Fråga: Deklaration aktieförsäljn.

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Har funderat på en sak nu när man sitter och fyller i deklationen (tacka fan för Avanzas deklarationstjänst). Omkostnadsbeloppet som man fyller i på K4-blanketten, har de nån möjlighet att se vad man egentligen köpte pappret för och se hurvida man gjorde en förlust eller inte? Jag menar, man har ju fullt upp själv för att klura ut det ibland. :confused:

goodfella skrev:
2048807 ... har de nån möjlighet att se vad man egentligen köpte pappret för och se hurvida man gjorde en förlust eller inte? :confused:

Nej, Jag fick ett brev från RSV där de frågade om mina försäljningar som uppgick till totalt några miljoner(daytrade och eftersom det var så många sälj). Jag kunde själv skriva inköpspriser för allt och det godtogs helt utan problem.

(Om de nu inte ändrat detta de senaste två åren. Tvivlar på det men det skadar ju inte att ringa någon och bekräfta. Ett kort mail till Avanza kanske?)

Har också hållit på "jäklas" med K4...suck...

Mitt omkostnadsbelopp blir 2kr mer när man lägger in det i deklarationen på webben jämfört med mitt deklarationsprogram! :3freak Gör vekligen 2kr att dom kan börja bli griniga!?

Fotrally skrev:
2048984 Har också hållit på "jäklas" med K4...suck...

Mitt omkostnadsbelopp blir 2kr mer när man lägger in det i deklarationen på webben jämfört med mitt deklarationsprogram! :3freak Gör vekligen 2kr att dom kan börja bli griniga!?

Nej, men det är väl just det att dom inte kan kolla upp hur mycket man köpte pappret för. Hur ska dom se det? Dom har ju inga datum på när jag köpte aktien utan endast datum vid försäljning. Och även om man nu vet datum för köpet så är det ändå bökigt att kolla. Det man kan göra är bara att läsa av aktiens utvecklingskurva.

goodfella skrev:
2049015 Nej, men det är väl just det att dom inte kan kolla upp hur mycket man köpte pappret för. Hur ska dom se det? Dom har ju inga datum på när jag köpte aktien utan endast datum vid försäljning. Och även om man nu vet datum för köpet så är det ändå bökigt att kolla. Det man kan göra är bara att läsa av aktiens utvecklingskurva.
Då använder de sig av schablonuträkning för skatten. Se www.skatteverket.se

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...