Hej !
Har sökt efter svar - ej hittat.
Så jag frågar alla kunniga o trevliga, här !
1) Har bara erfarenhet av turbo på bil - SAAB 9k :
med dom ökända vxllådorna från SAAB hinner man garanterat INTE växla upp utan att tappa laddtrycket
(pga dumpventilen).
+
2) På min CBR kunde man ju växla ''blixtsnabbt''...
=
3) Nu undrar jag hur det funkar på en hoj m. både bra sekventiell låda och turbo m. avlastningsventil (dump) ?
>>> Hinner man langa i nästa växel utan att tappa laddtrycket ?
( och då menar jag inte mha ''responssystem'' ) ?
Eller är det inget man bryr sej om ? ; en sånhär ''paus'' för att invänta laddtrycket igen ? Eftersom hojen ändå har mer pulver än man kan använda (stegrar mem okontrollerat ) ?
Tack på förhand !
Mvh.
´ G ´
Har sökt efter svar - ej hittat.
Så jag frågar alla kunniga o trevliga, här !
1) Har bara erfarenhet av turbo på bil - SAAB 9k :
med dom ökända vxllådorna från SAAB hinner man garanterat INTE växla upp utan att tappa laddtrycket
(pga dumpventilen).
+
2) På min CBR kunde man ju växla ''blixtsnabbt''...
=
3) Nu undrar jag hur det funkar på en hoj m. både bra sekventiell låda och turbo m. avlastningsventil (dump) ?
>>> Hinner man langa i nästa växel utan att tappa laddtrycket ?
( och då menar jag inte mha ''responssystem'' ) ?
Eller är det inget man bryr sej om ? ; en sånhär ''paus'' för att invänta laddtrycket igen ? Eftersom hojen ändå har mer pulver än man kan använda (stegrar mem okontrollerat ) ?
Tack på förhand !
Mvh.
´ G ´
Last edited: