LocDog skrev:
Har kollat igenom den litegrann (har ingen original) men jag måste ha missat de. Vet att det står en del om just Exup:en men är osäker på om det står något om hur man "håller efter" den.
Min har precis börjat väsnas och jag började tänka på att de borde ju rimligtvis finnas några fler som stött på samma problem och kanske vet hur man löser det på ett bra sätt.
Möjilgt att man får lämna in det till någon verkstad (är ju mekkunnig som en flodhäst)
Har sökt bland forumen men hittar dessvärre inget annat än att några fler har/haft samma problem
Det är skitenkelt.
1. bort med kåpor och annat, så du kommer åt grenröret.
2. Lossa locket till EXUP'en, nere under motorn, har för mig att det är från vänster sida.
3. Ta ur ventilen, gör rent, smörj med ngt trevligt som inte innehåller för mycket kol.
4. Stoppa tebax.
5. Kalibrera vajern, stoppa i en spik, eller skruv i jacket i ventilen och motsvarande hål i grenröret. Kolla slacket på vajern åt båda hållen, den ska var lite, lite slapp... typ ett par mm. Spänner gör du uppe vid servot under tanken har jag för mig.
6. Starta och kolla att det ser ut som det ska.
Jag har för mig att det står att det är en "Non servicable item" i boken.
Det är ett par år sen jag hade en Thunderace och gjorde det här, men vill du ha lite mer hjälp så kan du PM:a!