Holger skrev:Ja den 9feb i mammas föga sportiga opel kadett 1.6
Gulsnabbtrajja skrev:Hur vet man om man har en varning? Sker det med automatik vid alla böter eller?
Felix skrev:Hmmm jag körde 80 på 50 väg och fick bara böter,.. ingen varning elr indragning..
Maverick skrev:Humm när jag åkte dit för 127 på 110 väg fick jag en varning.. för då fick jag hem det där brevet med varningarna på.. o där stod även då min ca då 1,5 år gamla vårdslöshet i trafik med (som jag inte fick något brev om).. men sen när jag toskade för 111 på 90 väg ett par veckor efter första fortkörningen så hände de inget?!?! när jag torskade kortet för två år sen så fick jag inte heller något brev om någon varning.. e ni helt säkra på att man verkligen allt få hem ett brev om varningarna??
Maverick skrev:när jag torskade kortet för två år sen så fick jag inte heller något brev om någon varning.. e ni helt säkra på att man verkligen allt få hem ett brev om varningarna??
Men varför fick jag en varning för 17 km/h för fort på 110 väg o inte när jag ett par veckor efter körde 21 km/h för fort på 90 väg??Penguin skrev:Som Tom säger här ovan så får du inte både en varning och indraget körkort. Du "får" det ena eller det andra. När jag blev av med lappen fick jag inte heller nån varning, men de lade på en månad pga att jag hade en varning sedan tidigare (fast detta var inte nåt som uttryckligen påtalades).
Maverick skrev:Men varför fick jag en varning för 17 km/h för fort på 110 väg o inte när jag ett par veckor efter körde 21 km/h för fort på 90 väg??
Jo.. jag fick reda på att jag jag åkte dit för vårdslöshet i trafik.. var säker på att torska kortet.. så kom de istället hem 30 dagsböter á 70 kr.. så de vara bara o pynta in o se glad ut.. (var vållande till en fontalkrock.. som tur var slutade utan personskador) men däremot fick jag inte något brev ang varningen.. vilket jag fick hem efter min fortkörning.. o då såg jag att vårdslösheten stod med på pappret..
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |