Foto och allmänt svammel

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Hej alla!

Tänkte bara säga att webhotellet mina "preview" bilder ligger på ( www.mixpix.se ) är hyfsat fullproppat och kommer rensas inom de närmsta veckorna för att ge plats till annat. Samma öde går fotona på mina hårddiskar till mötes av samma anledning. :) Så det är hög tid att ta en sista titt, visa polarna eller rent av beställa en bild eller två.:tungan

Efter några års sporadiskt körande med ssemse och smc blev 2009 första året för mig som amatörfotograf (med betoning på amatör) på banan. Ruskigt kul att se er alla köra på så nära håll! :tummenupp
Lärde mig hyfsat mycket under året oxå, tackar speciellt JKAY och Paparazzi som jag tjatat mest med om bilder, var man ska stå, inställningar mm mm mm. Sen föll man givetvis ner i utrustningsträsket oxå vilket för mig innebar en ny telezoom och ett nytt kamerahus (och givetvis massa annat smått o gott som man bara "måste" ha...:rolleyes:).

Det blir nog inte lika mycket flängande nästa år (det är lite flängigt när ens enda motorfordon är motorcyklar...) men jag kommer garanterat dyka upp några gånger o tjata om fotoväst... :D

Ha det gott alla så syns vi på en bana 2010!:tummenupp

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Det är väl inte så svårt att åtgärda? En ny hårddisk för datorn samt köp till mer plats på webbhotellet alt. sätt en egen webbserver hemma..då har du plats till flera MILJOOOONER bilder! :D

Nja, så där värst mkt har du inte frågat men jag tackar för komplimangen! :)

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Det är väl inte så svårt att åtgärda? En ny hårddisk för datorn samt köp till mer plats på webbhotellet alt. sätt en egen webbserver hemma..då har du plats till flera MILJOOOONER bilder! :D

Nja, så där värst mkt har du inte frågat men jag tackar för komplimangen! :)
Hehe tanken var väl inte att det skulle kosta ännu mer att kunna fota 2010...:D

Auja en del msnande har det ju blivit...o nu börjar ju dropp-foto-säsongen på allvar...watch out! :D

Paparazzi

Fotograf
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Quattro!
Tyckte du verkade reda ut det mesta själv jag också. Ett tag började jag undra om det inte skulle bli fler fotografer än hojåkare på körningarna. Det finns ju många exempel på folk som "gått över" till att fota istället.

Ha det gött i vinter o droppa på bara. Jag har faktiskt inte provat det med min senaste utrustning... det kanske man skulle prova.. :D

.Papz

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Tyckte du verkade reda ut det mesta själv jag också. Ett tag började jag undra om det inte skulle bli fler fotografer än hojåkare på körningarna. Det finns ju många exempel på folk som "gått över" till att fota istället.

Ha det gött i vinter o droppa på bara. Jag har faktiskt inte provat det med min senaste utrustning... det kanske man skulle prova.. :D

.Papz

Ni e bara snälla mot nybörjare-rookie...:)

Börja INTE med droppar dock! Det är riktigt kul men grymt tidsödande och man "fastnar" extremt lätt sen står man där med vatten i halva vardagsrummet, sugrör, skålar, glas o annat skit...:rolleyes:

Sen JKAY satte igång har ingen sett till honom...mer än att det rinner vatten under hans ytterdörr...:D

Canoly

Guest
Hej alla!

Tänkte bara säga att webhotellet mina "preview" bilder ligger på ( www.mixpix.se ) är hyfsat fullproppat och kommer rensas inom de närmsta veckorna för att ge plats till annat. Samma öde går fotona på mina hårddiskar till mötes av samma anledning. :) Så det är hög tid att ta en sista titt, visa polarna eller rent av beställa en bild eller två.:tungan

På tal om att beställa en bild eller två....................

Jag har tagit min sista hojbild och ett tag sparar jag väl bilderna, sen kanske dom försvinner. Jag har redan en annons under säljes så jag säger som rookie
kanske är det hög tid att titta. Alla mina bilder går nu för 20 kr/st via mail.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning