Fords nya Eau de Cologne för män.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
För det första: Detta är inget jättetidigt eller supersent aprilskämt. Men saken är Ford har gjort en undersökning bland sina kunder där man frågat vad de saknar mest från en förbränningsbil när de kör elbil. Svaret? Doften av bensin.
En av fem tillfrågade svarade att just bensindoften var det som de skulle sakna mest, och 70 procent svarade att de skulle sakna doften av bensin till viss del.
Som ett givet svar till kunderna så har Ford helt enkelt skapat en parfymdoft som ska få en elbil att dofta som en förbränningsbil. Namnet? Mach-Eau. Såhär beskriver de Ford Mach-Eau.
– Doften är designad för att hjälpa våra kunder in i den elektrifierade världen genom deras luktsinne. Istället för att bara dofta bensin är Mach-Eau designad för att behaga alla näsor. En dyr doft med rökiga toner, gummi och även lite djuriska inslag som en blinkning till Mustangarvet.
Tråkigt nog (eller?) så ska Ford inte sälja Mach-Eau, utan ska mer fungera som en manifestation i vad man kan göra för att få människor mer intresserade av att köra elbil.
Är du övertygad?

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Dafuq? :va

De har nog aldrig framfört en potent elbil.. Hur många saknar ljudet och lukten av moped efter man börjat köra riktig hoj? Finns säkert någon enstaka, sticker inte under stol med det, men kan inte vara särskilt många? Eller?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Då passar denna doften i typ hedekas city.

Enda stället i Sverige där jag stannat o köpt dricka i butik satte mej utanför dörren och tog några klunkar.

Sedan dess vet jag hur djur på zoo känner sig eller fisk i akvarie. Samtliga innom synhåll stog o blå stirrade? Enda som inte fanns var just banjo musiken. Så jag drog vidare innan banjo började låta.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Dafuq? :va

De har nog aldrig framfört en potent elbil.. Hur många saknar ljudet och lukten av moped efter man börjat köra riktig hoj? Finns säkert någon enstaka, sticker inte under stol med det, men kan inte vara särskilt många? Eller?
Här inser jag ju att jag har missat dina byggtrådar där du byggde om din Husa och Skramlaha till elhojar! Du kanske kan dra lite kort här hur du gjorde, vilka motorer och batterier du har använt och så?

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Här inser jag ju att jag har missat dina byggtrådar där du byggde om din Husa och Skramlaha till elhojar! Du kanske kan dra lite kort här hur du gjorde, vilka motorer och batterier du har använt och så?
Nej, det har jag inte gjort.. Min poäng var angående bilar, med parallell till mopeder/hojar..
Hojar är (tyvärr) inte där än, har haft en KTM E-XC, men den hade för litet batteri för att vara praktisk. Den dagen någon trycker i ett batteri som klarar ~30+ mil inspirerad körning på en laddning för ett humant pris byter jag även där permanent på studs.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Finns ju ingen bensin i dag som luktar som bensin. Vi äldre gubbar som haft våra näsor över riktig blyad 100-102 oktanig bensin vet att den luktar riktigt gott men e skadlig för hjärnan?
"over there" finns det fortfarande blyat att köpa men i Sverige är det förbjudet att sälja. Däremot finns det "parfym" att hälla i tanken.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping