Är inriktad på att köpa en Aprilia RS125, men jag har inte lust att köra omkring strypt (kanske den första månaden bara i så fall ). Jag har läst guiden här på Sporthoj hur man avstryper den osv, men när man kommer till CDI-boxen så har jag några frågor som google inte kunde svara på.
1. Är det bättre att "klippa/bryta" bryggan på original CDI:n eller är det bättre att köpa en ny och spara den gamla som original om man vill ha den original sen igen?
2. Vad är det som egentligen händer när man kapar bryggan, för den styr ju tändningen om man ska förklara det enkelt? Avlägsnar man bara varvtals spärren?
Också undrar jag om någon har ett tips på en tyst ljuddämpare/avgassystem som man inte förlorar alls mycket effekt på. Jag vet inte hur mycket Aprilian låter direkt men jag vill helst kunna köra i stadsmiljö. Inget racing-rör Kanske lika bra att behålla original röret, för det är tillräckligt tyst? Ostrypt nu alltså
1. Är det bättre att "klippa/bryta" bryggan på original CDI:n eller är det bättre att köpa en ny och spara den gamla som original om man vill ha den original sen igen?
2. Vad är det som egentligen händer när man kapar bryggan, för den styr ju tändningen om man ska förklara det enkelt? Avlägsnar man bara varvtals spärren?
Också undrar jag om någon har ett tips på en tyst ljuddämpare/avgassystem som man inte förlorar alls mycket effekt på. Jag vet inte hur mycket Aprilian låter direkt men jag vill helst kunna köra i stadsmiljö. Inget racing-rör Kanske lika bra att behålla original röret, för det är tillräckligt tyst? Ostrypt nu alltså