Fråga ang. strypningen på RG:n

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Ledsen om ja drar upp detta.. men nu har jag en fråga här

(Hoppas det är ok att jag "snodde din bild Hammet")

Den blåa pilen på bilden.. vad är det ?? den har jag iaf dragit ur.. trodde det var strypningen eftersom det är den svart/vita kabeln som går från CDI:n är det helt fel då ? :rodnar

Den röda.. Hade du inte klippt den sladden Hammet, eller tänker jag på helt fel sladdar :rodnar

Hjälp mej nu och reda ut detta.. det kanske inte är några större fel på min hoj egentligen :D

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
jag har ostrypt men provade klippa två fanskap i tron att den var strypt.......på ena sladden hände ingenting.....på andra starta den inte :crash :eek:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Kom till o tänka på en sak.. har RGmaniac försvunnit från forumet?? det var fantamej längesen ja såg honom :(

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
JA! tror det är den du ska klippa, iaf. enligt RGmaniac, fast min var ju redan ostrypt på nåt sätt så det hände inget, bara att tomgången gick 2-300 rpm högre

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Hammet skrev:
JA! tror det är den du ska klippa, iaf. enligt RGmaniac, fast min var ju redan ostrypt på nåt sätt så det hände inget, bara att tomgången gick 2-300 rpm högre

var den redan ostrypt :confused:

om jag har fattat detta rätt.. så var din hoj ostrypt o sen klipper du sladden o då höjer sej tomgången :confused: vad har då förra killen gjort om han inte har klippt sladden `?

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Im BACK :bow nu så pökjkar.....Är lite mindre på forumet tyvär,har skaffat egen lya nyligen och har inte fixxat bredband än men det kommer....Aja till saken....Det ör den svart vita kabeln på den vänsta kontakten på CDI'n.....Den med kabelsko på bilden.....PUNKT SLUT :squid

Bifogat

• im000254.jpg
    im000254.jpg
    62.3 KB · Visningar: 103

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
ja när den gör 160 på 5an bör den ju vara ostrypt :crash blir bara dragen lite i accet av en kawasaki VN1500cc, men efter 140 plockar jag in på den :)

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
jag vet inte hur den är ostrypt med enligt han jag köpte den av så var den förste ägaren in och fixade avgasportarna på den nån gång så dom kanske oströp den då på nåt sätt.........ska byta kolv nu så då ska den väl gå ännu bättre, den har ju som sagt rullat 1160mil med orginalkolven :skrämd

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
nu har ja klippt sladdar.. första sladden var givetvis fel.. den vägra starta :p.. blev bara att tejpa ihop den tillfälligt.. sen klippte jag nästa sladd o den funka perfekt.. märkte inte mycket skillnad i ljud men den svarade kvickare när jag gasa.. :D ska testa den i helgen har ja en känsla av :tummenupp

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
SkorvKalle skrev:
nu har ja klippt sladdar.. första sladden var givetvis fel.. den vägra starta :p.. blev bara att tejpa ihop den tillfälligt.. sen klippte jag nästa sladd o den funka perfekt.. märkte inte mycket skillnad i ljud men den svarade kvickare när jag gasa.. :D ska testa den i helgen har ja en känsla av :tummenupp

den låter inte mycket under 7t rpm men vid 8000 när avgasporten börjar öppna väsnas den mer och mer upp till 12500
låter som att det var samma kabel som jag klippte.....blev lite svårstartad :crash

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Hammet skrev:
den låter inte mycket under 7t rpm men vid 8000 när avgasporten börjar öppna väsnas den mer och mer upp till 12500
låter som att det var samma kabel som jag klippte.....blev lite svårstartad :crash

den var inte svårstartad... den starta inte alls :p :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...