Från 16" till 17" Fram Däck

HBG975

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2013
Ort
Nybro
Hoj
1997 Honda CBR 900 RR
Hej alla är helt färsk här på detta forumet och har inte haft Båge så länge och skulle behöva ha några goda råd från er som kan och som är efarena har en Honda CBR 900 RR årsmod 97 och som känt så sitter det ju 16" däck fram och inte så stort utbud av däck finns att välja på . så min fråga till er är om man vill sätta dit ett 17" Däck samt fälg finns det något som passa från någon annan Honda modell iså fall vilken modell samt årsmodell och vad dra bytet med sig . behöver man höja skärmen då den redan sitter tajt och kan man använda dom befintliga bromsskivorna som är orginal till det däcket som sitter på och som är 16" är det någon som har byggt om som kan ge några goda råd till hur man gå till väga och är det någon som vet om köregenskaperna förändras något till det bättre eller sämre hade tänkt att sätte ett micheline road 3 180-55-17 som bakdäck och skulle ju vilja ha samma typ av däck fram men det finns ju inte i 16" finns ju bara i 17"
Tacksam för svar goda råd och tips från er som är proffs
mvh janne
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
vet att folk brukar sätta på framfälg från vfr 750, googla lite så hittar du nog exact vad som passar

edit: en snabbsökning gav detta: " The 94-97 VFR front wheel is a direct bolt on "
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Använd de sökfunktioner som finns eller kolla i CBR-900-tråden så hittar du den info du letar. :)
 

HBG975

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2013
Ort
Nybro
Hoj
1997 Honda CBR 900 RR
Tack så mycket för ditt svar :) jag ska kolla upp det när jag kommer hem . men vet du något om man kan använda sama bromsskivor som jag har nu om jag skulle byta till ett däck samt fälg från en VFR 94 - 97 och om vad som händer med framskärmen behöver den höjas / bytas eller klara det sig ändå ? om du vet något om även detta kan du inte vara snäll och skriva tillbaka så jag vet vad jag har framför mig i arbete och kostnader
Tack ännu en gång för ditt svar mvh janne
 

HBG975

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2013
Ort
Nybro
Hoj
1997 Honda CBR 900 RR
har varit inne på forum och sök forum och dör sökt på cbr 900 men fick inget svar ? jag kanske gör fel är helt ny här och har inte hajat allt om hur det fungera än men även tacksam om du vill förklara vad du menar med cbr-900 tråden har inte hittat någon funktion där man kan söka på olika trådar i forumet kanske är det jag som fatta 0 men alla är vi färska i början :)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
ny snabbgoogling gav:
randomenglesktforum skrev:
I used a 97 vfr 750, front wheel, which i think is the same as the 96 front wheel, and it was a direct bolt up, the wheel is all you need, your spacers, calipers, discs, will all fit. Make sure the bearings are good in the new wheel.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
bästa sättet att söka på sporthoj är att använda google med hjälp av "site:" kommandot, såhär: google där hittar du då cbr900 tråden högst upp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top