Folksam

Ron

SNART VÅR!!
Gick med
2 Jul 2003
Ort
I en Byhåla
Hoj
R1-03 blå
Ringde till IF och hörde om försäkring är 26 år kk sen 04 (har varit av med det) hel typ 65000:- lite dyrt :kocko Halv/halv skulle dom ha 2012:-mån. TH skulle ha 2800:- för samma. Så jag slog Folksam en signal :banana dom skulle ha 509:- för Halv/helår känns helt ok.... :tummenupp Folksam :tummenupp
 

gixxer-rules

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kärna
Hoj
CBR900RR
Ron skrev:
Ringde till IF och hörde om försäkring är 26 år kk sen 04 (har varit av med det) hel typ 65000:- lite dyrt :kocko Halv/halv skulle dom ha 2012:-mån. TH skulle ha 2800:- för samma. Så jag slog Folksam en signal :banana dom skulle ha 509:- för Halv/helår känns helt ok.... :tummenupp Folksam :tummenupp

Billigt! Hur gammal e du? Så man har å gämföra me!
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Folksam verkar vara det billigaste alternativet på många hojar, och i många fall skiljer det rejält i prisskillnad. Ringde visserligen bara till LF och Folksam när jag skulle försäkra min älskling men när jag fick veta att folksam tog en femtedel av vad LF begärde så var valet enkelt.

(jag betalar 2238kr/år hel/hel)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För mig så brukar Folksam vara det i särklass dyraste försäkringsbolaget när jag kollar hojförsäkringar. IF brukar vara billigast.

Mina förutsättningar:
Man
21år
Bor i en småstad i norrlands inland.
Nu till sommaren blir min sjätte säsong med hojkort. Vart även av med det en halv säsong på grund av fortkörning och fick ta om det.

Vidrigt exempel på prisskillnad för en Suzuki DR650SE -02 hel/hel:
IF: ca 6000kr
Folksam: ca 19000kr
(övriga bolag låg mellan 6500kr och 7500kr)
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
folksam är bra. eller bäst av alla. för mig.

11 papp trafik helår, 19 halv.


LF skulle ha 27!! tusen för en trafik försäkring. :kocko
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
folksam är helt ok, 6568:- halv/helår :tummenupp på en gixxer 1000-01. jag 30 bast, körkort i 4 år. bor inte på landet.

hon frågade om det var en sporthoj. det är det sa jag och han räknade om, men det blev samma summa :D
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
GIXxXER skrev:
folksam är helt ok, 6568:- halv/helår :tummenupp på en gixxer 1000-01. jag 30 bast, körkort i 4 år. bor inte på landet.

hon frågade om det var en sporthoj. det är det sa jag och han räknade om, men det blev samma summa :D
Får man dra till med en liten lögn när de frågar om det är en sporthoj? Jag sa att min var en gammal och sliten glidare (inga kommentarer :)) när jag snackade med folksam iaf...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
GIXxXER skrev:
folksam är helt ok, 6568:- halv/helår :tummenupp på en gixxer 1000-01. jag 30 bast, körkort i 4 år. bor inte på landet.

hon frågade om det var en sporthoj. det är det sa jag och han räknade om, men det blev samma summa :D

va fan är det för folk ni får prata med? Jag läser alltid saker som "hon undrar om det är en snabb hoj" osv osv. När Jag ringer är det " Jag ser här på datorn att du ska betala 50 tusen. Att diskutera är uteslutet. Hur lyckas ni?
 

putte

Guest
Ron skrev:
Ringde till IF och hörde om försäkring är 26 år kk sen 04 (har varit av med det) hel typ 65000:- lite dyrt :kocko Halv/halv skulle dom ha 2012:-mån. TH skulle ha 2800:- för samma. Så jag slog Folksam en signal :banana dom skulle ha 509:- för Halv/helår känns helt ok.... :tummenupp Folksam :tummenupp
509:- per år??? kan det verkligen stämma. Det är ju typ gratis. Och det är för en R1'a eller? Då skulle man nästan kunna ha flera stycken. :)
 

mikemission

r1pilot
Gick med
18 Apr 2003
Ort
skövde
Hoj
r1-03
35 år

bytte från LF till folksam nu när jag fyllde 35.3700 halv/helår blev det :tummenupp .Haft körkort i 19 år zon4? och har nog betalat premier så jag kunnat varit miljonär nu :D
 

Mingves

Guest
Kan inte annat än säga grattis!!! Fan va gott äntligen ett ljus i mörkret:)

//M
 

Wolfskin

Road Rage MC
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Fd älskare med en CBR 600 -99
Skulle åxå säga folksam tills jag stötte på tenant.
Har kollat runt lite på cbr 600 -99.
Folksam skulle ha 15500 hel/hel. tenant 13500 + 500 hemförsäkring.
men det blir ändå 1500 billigare.
Jag e 26 haft kort sen okt förra året. bor i en mellan stad.
På resterande bolag har det legat mellan 22000 - 37000kr.
If skulle ha 4000 månaden om jag inte minns fel.

Jag tror att både folksam och tenant kör med full bonus från början.
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
If

jag kollade med If och jag fick en Halv/halv premie på 7200 på en Blade 98 och jag fyller 22 iår och bor 2mil utanför GbG jag trodde det skulle bli mycket dyrare än så...

//Mr.SoaP
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top