HayabusaMan
Gudomlig sporthojare
Vet ingenting i detalj om hur en spridare fungerar, bara att den ger olika mycket bränsle beroende på när och hur mycket spänning som skickas på.
Frågan är: Om en spridare är elektriskt bortkopplad men har fullt bränsletryck, är den då helt fri från att ge ifrån sig bränsle?
Tänkte mest för att det är kul synka spjällen på Busan då det är 15 år sedan jag höll på och lekte med mitt Morgan Carbtune instrument. Grejen är det att jag har extra spridare integrerade i plenum/luftburken med separat ECU/EFI och för att komma åt justeringarna till spjällen måste denna lossas och vikas åt sidan. Det är ju enkelt att bara dra ut kontakten till extraspridarna i vad jag tror förhindrar dem att agera eldkastare.
Originalspridarna sitter orörda under spjäll och fungerar som vanligt med original ECU
Frågan är: Om en spridare är elektriskt bortkopplad men har fullt bränsletryck, är den då helt fri från att ge ifrån sig bränsle?
Tänkte mest för att det är kul synka spjällen på Busan då det är 15 år sedan jag höll på och lekte med mitt Morgan Carbtune instrument. Grejen är det att jag har extra spridare integrerade i plenum/luftburken med separat ECU/EFI och för att komma åt justeringarna till spjällen måste denna lossas och vikas åt sidan. Det är ju enkelt att bara dra ut kontakten till extraspridarna i vad jag tror förhindrar dem att agera eldkastare.
Originalspridarna sitter orörda under spjäll och fungerar som vanligt med original ECU
Bifogat
Last edited: