Frågor om Ducati Monster 620 och körkort m.m

Svirpatoni

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
2000, Ducati monster
Hej!

Nu är jag väldigt okunning om motorcyklar men har i alla fall bestämt mig att fixa hojkort till våren. Har därför några frågor.

Jag har redan köpt en ducati monster 620 och undrar om man kan strypa den till 35kw, blir den i så fall under 0,2kw per kilo också? Har kollat på den sida man verkar beställa strypningar ifrån men monster 620 finns inte med. Hur går jag tillväga? (bor i stockholm)

Är det också någon som vet när man kan köra upp i malmö och när man kan köra upp i stockholm? Har hört att man kan köra upp tidigare i malmö och är väldigt sugen på att ta kortet så fort som möjligt! :)

Är tacksam för alla svar! Är det även nått annat du vill säga om ducati 620 eller vad som helst är det bara att skriva, kan som sagt inte så mycket så all information är bra! :)

/Mvh Robin

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Om jag minns rätt så kan man skriva upp i April och uppkörningen bör gå att genomföra i slutet av april i Malmö.
Hört att Malmö har flest kuggade per körförättare på A-kort.

Återstår och se då jag skall köra upp i Malmö...

jonaska91

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Bra hojval! Jag tog kortet i somras och köpte som första hoj en 620s och den är en väldig lätt-manövrerad och jävligt kul hoj som passar perfekt som första hoj. Gällande 35kw strypning är jag dock lite osäker på, jag kollade igenom MC-kompaniets lista men hittade inte din modell men det finns säkert någon annan här på sporthoj som vet hur du ska gå tillväga.

Lycka till med kortet!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
man kan ha tur och kunna få köra upp i början på april i Malmö. Dock som det sas innan, det e många som blir kuggade för ingenting. Jag blev kuggad för att jag klippte till en kon på returen på höghastighetsbanan till ex.. En av inspektörerna har personliga problem och har varit under utredning av självaste VV på grund av för många anmälningar.Har du tur så får du inte honom ..

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Gå med i Ducatiklubben så får du garanterat hjälp direkt. Det är många där som är extremt kunniga om motorer.

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
yupp! gå med i Ducceklubben. Kan starkt rekommendera detta. Sjukt mkt hjälp och tips man kan få där. Nästan så man är sugen på att skaffa ducce igen bara för klubben. hatten av för dem!

Svirpatoni

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
2000, Ducati monster
Tack för alla tips! De vore ju grymt om man kunde köra upp tidigt i april, i stockholm tror jag att dom börjar med uppkörningar i maj typ. Det känns lite sent :( Hoppas verkligen det går att strypa den, annars är jag körd :) Ska gå med i ducce klubben idag då och se om nån där kan hjälpa mig!
Mvh Robin

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Hoj
CBR 600RR -04
Tog kortet förra året, ringde jäkligt tidigt och bad om att få första bästa tid för uppkörning!
Första tiden dem kunde erbjuda mig för hela Stockholms området blev 3e maj. Vet ej om det är annorlunda i andra uppkörningsområden eller andra delar av lilla landet lagom.. ;) kan tilläga att jag var helt ensam på den uppkörningen..:D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin