Det regnar kraftigt i Malmö idag och flera vägar är avstängda samt hus som vattenfyllts och lokaler som står i brand efter blixtnedslag.Skulle bara handla min snus tidigt i morse och möttes av en väldigt annorlunda syn när flera vägpartier var kraftigt övesvämmade där man på ett ställe med dykare från brandkåren fick undsätta folk på en linjebuss när vattnet runnit långt över ryggstöden på denna buss.På ett annat ställe i Malmö började parkerade bilar att röra på sig i vattenmassorna !!?? .Möjligt att jag vaknat i fel dimension så jag körde hem igen dyngsur efter att ha fått tag i min snus.
Väl hemma igen springer en av grannarna runt i trappan i panik och ringer på dörrarna när det forsar in vatten i källaren.Konstiga tider må jag säga.
Bild hämtad från media.
Tillägg en timme senare : 10:45.
Källaren vattenfylld med ca 30 cm vatten.Grannens lilla barn ser förfärad ut och undrar förmodligen om jag är helt hundra när jag frågar om han inte har någon liten gummibåt som vi kan paddla i korridoren med.Grottutforskning ska ju vara spännande säger dom. Stackars brandkår just nu och tummen upp för det arbete ni just nu gör.
Uppdatering 21:50.
Hemma från kneget och diverse lösa föremål flöt omkring i stan.Så här såg det ut i ett tappert försök att komma ut från Malmö under dagen.Avspärrat, avspärrat och fortsatt avspärrat ... Men till slut löste det sig.
Väl hemma igen springer en av grannarna runt i trappan i panik och ringer på dörrarna när det forsar in vatten i källaren.Konstiga tider må jag säga.
Bild hämtad från media.
Tillägg en timme senare : 10:45.
Källaren vattenfylld med ca 30 cm vatten.Grannens lilla barn ser förfärad ut och undrar förmodligen om jag är helt hundra när jag frågar om han inte har någon liten gummibåt som vi kan paddla i korridoren med.Grottutforskning ska ju vara spännande säger dom. Stackars brandkår just nu och tummen upp för det arbete ni just nu gör.
Uppdatering 21:50.
Hemma från kneget och diverse lösa föremål flöt omkring i stan.Så här såg det ut i ett tappert försök att komma ut från Malmö under dagen.Avspärrat, avspärrat och fortsatt avspärrat ... Men till slut löste det sig.
Last edited: