Är det här man spyr galla över Lelles? Jag har varit ganska tålmodig men nu får det vara nog:
Jag köpte hojjen hos Lelles i våras, 22/4 hämtade jag en ny 660 SMC -04 med presentkort hos Lelles. Jag passade även på att beställa en trimkam, en s.k. Rallye-kam för bättre låg- och mellanregister samt en Akrapovic slip-on och kraschpuckar fram och bak. Eftersom kammen var det enda som fanns i lager fick jag den i handen och resten skulle levereras hem till mig om en vecka ungefär. Till saken hör att jag bor i Umeå och var nere i Uppsala för att hämta hojen så resten skulle skickas till Umeå.
21/5 har jag fortfarande inte fått en enda pinal så jag ringer och frågar vart de tagit vägen. Levereransen hade dragit ut på tiden men Ragnar hade själv packeterat slip-onen och skickat den i början på veckan (16/5), kraschpuckarna hade varit restade de skulle de få hem de antingen 21/5 eller 24/5 och de skulle skickas då.
4/6 har jag fortfarande inte fått något, vilket vid det här laget var ungefär vad jag förväntade mig vid det här laget. Jag börjar dock tro att kanske grejerna ligger på Posten och avin har kommit bort så jag ringer för att få kollinumret så jag kan kolla själv men då visar det sig att de inte ens skickat grejerna! De hade inte fått hem något eftersom de var restade i Sverige men tanken verkade inte ha slagit någon att ringa och berätta att när de sa att det var skickat så ljög de faktiskt. Jag ändrade beställningen från slip-on till ett helsystem istället eftersom de fanns att få tag på i Sverige och jag fick rabatt med tanke på de inträffade. De hade fått hem kraschpuckar till framaxeln men de bakre var fortfarande restade.
När jag fredagen 10/6 lämnade in hojen på 100-milsservice passade jag på att byta kammen och att slänga i Rallye-kammen trots att jag inte fått det andra eftersom jag ändå hade hojen på service och inte ger mig på att byta den själv.
När jag får tillbaka hojjen har allt låg- och mellanregister försvunnit medans den går bra på höga varv. Precis tvärtemot vad som var tanken alltså. Som tur var hade jag fattat misstanke redan innan och skrivit upp texten på kammen, MSP1.
Jag ringer Lelles och mycket riktigt, de har gett mig fel kam! Nu sitter det alltså fel kam i motorn och jag väntar fortfarande på de andra grejerna eftersom jag FORTFARANDE, knappt två månader senare, endast har fått en grej från Lelles (förutom hojjen) vilket var kammen som jag hämtade där själv personligen och den var FEL!!
Helvete!!!
//Eric