Frågor...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Varför är inte jorden platt? Blir det inte lättare att hitta och rita vettiga kartor då?
Varför finns inte ”arbetslös” som alternativ i ”civil status”?
Hur många pingisbollar (av nya mått) får man plats med i ett mjölkpaket (tetra brik)?
Varför finns det ingen sedel med valören 253,70?
Hur många gånger måste man hoppa jämnfota för att få ont i fötterna?
Vad händer med bananen om den får hänga kvar i sin palm?
Vad händer med en kines om han inte tycker om ris?
Anses det vara föräderi om man i krig trampar på en mina med flit?
Hur många kanelbullar (av mammas storlek) är det teoretiskt möjligt att äta på 2 minuter om man måste tugga varje minst två gånger?
Om en isbjörn skulle möta en grizzlybjörn, skulle isbjörnen känna sig ”mer värd” då eller är det bara människor som ligger kvar på den patetiska nivån?
Hur mycket pengar ska man ha för att anses vara ekonomiskt rik?
Många vegetarianer säger att de tänker på djuren när de blir vegetarianer. Är inte människan ett djur? (ingen som fattar denna frågan va?)
Hur hög telefonräkning kan man ha utan att pappa får utbrott?
Varför har man bara väckarklocka till kroppen och inte till hjärnan?
Hur ska ett berg se ut för att klassas som berg (och inte bara t.ex. kulle)?
...är inte det förtryck av alla kullar?
Hur lyckas fiskar sova utan att blunda?
Hur många ska känna igen en för att man ska vara kändis?
Hur kommer det sig att vi är så bra på att sätta namn på allt vi hittar, men ännu inte har namngett alla tår?
...har det att göra med storleken på magen på alla de som kommer på namnen?
Borde det inte heta ”släckman” istället för ”brandman”?
Borde man inte bli idiotförklarad om man lyckas ”bevisa” att humlan inte kan flyga?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Varför är inte jorden platt? Blir det inte lättare att hitta och rita vettiga kartor då?
- Pannkakor är platta. Letar du karlar i pannkakor? Vill du verkligen vara tillsammans med Staffan Westerberg? Vad säger Zeb om det?

Varför finns inte ”arbetslös” som alternativ i ”civil status”?
- För att det skulle konkurrera ut "särbo", och det tycker inte Göran Persson om.

Hur många pingisbollar (av nya mått) får man plats med i ett mjölkpaket (tetra brik)?
- 11 förutsatt att bollen rymmer 1,622 cm3 vatten. Annars 12.

Varför finns det ingen sedel med valören 253,70?
Under bronsåldern använde vi oss av Dalern. Den betingade ett värde motsvarande 253,70 med dagens mått mätt. Dalern blev dock hånad pga sitt otympliga sätt plus att det var svårt att räkna ut vad 3,4 daler egentligen var värt. Ur detta föddes "Tag dig i dalern", som senare blev "dalen" som till sist blev "häcken".

Hur många gånger måste man hoppa jämnfota för att få ont i fötterna?
- En gång. Krossat glas känns direkt.

Vad händer med bananen om den får hänga kvar i sin palm?
- Den ruttnar.

Vad händer med en kines om han inte tycker om ris?
- Han blir lång, ståtlig och döper om sig till Bill Gates.

Anses det vara föräderi om man i krig trampar på en mina med flit?
- Mina, Dina, I krig så spelar det ingen roll vems som är vems. Förräderi är det dock att trampa på mina saker. Så ÄR det!

Hur många kanelbullar (av mammas storlek) är det teoretiskt möjligt att äta på 2 minuter om man måste tugga varje minst två gånger?
- Sju stycken, därefter kommer du bazookaspy. Zem skulle dock klara av åtta, om han inte vore så jäkla klemig.

Om en isbjörn skulle möta en grizzlybjörn, skulle isbjörnen känna sig ”mer värd” då eller är det bara människor som ligger kvar på den patetiska nivån?
- Det är bara vi. (Isbjörnen skulle dock undra "hur i helvete kom jag hit? Jag skulle ju till sydpolen!)

