Frågor ang. lelles.. +lite annat

Sotevispen

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
-06 Ktm Superduke
Är det några andra som ser lelles som oseriösa... Beställde lite grejer av dom bland annat ett luft filter.. I stället för att få ett luftfilter fick jag ett oljefilter och vissa grejer dök inte upp, utan att det inte står någonstans i frakt sedlen att det är restat eller något annat... Nu har jag försökt få tag i dom under en veckas tid men inget svar ifån dem... Har jag bara otur eller är det flera som dom har strulat med???

Tänkte oxå höra om någon vet om bakre plasten (bakskärm + sidokåpor) passar ifrån en 660 -05 på en -04??

Vet någon var man kan köpa ett billigt diodbaklyse med bromsljus i som passar under 660 supermoto stänkan om man inte orkar löda själv...

/Henke

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
För mig har det alltid funkat perfekt från Lelles.. finns en poll som visar att dom flesta är nöjda med Lelles.. ett diodlyse hittar du på Touringbutiken sök på baklampa..

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sotevispen skrev:
Är det några andra som ser lelles som oseriösa... Beställde lite grejer av dom bland annat ett luft filter.. I stället för att få ett luftfilter fick jag ett oljefilter och vissa grejer dök inte upp, utan att det inte står någonstans i frakt sedlen att det är restat eller något annat... Nu har jag försökt få tag i dom under en veckas tid men inget svar ifån dem... Har jag bara otur eller är det flera som dom har strulat med???

Tänkte oxå höra om någon vet om bakre plasten (bakskärm + sidokåpor) passar ifrån en 660 -05 på en -04??

Vet någon var man kan köpa ett billigt diodbaklyse med bromsljus i som passar under 660 supermoto stänkan om man inte orkar löda själv...

/Henke

Tyvärr är det rätt vanligt att det strular hos dem, men har man möjlighet att åka dit personligen så är det ett + men du bor lite för långt ifrån tyvärr.

Kolla med lokala KTM butiker för ett ev bättre kontakt när du ska beställa saker.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Har också haft strul...

Har också strulat med Lelle. Beställde kopplingsfjädrar till en Suzuki DR350s och dessa hade en helt annan diameter än originalfjädrarna. Naturligtvis så sa de att de måste sitta fel kopplingskorg i min hoj. Varför deras fjädrar inte stämde med den Haynes verkstadshandbok som jag köpt hos dem hade de förstås ingen aaaaning om!

Josefsson

Nu med Akra rykrör...
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
KTM 950 SM
Har fortfarande inte fått instruktionsböckerna till min 660 som jag köpte för ca 4 månader sen.

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Lelles är skit...har beställt därifrån en gång om fick vänta nästan 1 månad på grejorna, och när dom kom så var det fel prylar.

Karlströmsmotor däremot tycker jag är kanon...slänger i en beställning på måndag...man har prylarna på ons senast tors...så har det iaf varit för mig. Och där fick jag rätt prylar med

Näää...skärpning LELLES!!!!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Dainese skrev:
Lelles är skit...har beställt därifrån en gång om fick vänta nästan 1 månad på grejorna, och när dom kom så var det fel prylar.

Karlströmsmotor däremot tycker jag är kanon...slänger i en beställning på måndag...man har prylarna på ons senast tors...så har det iaf varit för mig. Och där fick jag rätt prylar med

Näää...skärpning LELLES!!!!

Hur är deras priser på KTM grejer?

dread

Wenna
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
Honda CBR600RR -05 (stunt)
Måste hålla med om att Lelles suger apballe om man skall beställa grejjer. Bor man i närheten och har möjlighet att åka in på butiken så fungerar det säkert bra, men deras postorder är inget att lita på......

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Angående Lelles så har jag inga som heslt problem med dom.Jag handlar alltid över disk så jag lider inte av postorderproblemen.
Visst, man får vänta en evighet ibland så de skulle inte förlora på att se över sina rutiner.

Angående bakplasten så tror (jag vill inte säga säkert) jag att du måste byta dyna + bakram om du ska få på 05-plasten på en 04.
Dynan är jag ganska säker på men ramen kan jag bara spekulera om.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
lelles postorder problem är välkända! tycker alla man pratar med säger att dom har haft problem!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är det här man spyr galla över Lelles? Jag har varit ganska tålmodig men nu får det vara nog:

Jag köpte hojjen hos Lelles i våras, 22/4 hämtade jag en ny 660 SMC -04 med presentkort hos Lelles. Jag passade även på att beställa en trimkam, en s.k. Rallye-kam för bättre låg- och mellanregister samt en Akrapovic slip-on och kraschpuckar fram och bak. Eftersom kammen var det enda som fanns i lager fick jag den i handen och resten skulle levereras hem till mig om en vecka ungefär. Till saken hör att jag bor i Umeå och var nere i Uppsala för att hämta hojen så resten skulle skickas till Umeå.
21/5 har jag fortfarande inte fått en enda pinal så jag ringer och frågar vart de tagit vägen. Levereransen hade dragit ut på tiden men Ragnar hade själv packeterat slip-onen och skickat den i början på veckan (16/5), kraschpuckarna hade varit restade de skulle de få hem de antingen 21/5 eller 24/5 och de skulle skickas då.
4/6 har jag fortfarande inte fått något, vilket vid det här laget var ungefär vad jag förväntade mig vid det här laget. Jag börjar dock tro att kanske grejerna ligger på Posten och avin har kommit bort så jag ringer för att få kollinumret så jag kan kolla själv men då visar det sig att de inte ens skickat grejerna! De hade inte fått hem något eftersom de var restade i Sverige men tanken verkade inte ha slagit någon att ringa och berätta att när de sa att det var skickat så ljög de faktiskt. Jag ändrade beställningen från slip-on till ett helsystem istället eftersom de fanns att få tag på i Sverige och jag fick rabatt med tanke på de inträffade. De hade fått hem kraschpuckar till framaxeln men de bakre var fortfarande restade.
När jag fredagen 10/6 lämnade in hojen på 100-milsservice passade jag på att byta kammen och att slänga i Rallye-kammen trots att jag inte fått det andra eftersom jag ändå hade hojen på service och inte ger mig på att byta den själv.
När jag får tillbaka hojjen har allt låg- och mellanregister försvunnit medans den går bra på höga varv. Precis tvärtemot vad som var tanken alltså. Som tur var hade jag fattat misstanke redan innan och skrivit upp texten på kammen, MSP1.
Jag ringer Lelles och mycket riktigt, de har gett mig fel kam! Nu sitter det alltså fel kam i motorn och jag väntar fortfarande på de andra grejerna eftersom jag FORTFARANDE, knappt två månader senare, endast har fått en grej från Lelles (förutom hojjen) vilket var kammen som jag hämtade där själv personligen och den var FEL!!

