Hej! Jag har en fundering. Måste man ha haft körkortet för 125:a i 2 år innan man tar mellankortet? Eller måste man göra om teorin om man vill ha det tidigare?
Det är när du ska ta tung MC som du måste haft mellan-kort i 2 år innan.
Jag har hört att man måste ha haft A1 i 2 år eller att man är 20 när man tar för mellan Då har dom haft fel/ljugit då? Så jag som inte har lätt kan ta för mellan när jag fyllar 18
jag är inte helt hundra men du måste ha haft a1 för å kunna ta mellan kortet när du fyller 18 (du kan köra upp för a1 dan innan du kör upp för mellan om du tycker de e kul). om man inte har haft a1 gäller 20 lr 21 år för mellan. lr fan jag kommer inte ihåg. de första e jag säker på iaf.
Hej! Jag har en fundering. Måste man ha haft körkortet för 125:a i 2 år innan man tar mellankortet? Eller måste man göra om teorin om man vill ha det tidigare?
Det är väl de kommande reglerna
nu är det väl 18års på mellan
jag kan försöka leta upp någon länk där det står
EDIT:
från http://www.vv.se/vtk/
tog ut det viktigaste i mina ögon
Du har fyllt
a) 16 år för behörigheten A1
b) 18 år för behörigheten A (begränsad effekt)
c) 21 år för behörigheten A (obegränsad effekt)
Tung motorcykel med obegränsad effekt får du köra om du har körkort med behörighet A med begränsad effekt och
* har haft behörigheten under minst två år eller
* har fyllt 21 år och godkänts i ett körprov för sådan motorcykel.
När ändrade dem då?2749952vet inte om det är rätt tråd, men jag kan säga att det här med prövotid; alla vi som tog kortet innan dom ändrade till 5 år kommer att ha 2 år från ochmed att ni tog kortet
vet inte men antar att det var nu årskiftet..2750078När ändrade dem då?
Har du A1 och ska ta mellan behövs bara en uppkörning om det är mindre än två år sedan du fick A1.
.
Ja.2751044ok jag fick mitt körkort 30dagar efter jag fyllde år... betyder det att jag måste köra upp till a-begränsad inom 30 dagar efter jag fyller 18??
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|