Frågor kring tider av uppkörning.

Byggerefredd

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Husaberg Fs650e -03
Hej, ny för dagen. Jag har som sagt försökt kollat igenom trådar här på forumet men har inte funnit nått svar på min/mina frågor, vet inte om detta är det rätta stället för att ställa dessa frågor men jag försökte välja det mest lämpligaste stället. Nu till frågorna,

*Som sagt jag ska ta uppkörning på A1 kort nu i vår, då undra jag vilken tid ni har haft/ vet hur tidigt man kan få ta uppkörningen, är det nån regel efter ett vist datum eller dylikt? han på körskolan sa att jag skulle få tid runt april - maj.

sen nu den "viktigaste" frågan =F

*Jag blir som sagt 18 nu i höst, då undrar jag om ni vet vilket datum som man har senaste möjligaste tid å ta uppkörning, jag själv har hört att efter 1 oktober så har dem stängt för uppkörning, men som sagt jag fyller år 24 september och har 1 vecka kvar efter där tills 1 oktober,skulle det vara möjligt att få inklämt en tid då?:va Vore hemskt skönt å få A kortet klart före nästa vinter. :)

Tack på förhand.

// Freddis.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Det brukar finnas tider in i oktober.:tummenupp

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Hej, ny för dagen. Jag har som sagt försökt kollat igenom trådar här på forumet men har inte funnit nått svar på min/mina frågor, vet inte om detta är det rätta stället för att ställa dessa frågor men jag försökte välja det mest lämpligaste stället. Nu till frågorna,

*Som sagt jag ska ta uppkörning på A1 kort nu i vår, då undra jag vilken tid ni har haft/ vet hur tidigt man kan få ta uppkörningen, är det nån regel efter ett vist datum eller dylikt? han på körskolan sa att jag skulle få tid runt april - maj.

sen nu den "viktigaste" frågan =F

*Jag blir som sagt 18 nu i höst, då undrar jag om ni vet vilket datum som man har senaste möjligaste tid å ta uppkörning, jag själv har hört att efter 1 oktober så har dem stängt för uppkörning, men som sagt jag fyller år 24 september och har 1 vecka kvar efter där tills 1 oktober,skulle det vara möjligt att få inklämt en tid då?:va Vore hemskt skönt å få A kortet klart före nästa vinter. :)

Tack på förhand.

// Freddis.

Kollade med VV och de sa att man kunde boka tider ca 2 månader innan de släpper dom och det brukar vara i april så är väl läge att ringa i februari, gick inte att få några bestämmda tider.

Beträffande hur länge uppkörningarna håller på så är det olika beroende på var man bor. I Stockholm brukar det hålla på till runt 15 oktober, i malmö kunde man köra upp ända in i november...:)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024