Helvete!!!

//Eric

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
Kan bara instämma: LELLES SUGER!!!!!!!!! :kocko
Vet inte vem dom smörjde när dom blev "Dealer of the year"

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
DR-Zätare skrev:
Är det här man spyr galla över Lelles? Jag har varit ganska tålmodig men nu får det vara nog:

Jag köpte hojjen hos Lelles i våras, 22/4 hämtade jag en ny 660 SMC -04 med presentkort hos Lelles. Jag passade även på att beställa en trimkam, en s.k. Rallye-kam för bättre låg- och mellanregister samt en Akrapovic slip-on och kraschpuckar fram och bak. Eftersom kammen var det enda som fanns i lager fick jag den i handen och resten skulle levereras hem till mig om en vecka ungefär. Till saken hör att jag bor i Umeå och var nere i Uppsala för att hämta hojen så resten skulle skickas till Umeå.
21/5 har jag fortfarande inte fått en enda pinal så jag ringer och frågar vart de tagit vägen. Levereransen hade dragit ut på tiden men Ragnar hade själv packeterat slip-onen och skickat den i början på veckan (16/5), kraschpuckarna hade varit restade de skulle de få hem de antingen 21/5 eller 24/5 och de skulle skickas då.
4/6 har jag fortfarande inte fått något, vilket vid det här laget var ungefär vad jag förväntade mig vid det här laget. Jag börjar dock tro att kanske grejerna ligger på Posten och avin har kommit bort så jag ringer för att få kollinumret så jag kan kolla själv men då visar det sig att de inte ens skickat grejerna! De hade inte fått hem något eftersom de var restade i Sverige men tanken verkade inte ha slagit någon att ringa och berätta att när de sa att det var skickat så ljög de faktiskt. Jag ändrade beställningen från slip-on till ett helsystem istället eftersom de fanns att få tag på i Sverige och jag fick rabatt med tanke på de inträffade. De hade fått hem kraschpuckar till framaxeln men de bakre var fortfarande restade.
När jag fredagen 10/6 lämnade in hojen på 100-milsservice passade jag på att byta kammen och att slänga i Rallye-kammen trots att jag inte fått det andra eftersom jag ändå hade hojen på service och inte ger mig på att byta den själv.
När jag får tillbaka hojjen har allt låg- och mellanregister försvunnit medans den går bra på höga varv. Precis tvärtemot vad som var tanken alltså. Som tur var hade jag fattat misstanke redan innan och skrivit upp texten på kammen, MSP1.
Jag ringer Lelles och mycket riktigt, de har gett mig fel kam! Nu sitter det alltså fel kam i motorn och jag väntar fortfarande på de andra grejerna eftersom jag FORTFARANDE, knappt två månader senare, endast har fått en grej från Lelles (förutom hojjen) vilket var kammen som jag hämtade där själv personligen och den var FEL!!

Helvete!!!

//Eric

Drog upp en poll i MC-Diskussioner som visar att de flesta har samma åsikter som dig! Visst lär pollen antagligen överrepresentera de som är missnöjda, men ger ändå en vink om hur det ser ut!

Edit: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=80833&page=3&pp=20&highlight=lelles

Last edited:

Hillbillyboy

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
1995 Suzuki Bandit 1200
Jorå Lelles suger fett! Men vad förväntar man sig? Dom flesta som jobbar där är ju fjuniga pubertetsarslen, vars enda intresse är att köpa trimdelar till sina mopeder med personalrabatt. Dom har ingen koll på motorcyklar alls.

Raggerajraj är ju inte direkt något att lita på heller, verkar snacka mest.

Men men så är det väl i mc-säljar branchen i allmänhet, dom är bara intresserade av att sälja nya hojar. När allt e skrivet å betalt är man inte intressant längre.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det finns en firma till man kan hålla fram i ljuset när det gäller KTM. Superbike i göteborg gör allt snabbt och smidigt (att fel kan inträffa händer alla...) och dom ger alltid bra priser på allt.

www.superbike.se :tummenupp

//jaG

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Zeb_Macahan skrev:
Det finns en firma till man kan hålla fram i ljuset när det gäller KTM. Superbike i göteborg gör allt snabbt och smidigt (att fel kan inträffa händer alla...) och dom ger alltid bra priser på allt.

www.superbike.se :tummenupp

//jaG

Finns säkert gott om KTM återförsäljare som sköter sig i vårt avlånga land. Jag är helnöjd med Ride i Umeå också! De kan jag verkligen rekomendera om du bor i närheten!

//Eric

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...