Fråga ang. övningskörning!?

Bea

I burnout-dimman...
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
No one
Hej!

Står i val o kval, mellan att ta lätt lr tungt mc-kort...!
De blir billigare att lära sig med en lätt till en början, o få in snittsen o vanan på de, innan man börjar med de tunga kortet.
Med tungt kort har jag ingen som kan övningsköra med mig. Men med lätt så har jag de.
Blir ju lite billigare att kunna övn. köra hemma oxå.

Där av min fråga... om man övn.kör med lätt mc. Kan den som övn.kör med mig, åka med bak lr måste den ha en egen cykel att åka på!?
Kan handledaren åka bil?
Får man skjutsa med en 125?

Tacksam för svar!

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Kan den som övn.kör med mig, åka med bak lr måste den ha en egen cykel att åka på!? Handledaren kan åka på din hoj eller på sin egen hoj bakom dig
Kan handledaren åka bil? Nej.
Får man skjutsa med en 125? Ja, vid övningskörning. (Eller om du är över 18?)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jag hade sattsat på tung direkt.
Visst det är lättare att köra hantera en lätt mc men det blir det med tung också efter ett tag.

Tar du kort för tung så kan du ju köra vilken hoj som hälst då kan du välja snällare hojar eller en 125:a om du nu vill det.

Sen förstår jag inte varför du kan övningsköra med lätt men inte med tung, gäller väll samma sak för de båda?

Du får skjutsa med en 125:a om du är över 18.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Håller med 125_next.

Kan du övningsköra med en 125:a så kan du övningsköra med en stor hoj. Fast din handledare kanske bara har A1-kort?

Och att ta A1 istället för A eller A beg. är bara dumt och slöseri med pengar, eftersom du ska uppgradera dig till A senare så är det lika bra att göra det direkt och spara 1500kr.
Sen om du inte vill köra stora hojar direkt så kan du köpa en 125:a och lära dig köra, även med A kort.

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
Söker!
Håller med 125_next.

Kan du övningsköra med en 125:a så kan du övningsköra med en stor hoj. Fast din handledare kanske bara har A1-kort?

Och att ta A1 istället för A eller A beg. är bara dumt och slöseri med pengar, eftersom du ska uppgradera dig till A senare så är det lika bra att göra det direkt och spara 1500kr.
Sen om du inte vill köra stora hojar direkt så kan du köpa en 125:a och lära dig köra, även med A kort.

Men sen om man ska ta tungt kort fast köra med en 125 så får du köpa två hojar om du inte har tillgång att låna nåns..

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Du kan ju alltid övningsköra privat med den du känner som har lätt mc även om du ska ta A/A-beg, du lånar han/hennes mc och sjutsar för att lära dig alla trafikregler, etc om du förstår hur jag menar? Blir extra mängdträning.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!