Fort eller?

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
:tomten VET att jag kommer att få skit för detta, men kan inte låta bli,, från björklinge/uppsala till märsta gick det underbart fort, läs" jag skriver inte km/h" Inga bilar i vänster fil,, jo 3 men :D hann och flytta på sig,,resten i hörde väl ljudet :) jag var helt i harmoni med min maskin, travade på så att jag gjorde uppsala-märsta på en sådan tid som en mer känd pilot gjort, har aldrig mått så bra :yoparty Nu får alla moral kärringar säga sitt, dvs dom som bestämmer att 30 eller 50 för fort är accepterat, men att jag kör alldeles för fort :arsele

Dicken32

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
zx9r
Folk bryr sig för mycket

är säker på att ditt inlägg kommer få massa gnäll utav som du själv säger, moralkärringar! som e så j*vla duktiga :hihi kör så de ryker, mig stör det inte på något sätt iaf! :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag gillar också att hålla fullt så ofta som möjligt. Man kommer fram fortare med fullgas.

Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Honda XL600R -83
Trött skrev:
jag var helt i harmoni med min maskin, travade på så att jag gjorde uppsala-märsta på en sådan tid som en mer känd pilot gjort, har aldrig mått så bra :yoparty

-"Use the force Luke, let go Luke"
-"The force is stong with this one"
-"Luke, trust me"

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Mattias skrev:
Jag gillar också att hålla fullt så ofta som möjligt. Man kommer fram fortare med fullgas.

Fråga VV, det gör man inte. Man tjänar två minuter/timme på att öka hastigheten 10 km eller om det nu är 20 eller vad det är, så det är helt meningslöst... :mattias :tungan

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Syss skrev:
Fråga VV, det gör man inte. Man tjänar två minuter/timme på att öka hastigheten 10 km eller om det nu är 20 eller vad det är, så det är helt meningslöst... :mattias :tungan

Ja ja ja. Bla bla.

Om du dubblar hastigheten så tar det halva tiden. Om du tredubblar hastigheten så tar det en tredjedel av tiden. Tänk vad många "fyra sekunder" det ryms i dom två tredjedelar du just fick över!

Last edited:

Dicken32

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
zx9r
eller så säger man så här, de heter ju kilometer per timme, så om du ökar farten från lagliga 110 till säg 160, så kommer du 5 mil extra på en timme, 10 mil extra på 2 timmar, de blir ju endel de :) :tungan

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Syss skrev:

nu säger du ju emot dig själv, man kommer visst fram fortare. 2min fortare per timme.

jaa, jag kör fort, inte för fort, men fort. :rolleyes:

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
Syss skrev:

Rätta mig om jag har fel men om jag tjänar 2 min/h så betyder ju det att jag kommer fram fortare...så då måste ju VV ha fel :D

Edit:
Och om man är lika fingerfärdig som Fluxir så hinner man kommentera det först :tungan

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Tjäna 2 minuter..Det är ju 4 samlag för oss flesta killar..Och vem vill inte ha 4 extra samlag??..asg

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Larzon skrev:
Tjäna 2 minuter..Det är ju 4 samlag för oss flesta killar..Och vem vill inte ha 4 extra samlag??..asg

Det ligger nåt i det du säger.. hmm.. man kanske ska börja använda gasreglaget lite mer då.. :hihi

W@ll

Blonds are good twins are better
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Rsv Mille
Dicken32 skrev:
eller så säger man så här, de heter ju kilometer per timme, så om du ökar farten från lagliga 110 till säg 160, så kommer du 5 mil extra på en timme, 10 mil extra på 2 timmar, de blir ju endel de :) :tungan

Då får man en hel massa gratis mil per år :fyllisar

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Syss skrev:

Dom har fel......

kör jag i dom 90 man får köra med min rejsbuss... som förra helgen till STCC falkenberg då tar det 6 timmar.... i 110 som jag körde.... tog det 5....

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -98
Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att skada sig själv och andra :mattias

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Samuel skrev:
Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att skada sig själv och andra :mattias

HAhahaha, den var bäst hitentills.... En annan bra yrsäkt är :

För att inte tänka på den där älgen som sprang över vägen, som du skulle ha kört på om du körde i 90, men nu sprang den ju ut långt bakom ....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...