vill helst låta bli att rota där.

Hur som haver så mår Stefan nu bättre även om han fortfarande mår som sk_t. Han lovar att sätta samman en ny rapport så fort han orkar och får tid.

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Jag var hemma hos Folkesson ett par timmar idag och hälsade på med Minimeken.
Han blev utskriven igår förmiddags (Läs lördag)
Han var vid rätt gott mod trots omständigheterna.

Han visade sin häck och högra skinkan var nästan dubbelt så stor som den vänstra.
Ont i kroppen ena benet hänger inte riktigt med, aj aj i ryggen och axeln går på kryckor käkar piller och sånt skojigt..

Men gå nu in och skicka en krya på dig hälsníng på hans Hemsida och klicka vidare på gästboken... :hej

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping