Fråga om Yzf thunderace jämte Fzr 1000..

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Kan någon svara på om thunderace motorn är kompatibel med fzr:ens tändsystem/tändbox och dess elsystem???
Eller är det någon som har en vekstadshandbok på thunderace på sin dator??
Skulle bli tacksam för hjälp.... :tummenupp

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Vegas skrev:
Kan någon svara på om thunderace motorn är kompatibel med fzr:ens tändsystem/tändbox och dess elsystem???

Tog denna från en annan tråd;
http://thunderace.hadeler.net/service_manual/

Tänkte lyfta tråden och passa på att fråga om nån är haj på att meka med Exup:en? Skulle behöva en liten guide med att smörja den så tickande/rasslet försvinner?

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
LocDog skrev:
Tog denna från en annan tråd;
http://thunderace.hadeler.net/service_manual/

Tänkte lyfta tråden och passa på att fråga om nån är haj på att meka med Exup:en? Skulle behöva en liten guide med att smörja den så tickande/rasslet försvinner?

Står inte det i verkstadshandboken?
I min Haynes till FZR'n står det en massa massor om EXUP-en. Perfekt, då min väsnas lite.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Vegas skrev:

Japp passar rakt av använd FZR pickuppen bara då passar ju kontakten rakt av
annars är det samma givare bara du byter kontakten

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
John skrev:
Står inte det i verkstadshandboken?
I min Haynes till FZR'n står det en massa massor om EXUP-en. Perfekt, då min väsnas lite.

Har kollat igenom den litegrann (har ingen original) men jag måste ha missat de. Vet att det står en del om just Exup:en men är osäker på om det står något om hur man "håller efter" den.

Min har precis börjat väsnas och jag började tänka på att de borde ju rimligtvis finnas några fler som stött på samma problem och kanske vet hur man löser det på ett bra sätt.
Möjilgt att man får lämna in det till någon verkstad (är ju mekkunnig som en flodhäst) :)

Har sökt bland forumen men hittar dessvärre inget annat än att några fler har/haft samma problem :(

Dimp

SDK #3133
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ducati 996 BiP
LocDog skrev:
Har kollat igenom den litegrann (har ingen original) men jag måste ha missat de. Vet att det står en del om just Exup:en men är osäker på om det står något om hur man "håller efter" den.

Min har precis börjat väsnas och jag började tänka på att de borde ju rimligtvis finnas några fler som stött på samma problem och kanske vet hur man löser det på ett bra sätt.
Möjilgt att man får lämna in det till någon verkstad (är ju mekkunnig som en flodhäst) :)

Har sökt bland forumen men hittar dessvärre inget annat än att några fler har/haft samma problem :(

Det är skitenkelt.

1. bort med kåpor och annat, så du kommer åt grenröret.
2. Lossa locket till EXUP'en, nere under motorn, har för mig att det är från vänster sida.
3. Ta ur ventilen, gör rent, smörj med ngt trevligt som inte innehåller för mycket kol.
4. Stoppa tebax.
5. Kalibrera vajern, stoppa i en spik, eller skruv i jacket i ventilen och motsvarande hål i grenröret. Kolla slacket på vajern åt båda hållen, den ska var lite, lite slapp... typ ett par mm. Spänner gör du uppe vid servot under tanken har jag för mig.

6. Starta och kolla att det ser ut som det ska.

Jag har för mig att det står att det är en "Non servicable item" i boken.
Det är ett par år sen jag hade en Thunderace och gjorde det här, men vill du ha lite mer hjälp så kan du PM:a!

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION