Fråga angående besiktning

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Hej!
Jag ska inte besikta i år men vill ändå ställa frågan om man behöver ändra tillbaks till orginal slipon för att få igenom hojen? Då med tanke på ljudet givetvis. Kör med KTM:s supermoto slipon nu.

Mvh // Tobbe

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
MrxXx skrev:
2228540 Hej!
Jag ska inte besikta i år men vill ändå ställa frågan om man behöver ändra tillbaks till orginal slipon för att få igenom hojen? Då med tanke på ljudet givetvis. Kör med KTM:s supermoto slipon nu.

Mvh // Tobbe
Ja!!!

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Rasorblade skrev:

Okej...det var ett snabbt o direkt svar :hihi
Tack! En annan fråga (kanske dum) men måste man även strypa tillbaks den till original? Alltså byta huvudmunstycke osv

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Nej!

Hojen kommer att gå lite fett med orginal avgas, men jag antar att du sätter tillbaka sliponet när du kommer hem igen, så motorn tar ingen skada av det.

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
zopilote skrev:
2228623 Nej!

Hojen kommer att gå lite fett med orginal avgas, men jag antar att du sätter tillbaka sliponet när du kommer hem igen, så motorn tar ingen skada av det.

Ja det hade jag ju tänkt göra. Bra, då vet jag...Tackar ödmjukast för svaren!​

Fleppe

Fleppe
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
Superduke 990 el. Speed Triple snart!
MrxXx skrev:
2228540 Hej!

Mvh // Tobbe
Jag besiktigade min 02:a för några veckor sedan med samma slipon som du,men den gick igenom utan problem! Killen bara provkörde en runda utan att kontrollera ljudnivån.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Fleppe skrev:
2243445 Jag besiktigade min 02:a för några veckor sedan med samma slipon som du,men den gick igenom utan problem! Killen bara provkörde en runda utan att kontrollera ljudnivån.

Det är som ett lotteri... :D

inferi

Ge mig värme!
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
KTM 640 SM -02
Miniskylt då? Bara att glömma eller..?
Har en som är bara lite mindre än orginal. Men den är ju inte "godkänd" så det går väl inte kan jag tro..

Förresten, skyltbelysning, ett måste? Har ingen på min. Tror inte det finns ens med den skylt / blinkershållarn jag har iaf. Hur är det, finns det orginal på 640??

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
inferi skrev:
2316380 Miniskylt då? Bara att glömma eller..?
Har en som är bara lite mindre än orginal. Men den är ju inte "godkänd" så det går väl inte kan jag tro..

Förresten, skyltbelysning, ett måste? Har ingen på min. Tror inte det finns ens med den skylt / blinkershållarn jag har iaf. Hur är det, finns det orginal på 640??

Ja! om killen upptäckter den felaktiga skylten så blir det anmärkning, likaså gäller det för skyltbelysning skall finnas och lysa på skylten med vitt ljus!
Köp skyltbelysning på biltema för 49:90

Last edited:

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
Glöm för fan inte reflexen garanterad 2a om du inte har den

dom i fosie är speciellt anala när det gäller den ,men även så snälla att du kan köpa en på plats för 20kr om du inte har en

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!