Hur mycket pengar ska man ha för att anses vara ekonomiskt rik?
- 1,8% av Sveriges befolkning tjänade 500.000 kronor eller mer som inkomst av kapital förra året. Det får nog anses utgöra gränsen.

Många vegetarianer säger att de tänker på djuren när de blir vegetarianer. Är inte människan ett djur? (ingen som fattar denna frågan va?)
- Nej, Människan är (om hon är genomsnittligt intelligent, vilket inte vegeterianer är, Jenny undantagen) militant carnevore till naturen. Om inte maten har en mamma och blöder när man dödar den, skall den icke ätas.

Hur hög telefonräkning kan man ha utan att pappa får utbrott?
- Pappa får ett utbrott om räkningen vart 3 kronor. Sluta oroa dig.

Varför har man bara väckarklocka till kroppen och inte till hjärnan?
- Det har man. Det kallas bakfylla.

Hur ska ett berg se ut för att klassas som berg (och inte bara t.ex. kulle)?
- Ser det jobbigt ut att bestiga? Då är det ett berg.

...är inte det förtryck av alla kullar?
- Jajamensan! Kullar skall hållas kort! (För övrigt är ju kullar bara avdankade berg, så de förtjänas att förtryckas

Hur lyckas fiskar sova utan att blunda?
- Dom kör huvudet långt långt lååååång ner i sanden. Fiskars närmsta släkt är strutsen. Visste du inte det?

Hur många ska känna igen en för att man ska vara kändis?
- En: Vakten på SpyBar (Om det inte är Naken-Janne, för då gäller regeln "Om ingen bryr sig om honom, kanske han försvinner för alltid)

Hur kommer det sig att vi är så bra på att sätta namn på allt vi hittar, men ännu inte har namngett alla tår?
- Johan, Pelle, Stinky, Mellis och Storis.

...har det att göra med storleken på magen på alla de som kommer på namnen?
- Kallade du mig just nu för tjock? Jag är inte tjock. Jag har lite tjockare benstruktur än de flesta.

Borde det inte heta ”släckman” istället för ”brandman”?
- Möjligen om man jobbar på dagis. I den stora stygga världen där vi vanliga människor måste leva så anammar vi allt som kommer ifrån USA, däribland "Fireman".

Borde man inte bli idiotförklarad om man lyckas ”bevisa” att humlan inte kan flyga?
- Det är en myt. Man glömde räkna med en koefficient när man gjorde den formeln. Men i sak håller jag med dig.

Fler frågor?

/Freppa - Din "Fråga Olle" i cyberrymden.

Ps. Nej, Mattias är inte Gud. Han är profet. Det är skillnad.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Freppa skrev:
- Det är bara vi. (Isbjörnen skulle dock undra "hur i helvete kom jag hit? Jag skulle ju till sydpolen!)

eisbaer=nordpolen
Penguin=sydpolen

:mattias

gladh
Din Messerscmittesninja i cyberpotatisen

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
"Firefighter" är väl dock en mer använd term för "brandman" i staterna.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Citat Freppa: Varför är inte jorden platt? Blir det inte lättare att hitta och rita vettiga kartor då?
- Pannkakor är platta. Letar du karlar i pannkakor? Vill du verkligen vara tillsammans med Staffan Westerberg? Vad säger Zeb om det?

Vad snackar du om karlar för?
Hon skrev kartor..

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Bikerbitch skrev:
Citat Freppa: Varför är inte jorden platt? Blir det inte lättare att hitta och rita vettiga kartor då?

Vad snackar du om karlar för?
Hon skrev kartor..

Freudiansk felsägning av den gode Freppa :fakta

ZX-9R

Varför Knäskrapa?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja -96
Nånn som provat att jobba istället för att tänka för mycket? :tungan

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
ZX-9R skrev:
Nånn som provat att jobba istället för att tänka för mycket? :tungan
Inte jag iallafall, hittade dem nånstans på nätet... Fast om jag nu hittar sånt oviktigt på nätet kanske jag borde ägna mer tid åt jobbet än att leta efter sånt... Ahh, jag vet inte... :va :D
BB: Du ser lite manlig ut på din nya bild, det är nog dags att sluta med hormonerna... :rofl

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...