Frågor man vågar ställa

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Spräcka sten/berg är användbart ibland.. inte minst när man bor på ett ;)

Får/kan jag köpa dessa knallskott utan vidare krångel Och vad f-n heter dom? Vanliga puffar till bultpickor hittar jag också men dessa ser ut att ha typ dubbel laddning. Resten av utrustningen är inga kymmer.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka

Får/kan jag köpa dessa knallskott utan vidare krångel Och vad f-n heter dom? Vanliga puffar till bultpickor hittar jag också men dessa ser ut att ha typ dubbel laddning. Resten av utrustningen är inga kymmer.

Ser ut som några gram konstgödsel/diesel men annars har du snigeldynamit.Lite säkrare så spräcker du stenen

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Då det finns en massa yrkeskategorier representerade här på SH.com och någon kanske rent av arbetar med luftvärmepumpar och har bättre inblick än jag?
Ska investera i en sådan och undrar vad förståsigpåarna menar är "da shit" och som man ska ha gällande fabrikat?
En annan frågeställning jag måste ta i beaktning är om utedelen ska monteras på vägg eller om det är en benställning som är att föredra?
Vad mer ska jag ta ställning till innan jag bestämmer mig?

Är idel öra för all input jag kan få i ämnet!
:Bugar
Vi har Fuji Electric KAWASAKI ?
Den borde egentligen vara grön… ?

Har fungerat bra nu i 5 år, tyst och effektiv, både som värmare och som AC nu på sommaren.IMG_8429.jpegIMG_8430.jpeg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det ser ju ut som han bara tar två puffar när det behövs mera umpff, två av dom kraftigaste till spikpistolen borde räcka.

Jag har sett räddningstjänsten skjuta fast en 2x4 i en 5mm tjock stålkant för att bygga en avspärrning så det finns puffar som är rejäla

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag gillar att spräcka stenar med kilar. Då kan man göra någorlunda flata ytor att ha till katter eller blomkrukor.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ser ut som några gram konstgödsel/diesel men annars har du snigeldynamit.Lite säkrare så spräcker du stenen

Jotack, Snigamit är jag hemma med men detta går ju våldsamt fortare :) Bilderna inte i perfekt kronologisk ordning:

Screenshot-20230706-212527-You-Tube.jpg
Screenshot-20230706-212727-You-Tube.jpg

Screenshot-20230706-212803-You-Tube.jpg
Screenshot-20230706-212841-You-Tube.jpg

Screenshot-20230706-212857-You-Tube.jpg
Screenshot-20230706-212929-You-Tube.jpg

Screenshot-20230706-213104-You-Tube.jpg
Screenshot-20230706-213132-You-Tube.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Det ser ju ut som han bara tar två puffar när det behövs mera umpff, två av dom kraftigaste till spikpistolen borde räcka.

Jag har sett räddningstjänsten skjuta fast en 2x4 i en 5mm tjock stålkant för att bygga en avspärrning så det finns puffar som är rejälaMja fast det här

Mja fast det här är krutet Hilti marknadsför:

9821747445790.webp

..och det här är det som används i videon:

Screenshot-20230706-214328-You-Tube.jpg

Har en gammal bekant som laddar själv och kanske kan hjälpa till om han är på humör men helst vill jag kunna handla över disk :nicka

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

Var bor du jag har röda Hiltiskott (de näst kraftigaste) liggandes i verkstan. Kan kanske ha svarta också men är osäker.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka

Jag har sett räddningstjänsten skjuta fast en 2x4 i en 5mm tjock stålkant för att bygga en avspärrning så det finns puffar som är rejäla
Säkert RSV laddning , dom har desutom RSV formade som tavelramar utan målning(skriet) som dom kan lägga på tak för och blåsa ur hål för brandgasavgång och släckdimme ingång.

Blir fyrkantigt hål då rsv klipper plåtak och annat

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Just Panasonic HZ25XKE verkar vara en luftvärmepump som placerar sig bra i de testar jag lyckats googla mig fram till. Huruvida de (testerna) sedan är objektiva eller ej vet jag inte men den pumpen verkar lovordas lite överallt - antar det inte är en sådan du sitter på @SJP ...?
Ingen aning om typnumret faktiskt. Och är inte hemma och kan titta.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Bilannonser.
Ska bilen stå med nosen till vänster eller höger på bilderna?
Finns det statistik på vad som säljer bäst?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Då det finns en massa yrkeskategorier representerade här på SH.com och någon kanske rent av arbetar med luftvärmepumpar och har bättre inblick än jag?
Ska investera i en sådan och undrar vad förståsigpåarna menar är "da shit" och som man ska ha gällande fabrikat?
En annan frågeställning jag måste ta i beaktning är om utedelen ska monteras på vägg eller om det är en benställning som är att föredra?
Vad mer ska jag ta ställning till innan jag bestämmer mig?

Är idel öra för all input jag kan få i ämnet!
:Bugar
Benställning ska det vara.
Vi har pumpen på husväggen och det är inte kul att sova i rummet närmast när den är igång.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tycker det verkar ganska hårt att behöva utstå konsekvensen att bli skjuten för alla som inte lyder polismans tecken. Var finner du lagstöd för det?

Nu finns det som sagt vittne som hävdar att polisen misshandlade föraren med pistolkolven när han stod still. Också en rimlig konsekvens?

Att polismannen åtalas för dråp är också inget som får några varningsklockor att ringa? Vi får se vad åtalet landar i.
Verkar som rena rama turen att polisen inte sköt sig själv !

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år