Fråga - Renovering TZR

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Jag undrar hur svårt det är att byta styr lager på TZR och hur svårt och dyrt det är att lagra om motorn.. svår att öppna?! Gåre att hona cylindern?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Olle_TZR skrev:
Jag undrar hur svårt det är att byta styr lager på TZR och hur svårt och dyrt det är att lagra om motorn.. svår att öppna?! Gåre att hona cylindern?
Spiken har bytt styrlager, snacka me honom.
Ang. motorn så är det inga problem att byta lager och hona cylindern. Är du händig så är det relativt enkelt att ta isär motorn.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Styrlagrena är inte alls svåra att byta. Bara plocka bort hjul, gafflar och styrkrona o stort sett.

När det gälelr att klyva tzr motorn och byta lager så är det ungefär som vilken moppe motor som helst. Inget speciellt alltså. En manual är alltid skönt att ha när man upptäcker att det är 1 drev över :eek:

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Jo föresten.. jag har trimsystem.. vad ska man ha för bestyckning i förgasaren då?!!!??!??!!??!??!??

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Ja, gör som Out_Spnner säger, plocka bort gafflar och hjul. Sen är det rätt enkelt. Jag var dock dum första gången jag skulle byta och försökte göra det så enkelt som möjligt för mig genom att bara plocka bort handtag och fästena däruppe. Det blev dock mkt mer komplicerat än vad jag hade trott, och en o en annan sladd gick itu. Sen vart jag tvungen å göra om det för jag upptäckte att jag satt över lagret uppochner, och då plockade jag bort allting ist. vilket gjorde det hela så mkt enklare.

Dock så knackar det till vid inbromsning nu, och jag tror det är lagrena som bråkar. Så det blir väl till och öppna igen...

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
Olle_TZR skrev:
Jo föresten.. jag har trimsystem.. vad ska man ha för bestyckning i förgasaren då?!!!??!??!!??!??!??

det märker du på hur tändstiftet ser ut !

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Re: Re: Fråga - Renovering TZR

Nisse Järnet skrev:
Spiken har bytt styrlager, snacka me honom.
Ang. motorn så är det inga problem att byta lager och hona cylindern. Är du händig så är det relativt enkelt att ta isär motorn.

Man kan väll inte hona en nicasil cylinder?!?

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Tack för alla svar... nån som vet vad de kosta att lagra om motorn?! Nån som vet nått bra ställe man fåtag på kolv? 57,5mm!?!?!?!?!?!!?!?! :fakta

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Olle_TZR skrev:
Tack för alla svar... nån som vet vad de kosta att lagra om motorn?! Nån som vet nått bra ställe man fåtag på kolv? 57,5mm!?!?!?!?!?!!?!?! :fakta
Om du gör det själv så runt 800-1500 för alla lager och packboxar.
Kolv finns att få tag i på dom flesta MC-affärer.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning