Fortkörningböter, Fortkörningsförsäkring?

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Men hörni.
Varför inte ta god forumsed och helt enkelt konstatera att snutarna var bänga som tog Nisse, hastigheten är helt åt helvete fel satt på den sträckan (bara att köra fri fart som MAN SJÄLV avgör), att skolgården ligger LÅNGT bort är ju bara det en motivering för att fri fart gäller, skit i att dessa småttingar kanske SJÄLVA förpassar sig TILL OCH FRÅN skolan och det kanske
i anslutning till nämnda frifartsträcka där 50 km är helt fel fart.

Och ni som har åsikter, ge fan i att moralpredika för Nisse (han vill ju inte det) och låt han köra hur fort han vill, det är hans fulla rätt som hojåkare.
Tur f.ö. att det bara var en 125:a som var under accerelation, hade det varit en hoj så hade han nog varit uppe i 200 vid tillfället.

Märks f.ö. att Nisse är rätt ung ;)

:klappar
 

Totte72

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1400 -95
Fortkörningsförsäkring Autosafe.se

Tjo,
d verkar inte finnas nån fortkörningsförsäkring som börjar gälla redan vid 50-blås. Jag kör med Autosafe å dom har samma regler som alla andra: försäkringen börjar gälla vid 70 å du får inte torskat på annat än just fortkörningen. Men de är säriösa, jag har fått ersättning en gång av dom då d betalade min böter på 2400 rixdaler =). Jag åkte E4 norr om Stockholm å fastnade i farbror blå´s laser. jaja jag vet jag stannade.. fegt osv, men jag behöll kortet å slapp dega bötern själv =)

(Tips: www.Autosafe.se, har jag)

sen finns även
(www.tagen.se)
www.dontwory.se)

Böter.se verkar dock ha lagt av - får man ersättning av dem då elelr är dom borta helt?
 

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
Jag har försökt teckna mig för en försäkring hos autosafe och valde faktura via mail men får ingen. Någon som fortfarande använder sig av autosafe?
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500

Intressant film.. Polisen kör 161knyck inne i stan med bil:4skrika för att jaga en MC för trafikbrott, snacka om att riskera andras liv. Det kan inte finnas skäl nog att agera på detta sätt då poliserna borde veta bättre. De valde också att släppa bilen som så tydligt rejsade med hojen:confused:

I mina ögon ser polisens körning otroligt vårdslös ut för att inte tala om hur mycket farligare en sådan framfart med bil är för andra "skyddade" trafikanter.
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Där filmen slutade, ser det ju ut som snuten också kör in i motorcykeln.

Vad fan gör det om han gasade lite på en stor väg. Istället riskera poliserna männiksors liv genom att själva köra 160 i tätbebyggt område.
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Intressant film.. Polisen kör 161knyck inne i stan med bil:4skrika för att jaga en MC för trafikbrott, snacka om att riskera andras liv. Det kan inte finnas skäl nog att agera på detta sätt då poliserna borde veta bättre. De valde också att släppa bilen som så tydligt rejsade med hojen:confused:

I mina ögon ser polisens körning otroligt vårdslös ut för att inte tala om hur mycket farligare en sådan framfart med bil är för andra "skyddade" trafikanter.

Chansen finns att han hade klarat sig om han nekat till att vara den som körde. Och de är polisens uppgift att bevisa att det vat exakt HAN som kört om dom inte har typ hans ansikte på filmen.

Tidigare hade poppo 24 timmar på sig att finna den som kört fordonet, men hur dom skulle kunna veta om det varit ägaren, någon av hans polare eller kanske nån spekulant, eller kanske "kalle-pling" som lånat hojen när han sett den med nyckel i?

Ja, å hur gör poppo sitt val om de kommer typ 10 bilar på rad i typ +180 blås???

Å jaga i hög fart inne i tätbefolkat område kan höga polischefer sitta å bräka i media att dom har som policy att avbryta om det kan anses som farligt att fortsätta förföljandet, så omdömet är rätt skiftande bland dom...

Men man gör sina val iaf, inte alltid rätt kanske :näsblod
Bin there, done that :gnissla
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Och ni som har åsikter, ge fan i att moralpredika för Nisse (han vill ju inte det) och låt han köra hur fort han vill, det är hans fulla rätt som hojåkare.
Jag håller med att det inte är någon vitts att moralpredika (samt att de allra flesta här kör över hastighetsbegränsningarna, men kanske mest på 70-vägar).

MEN... Man har faktist ingen rätt att köra hur fort man vill! Tvärtom, man har en plikt som medborgare att följer alla samhällets lagar och förordningar. De enda rättigheterna man har finns specificerad i grundlagen och FNs regler för mänskligarättigheter.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top